Jak pokazują badania*, aż 74% kobiet zostaje tzw. „ambasadorami zdrowia”. Osoba w rodzinie, do której kierujemy się w pierwszej kolejności w przypadku choroby, to zazwyczaj kobieta: to matka, albo partnerka.
W rodzinach, to przeważnie kobiety przestrzegają regularnych badań i dbają o profilaktykę. Zazwyczaj mają też dużą wiedzę na temat chorób, które mogą dotknąć je same, albo najbliższych. Kobieta skupia się na tym, aby jak najdłużej pozostać w dobrej formie i nie bagatelizuje żadnych objawów w przeciwieństwie do mężczyzn, którzy dwa razy rzadziej przyznają się do jakichkolwiek oznak choroby, a tym samym przesuwają w czasie wizytę u lekarza.
Różnice w podejściu do zdrowia widać wyraźnie między kobietami a mężczyznami. Według badań USP Zdrowie, kobiety częściej przestrzegają zaleceń lekarza, aż 91% stosuje się do jego wskazówek. W badaniu ankietowani określili też różne sposoby dbania o zdrowie. Osoba do której pozostali zgłaszają się o poradę i która na bieżąco poszerza swoją wiedzę na temat zdrowia to według badania tzw. „ambasador zdrowia”. W 74% przypadków taką rolę przybiera kobieta. Aż 39% kobiet sprawdza w Internecie informacje zarówno przed jak i po wizycie u lekarza. Taki sam odsetek pań regularnie czyta na temat tego jak można zachować i poprawić swoje zdrowie. Dla porównania jedynie 26% mężczyzn poszerza swoją wiedzę na ten temat.
Dane NFZ pokazują, że kobiety żyją dłużej, a ich leczenie jest mniej kosztowne że koszt świadczeń zdrowotnych mężczyzn jest wyższy niż kobiet. Zignorowane dolegliwości z czasów aktywności zawodowej, dają o sobie znać zazwyczaj po 55 roku życia mężczyzny, wtedy to też znacznie wzrastają wydatki na leczenie. Systematyczność kobiet w pielęgnowaniu dobrej formy na co dzień, a w przypadku złego samopoczucia efektywna współpraca z lekarzem, dają widoczne rezultaty.
Jak ocenia dr Justyna Talarek z Concordii Ubezpieczenia to kobiety, jako matki dbają o ubezpieczenie członków rodziny: „Chociaż ojcowie częściej są osobami ubezpieczonymi w ramach polisy życiowej, jednak to kobiety, a szczególnie matki są tego siłą sprawczą. Kobiety również dokładniej analizują zawartość takiej oferty i poszczególne parametry. Zapewne wynika to właśnie z zaangażowanie w profilaktykę i bardziej emocjonalnego stosunku do ochrony zdrowia”.
Źródło: www.concordiaubezpieczenia.pl
*Raport USP Zdrowie „Style zdrowia Polaków 2013”.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…