Jak twierdzą eksperci, rynek ubezpieczeniowy w Polsce jest stosunkowo młodym, bo niespełna 30 letnim rynkiem. Przez ten czas jednak świadomość Polaków mocno wzrosła o czym świadczy ilość wartość wypłaconych klientom świadczeń. Coraz więcej Polaków sięga po ubezpieczenia na życie.
Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie TUiR (wcześniej Pramerica Życie) dla agencji Newseria Biznes wyjaśnia: „Rynek ubezpieczeń w Polsce jest stosunkowo młodym rynkiem, bo niespełna 30-letnim. Przez ten czas kształtowaliśmy produkty i świadomość ubezpieczeniową Polaków, ale ciągle sporo brakuje nam do takich krajów, jak Finlandia czy Wielka Brytania. Jednak rośniemy i świadczyć może o tym chociażby wartość wypłaconych klientom świadczeń. Tylko przez ostatnie 10 lat rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom w najtrudniejszych momentach ich życia ponad 233 mld zł”.
Największym europejskim rynkiem ubezpieczeniowym jest Wielka Brytania
Jak wynika z raportu Insurance Europe w 2016 roku wartość składki przypisanej brutto wyniosła 250,7 mld euro. Jednym z jego perspektywicznych obszarów ubezpieczeń w Polsce są ubezpieczenia na życie. „Polacy coraz częściej i chętniej sięgają po polisy na życie. Z naszych badań wynika, że ma ją już co trzeci Polak. Ogromną rolę w popularyzacji takich ubezpieczeń odgrywają pracodawcy oferujący pracownikom grupowe polisy na życie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeszcze jest gros osób nieprzekonanych do wartości ochronnej tych produktów. Niestety to najczęściej doświadczenie śmierci w rodzinie bądź ciężkiej choroby zmienia ich zdanie na temat produktów ubezpieczeniowych”- podkreśla Małgorzata Morańska.
Jak wynika z badań Pramerica Życie (obecnie Unum), ponad 70% nabywców ubezpieczenia na życie jest wykupując polisę na życie robo to po to, by zapewnić swoim bliskim podobny standard życia w razie swojej choroby lub śmierci. Z kolei 61% osób, które nie mają polisy na życie, czuje w tym obszarze niepewność. Jak wynika z wyliczeń Polskiej Izby Ubezpieczeń, przy śmierci żywiciela rodziny, który zarabiał średnią krajową, rodzina w ciągu 4 lat ma do dyspozycji o ponad 158 tys. zł mniej. „Tę lukę polisa na życie może zniwelować. Świadomość ubezpieczeniowa Polaków będzie rosła wraz z wartością wypłaconych klientom świadczeń. Tylko w zeszłym roku rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom 11% więcej świadczeń niż w roku poprzednim, zatem rynek ubezpieczeń musi rosnąć” – przekonuje rzeczniczka Unum.
Przypomnijmy, że w związku ze zmianą właściciela Pramerica Życie TUiR zmienia nazwę na Unum Życie TUiR. Po zmianie nazwy Pramerica działa pod szyldem Unum Życie TUiR. Polskie towarzystwo będzie czwartą z kolei spółka Unum Group, obok Unum US, Unum UK i Colonial Life. Nazwa „Unum” pochodzi z łaciny i oznacza „jeden”. To symbol jednej wspólnej pracy w wielu spółkach Grupy Unum na rzecz klientów i ich bezpieczeństwa finansowego.
Źródło: www.info.newseria.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…