Categories: Aktualności

Concordia ubezpieczy producentów jaj i drobiu

Ubezpieczenie Concordia Produkcja Zwierzęca skierowane jest głównie do producentów jaj konsumpcyjnych, brojlerów kurzych i indyczych, tuczu kaczek oraz stad zarodowych kur niosek, brojlerów kurzych i indyczych.

Concordia Ubezpieczenia wraz z niemieckim liderem rynku ubezpieczeń zwierząt – Vereinigte Tierversicherung Gesellschaft a.G. – wprowadza na polski rynek produkt – Concordia Produkcja Zwierzęca. Ubezpieczenie produkcji zwierzęcej od utraty zysku zapobiega utracie płynności funkcjonowania gospodarstwa w przypadku padnięcia dużej liczby zwierząt lub zablokowania gospodarstwa wskutek wystąpienia choroby zwalczanej z urzędu.

Polska branża drobiarska od dwudziestu lat jest w fazie bardzo dynamicznego rozwoju

Wzrost wartości tej gałęzi gospodarki wynika ze zwiększającej się sprzedaży na rynku krajowym, i z postępującej ekspansji zagranicznej. Do głównych determinantów sukcesu polskiego rynku drobiu należy wysoka jakość, rosnąca popularność drobiu, a także konkurencyjna cena. Corocznie notuje się wzrost produkcji drobiarskiej w Polsce, który średnio wynosi 7-8%. Globalne perspektywy dla rynku drobiarskiego są również bardzo optymistyczne. Z opublikowanego przez KE raportu „Perspektywy dla rynków rolnych i dochodów rolniczych w UE w latach 2014-2024” wynika, że w ciągu 10 lat produkcja i spożycie drobiu w Europie wzrośnie. Te pozytywne prognozy – dzięki znakomitej reputacji polskiego mięsa drobiowego – są wielką szansą dla polskich producentów. Dynamiczny rozwój branży niesie jednak ze sobą szereg wyzwań. Ponadto wzrasta ryzyko wysokich strat spowodowanych wystąpieniem ptasiej grypy, mykoplazmozy czy chlamydiozy.

Concordia Produkcja Zwierzęca – jaką ochronę producenci drobiu otrzymają w ramach polisy? 

Katarzyna Pankiewicz, główny specjalista ds. ubezpieczeń zwierząt, Concordia Ubezpieczenia wyjaśnia jaką ochronę zyskuje producent drobiu. „W ramach polisy producent zyskuje ochronę straty lub zmniejszenia zysku z produkcji zwierzęcej w wyniku wystąpienia chorób zakaźnych zwalczanych z urzędu lub blokad administracyjnych z nimi związanych, innych chorób zakaźnych, a także przegrzania stada, zatrucia stada oraz przepięć czy awarii w dostawie prądu. Nasza oferta wyróżnia się też zróżnicowanymi klauzulami dodatkowymi, które odpowiadają potrzebom różnych kierunków produkcji. Jedną z nich jest klauzula SAL ET. Rozszerza ona ochronę ubezpieczeniową o szkody powstałe wyniku zakażenia stada serotypami Salmonella Enteriditis i Salmonella Typhimurium. Klauzula dedykowana stadom kur niosek i brojlerów indyczych oraz kurzych.Taki wariant jest szczególnie ważny z powodu planowanych zmian w Krajowym programie zwalczania niektórych serotypów Salmonella w stadach niosek”.

Dla innej grupy klientów istotna może okazać się klauzula szkody pośredniej. Jak wskazuje ubezpieczyciel, jej zakres obejmuje szkody będące następstwem wydania decyzji administracyjnych związanych z wystąpieniem chorób zakaźnych zwierząt zwalczanych z urzędu.Decyzje te dotyczą bezpośrednio lokalizacji miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez dostawcę lub odbiorcę produktów pochodzenia zwierzęcego, z którym ubezpieczony współpracuje w ramach prowadzonej produkcji zwierzęcej.  Ochrona ubezpieczeniowa udzielana na podstawie tej klauzuli dotyczy również przypadków, w których dostawca lub odbiorca produktów pochodzenia zwierzęcego prowadzi działalność poza granicami Polski.

Źródło: www.concordiaubezpieczenia.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

18 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

18 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago