Categories: Prawo

Cukiernia oskarżona o rasizm dostanie 11 mln dolarów odszkodowania

Uczelnia z Ohio ma wypłacić cukierni 11 mln dolarów odszkodowania za bezpodstawne oskarżenia o rasizm. Przez swoje działania chciano doprowadzić do upadku cukierni. Teraz jednak uczelnia musi sięgnąć głęboko do kieszeni.

Czego dotyczy sprawa z cukiernią?

W 2016 roku właściciele piekarni przyłapali trzech czarnoskórych studentów na kradzieży. Jeden z nich chciał również oszukać sprzedawców kupując alkohol na podrobiony dowód tożsamości. Gdy jeden ze sprzedawców zorientował się, że sklep jest okradany został pobity przez studentów.

Na miejsce zdarzenia przyjechała policja, a mężczyźni zostali aresztowani. Prokurator wniósł do sądu akt oskarżenia wobec złodziei. Wtedy właśnie rozpoczęła się kampania przeciwko właścicielom cukierni. Oskarżono ich o rasizm, a pod budynkiem piekarni odbywały się pikiety i demonstracje. W całą akcję zaangażowała się uczelnia, w której studiowali zatrzymani mężczyźni. W manifestacjach brał udział m.in. sam dziekan uczelni.

Cała akcja szkalowania cukierników trwała dwa lata. Z powody akcji i demonstracji firma, która działała od 1985 roku prawie upadła.

Cukiernicy postanowili jednak walczyć o swoje dobre imię i wygrali. Zasądzono 11 mln dolarów odszkodowania za fałszywe posądzenia. Okazuje się, że kwota ta może jeszcze wzrosnąć o sumy potrzebne do pokrycie wszystkich strat.

Źródło: wolnosc24.pl, pch24.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

23 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

23 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago