Aktualności

Concordia: Milionowe straty w uprawach i budynkach

Concordia Ubezpieczenia jako ubezpieczyciel, który specjalizuje się w ochronie rolników podał pierwsze szacunki dotyczące szkód po nawałnicach z 11-12 sierpnia.
 
Piotr Adamczyk, dyrektor Biura Likwidacji Szkód Concordii Ubezpieczenia poinformował, że:
 
„W wyniku nawałnic, które w miniony weekend przeszły przez Polskę, do poniedziałku 14 sierpnia br. zarejestrowaliśmy pół tysiąca szkód. Ze względu na naszą specjalizację większość z nich dotyczyła upraw (straty szacujemy na ok. 8 mln zł). Odnotowaliśmy także sporo strat w budynkach – wartość wypłaconych odszkodowań to ok. 4 mln zł. Najwięcej szkód wystąpiło w województwie pomorskim, kujawsko-pomorskim oraz w Wielkopolsce”.
Dodatkowo dowiadujemy się, że na tereny dotknięte skutkami nawałnicy skierowano dodatkowych likwidatorów Concordii, których celem jest dotarcie do poszkodowanych w jak najkrótszym czasie. Piotr Adamczyk zapewnia również, że dokładane są wszelkie starania i podejmowane są szczególne kroki, żeby pomóc wszystkim tym poszkodowanym, którzy posiadają ubezpieczenie i są klientami Concordii.
 

Concordia sugeruje również 7 zasad, które pomogą skuteczniej zlikwidować szkodę:

 

  • Jeśli masz taką możliwość – zabezpiecz majątek przed jego dalszym zniszczeniem, a gdy zdarzy się szkoda na ciele – zadbaj o niezbędną pomoc.
  • Zrób zdjęcia (nawet telefonem komórkowym) – będą one pomocne przy zgłaszaniu szkody.
  • Zgłoś szkodę najszybciej, jak to możliwe:

a) telefonicznie
b) on-line, zgłaszając szkodę przez Internet oszczędzasz swój czas. Możesz zgłosić szkodę z każdego miejsca i o każdej porze: www.concordiaubezpieczenia.pl (Zgłoś szkodę).
c) Na piśmie, zgłaszając szkodę pisemnie możesz skorzystać z gotowych wniosków dostępnych na stronie internetowej.

  • Poczekaj na wizytę rzeczoznawcy lub likwidację bez oględzin, w przypadku małych/standardowych szkód – tzw. szybkiej ścieżki likwidacji.
  • W terminie do 7 dni od zgłoszenia szkody poinformujemy, jakie dokumenty są niezbędne do zlikwidowania szkody/świadczenia (w przypadku braku pełnej dokumentacji zdarzenia).
  • W terminie do 30 dni szkoda będzie zlikwidowane i zostanie wydana decyzja.
  • Pamiętaj, że masz możliwość uzyskania informacji o szkodzie, dzwoniąc na nr infolinii: (61) 858 48 08.

 
Źródło: Concordia, www.gu.com.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Jak działa ubezpieczenie na wypadek odwołania lub przerwania podróży? 

Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…

19 godzin ago

Motocyklem na wakacje? Sprawdź, czy masz odpowiednie ubezpieczenie 

Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…

19 godzin ago

Raport społeczny PKO Ubezpieczenia: Jak czują się kobiety w Polsce? 

PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…

4 dni ago

Holiday Barometer 2025: Jak zmieniają się zwyczaje urlopowe Polaków i Europejczyków? 

Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…

4 dni ago

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown łączą siły 

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…

4 dni ago

Jak prawidłowo zgłosić szkodę powstałą na skutek nawałnic? 

Intensywne deszcze, wichury i lokalne podtopienia niestety stają się coraz częstsze. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa ostrzega…

4 dni ago