Szukając odpowiednich polis ich ewentualni nabywcy najpierw wertują strony w internecie, aby jak najwięcej dowiedzieć się o ofercie – twierdzą eksperci z TU Concordia Ubezpieczenia. Eksperci rynku ubezpieczeń potwierdzają, że innowacyjne technologie mają ogromny wpływ na świadomość i zachowanie klientów.
Wiedza pozyskana w sieci dość poważnie wpływa na wzrost poziomu świadomości klienta na temat produktów lub usług ubezpieczeniowych. Świadomość ta oczywiście przekłada się na wyższe wymagania wobec instytucji dystrybuujących ubezpieczenia. Potwierdza to Maciej Samson, Zastępca Dyrektora Biura Bancassurance Concordii Ubezpieczenia: „Nowe technologie, zwłaszcza internet, umożliwiają klientowi dotarcie do wiedzy, umożliwiając samodzielność w pozyskaniu podstawowych usług finansowych. Pośrednikowi natomiast – dotarcie do szerszej grupy klientów, którzy mogliby nie trafić do tradycyjnej placówki bankowej. Co warto podkreślić, doradca zyskuje możliwość zaoferowania świadomemu klientowi jeszcze pełniejszej i bardziej dopasowanej ochrony ubezpieczeniowej”.
Różnorodność ofert finansowych, wielorakość podmiotów i oferentów oraz dostępność usług sprawia, że klienci mają problem z dokonaniem wyboru właściwej dla siebie usługi. Często towarzyszy im brak pewności i niezdecydowanie. Pojawia się również niechęć do sprzedaży bezpośredniej lub natłoku otrzymywanych ofert. Jednak jeśli klient już się zdecyduje i samodzielnie zakupi prosty produkt finansowy, jest bardziej przekonany do jego atutów i ufa swojej racjonalnej decyzji.
Z tej też przyczyny Concordia Ubezpieczenia zdecydowała się na uruchomienie platformy sprzedaży on-line. początkowo udostępniając na niej ubezpieczenie turystyczne: „Inwestując w platformę sprzedaży on-line, uznaliśmy, że jest to słuszny krok w kierunku potrzeb naszych wspólnych klientów. To dla naszych partnerów oraz klientów chcemy rozwijać się dalej, spełniając najbardziej wymagające oczekiwania. W tym roku wdrożyliśmy kilka aplikacji i narzędzi informatycznych. Mamy nadzieję – jeszcze bardziej przybliżą nas do klientów i partnerów biznesowych. Staramy się, aby zasady funkcjonowania platformy spełniały oczekiwania zarówno klientów, jak i samych doradców. Wierzymy, że jej dostępność i funkcjonalności są skrojone na miarę potrzeb klientów z naszej głównej grupy docelowej. Marka Concordia Ubezpieczenia jest rozpoznawalna powszechnie w mniejszych miejscowościach i miastach powiatowych, zwłaszcza wśród rolników. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się wprowadzić rozwiązanie, którego celem było udostępnienie tejże grupie możliwości skorzystania z naszych usług w wygodny i profesjonalny sposób, bez wychodzenia z domu” – wyjaśnia Paweł Zawisza – Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia.
www.concordiaubezpieczenia.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…