Szukając odpowiednich polis ich ewentualni nabywcy najpierw wertują strony w internecie, aby jak najwięcej dowiedzieć się o ofercie – twierdzą eksperci z TU Concordia Ubezpieczenia. Eksperci rynku ubezpieczeń potwierdzają, że innowacyjne technologie mają ogromny wpływ na świadomość i zachowanie klientów.
Wiedza pozyskana w sieci dość poważnie wpływa na wzrost poziomu świadomości klienta na temat produktów lub usług ubezpieczeniowych. Świadomość ta oczywiście przekłada się na wyższe wymagania wobec instytucji dystrybuujących ubezpieczenia. Potwierdza to Maciej Samson, Zastępca Dyrektora Biura Bancassurance Concordii Ubezpieczenia: „Nowe technologie, zwłaszcza internet, umożliwiają klientowi dotarcie do wiedzy, umożliwiając samodzielność w pozyskaniu podstawowych usług finansowych. Pośrednikowi natomiast – dotarcie do szerszej grupy klientów, którzy mogliby nie trafić do tradycyjnej placówki bankowej. Co warto podkreślić, doradca zyskuje możliwość zaoferowania świadomemu klientowi jeszcze pełniejszej i bardziej dopasowanej ochrony ubezpieczeniowej”.
Różnorodność ofert finansowych, wielorakość podmiotów i oferentów oraz dostępność usług sprawia, że klienci mają problem z dokonaniem wyboru właściwej dla siebie usługi. Często towarzyszy im brak pewności i niezdecydowanie. Pojawia się również niechęć do sprzedaży bezpośredniej lub natłoku otrzymywanych ofert. Jednak jeśli klient już się zdecyduje i samodzielnie zakupi prosty produkt finansowy, jest bardziej przekonany do jego atutów i ufa swojej racjonalnej decyzji.
Z tej też przyczyny Concordia Ubezpieczenia zdecydowała się na uruchomienie platformy sprzedaży on-line. początkowo udostępniając na niej ubezpieczenie turystyczne: „Inwestując w platformę sprzedaży on-line, uznaliśmy, że jest to słuszny krok w kierunku potrzeb naszych wspólnych klientów. To dla naszych partnerów oraz klientów chcemy rozwijać się dalej, spełniając najbardziej wymagające oczekiwania. W tym roku wdrożyliśmy kilka aplikacji i narzędzi informatycznych. Mamy nadzieję – jeszcze bardziej przybliżą nas do klientów i partnerów biznesowych. Staramy się, aby zasady funkcjonowania platformy spełniały oczekiwania zarówno klientów, jak i samych doradców. Wierzymy, że jej dostępność i funkcjonalności są skrojone na miarę potrzeb klientów z naszej głównej grupy docelowej. Marka Concordia Ubezpieczenia jest rozpoznawalna powszechnie w mniejszych miejscowościach i miastach powiatowych, zwłaszcza wśród rolników. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się wprowadzić rozwiązanie, którego celem było udostępnienie tejże grupie możliwości skorzystania z naszych usług w wygodny i profesjonalny sposób, bez wychodzenia z domu” – wyjaśnia Paweł Zawisza – Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia.
www.concordiaubezpieczenia.pl
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…