Jak twierdzą eksperci, rynek ubezpieczeniowy w Polsce jest stosunkowo młodym, bo niespełna 30 letnim rynkiem. Przez ten czas jednak świadomość Polaków mocno wzrosła o czym świadczy ilość wartość wypłaconych klientom świadczeń. Coraz więcej Polaków sięga po ubezpieczenia na życie.
Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie TUiR (wcześniej Pramerica Życie) dla agencji Newseria Biznes wyjaśnia: „Rynek ubezpieczeń w Polsce jest stosunkowo młodym rynkiem, bo niespełna 30-letnim. Przez ten czas kształtowaliśmy produkty i świadomość ubezpieczeniową Polaków, ale ciągle sporo brakuje nam do takich krajów, jak Finlandia czy Wielka Brytania. Jednak rośniemy i świadczyć może o tym chociażby wartość wypłaconych klientom świadczeń. Tylko przez ostatnie 10 lat rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom w najtrudniejszych momentach ich życia ponad 233 mld zł”.
Największym europejskim rynkiem ubezpieczeniowym jest Wielka Brytania
Jak wynika z raportu Insurance Europe w 2016 roku wartość składki przypisanej brutto wyniosła 250,7 mld euro. Jednym z jego perspektywicznych obszarów ubezpieczeń w Polsce są ubezpieczenia na życie. „Polacy coraz częściej i chętniej sięgają po polisy na życie. Z naszych badań wynika, że ma ją już co trzeci Polak. Ogromną rolę w popularyzacji takich ubezpieczeń odgrywają pracodawcy oferujący pracownikom grupowe polisy na życie. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeszcze jest gros osób nieprzekonanych do wartości ochronnej tych produktów. Niestety to najczęściej doświadczenie śmierci w rodzinie bądź ciężkiej choroby zmienia ich zdanie na temat produktów ubezpieczeniowych”- podkreśla Małgorzata Morańska.
Jak wynika z badań Pramerica Życie (obecnie Unum), ponad 70% nabywców ubezpieczenia na życie jest wykupując polisę na życie robo to po to, by zapewnić swoim bliskim podobny standard życia w razie swojej choroby lub śmierci. Z kolei 61% osób, które nie mają polisy na życie, czuje w tym obszarze niepewność. Jak wynika z wyliczeń Polskiej Izby Ubezpieczeń, przy śmierci żywiciela rodziny, który zarabiał średnią krajową, rodzina w ciągu 4 lat ma do dyspozycji o ponad 158 tys. zł mniej. „Tę lukę polisa na życie może zniwelować. Świadomość ubezpieczeniowa Polaków będzie rosła wraz z wartością wypłaconych klientom świadczeń. Tylko w zeszłym roku rynek ubezpieczeń na życie wypłacił Polakom 11% więcej świadczeń niż w roku poprzednim, zatem rynek ubezpieczeń musi rosnąć” – przekonuje rzeczniczka Unum.
Przypomnijmy, że w związku ze zmianą właściciela Pramerica Życie TUiR zmienia nazwę na Unum Życie TUiR. Po zmianie nazwy Pramerica działa pod szyldem Unum Życie TUiR. Polskie towarzystwo będzie czwartą z kolei spółka Unum Group, obok Unum US, Unum UK i Colonial Life. Nazwa „Unum” pochodzi z łaciny i oznacza „jeden”. To symbol jednej wspólnej pracy w wielu spółkach Grupy Unum na rzecz klientów i ich bezpieczeństwa finansowego.
Źródło: www.info.newseria.pl
PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…
Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…