Aktualności

Cyfryzacja oparta o doświadczenie klienta (CX) wyzwaniem sektora ubezpieczeń

Jak wynika z raportu firmy IDC[1] wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5% osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD. Technologie napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań zorientowanych na klienta. Spośród wspomnianych wydatków największe budżety będą dedykowane technologiom związanym z poprawą doświadczenia klienta (CX) – aż 22% przy wzroście o CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu, ang. Compound Annual Growth Rate) o prawie 8%.

Ponad połowa (60%) badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów, konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych oraz ze zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z digitalizacją życia.

Najważniejsze wyzwania sektora ubezpieczeń:

  • Klient w centrum

W erze cyfryzacji kluczowe dla sektora ubezpieczeń jest zrozumienie, że koniecznością jest umieszczenie klienta w centrum wszystkich działań organizacji.

  • Personalizacja

Zapewnienie odpowiedniej obsługi klientów, która jest konieczna do pozyskania niezbędnej wiedzy dającej możliwość ulepszenia usługi personalizacji. Dla ubezpieczycieli kluczowe jest rozwijanie relacji z każdym klientem i dostosowanie komunikatów marketingowych do ich specyficznych potrzeb.

  • Nowoczesne technologie

Odejście od niewydajnych systemów i platform w celu wdrożenia nowoczesnych technologii zorientowanych na oczekiwania klientów. Klient szuka możliwości zakupu ubezpieczenia
i rozwiązań dostępnych o każdej porze, w każdym miejscu. IoT oraz sztuczna inteligencja mogą w tym procesie pomóc, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że warto postawić na indywidualizację doświadczeń konsumentów.

  • Zadowolenie pracowników

Na doskonałą obsługę klienta wpływają również sami pracownicy. Pozytywne nastawienie oraz identyfikacja z celami firmy zwiększają zaangażowanie w obsługę klienta, a tym samym pomagają w klientocentrycznym myśleniu.

Nowoczesna platforma DXP

Liferay DXP (Digital Experience Platform) to inteligentna platforma, dzięki której ubezpieczyciele z powodzeniem mogą przejść przez proces transformacji cyfrowej. Tworzenie organizacji zorientowanej na klienta poprzez upraszczanie i personalizację doświadczeń, to niektóre z istotnych filarów procesu digitalizacji. Liferay DXP pomaga zmniejszyć problemy związane z obsługą klienta między innymi poprzez skuteczne wykorzystanie nowych technologii tj. IoT, AI, Clouds System. W celu jeszcze lepszej obsługi klientów, firmy powinny skoncentrować się na wprowadzeniu dodatkowych możliwości interakcji opartych na zaawansowanej technologii, a także zapewnienie spójności całego ekosystemu – pracowników, agentów, brokerów i innych interesariuszy. Trzeba pamiętać, że w cyfrowej erze technologie i procesy wdrażane przez firmy są tak ściśle powiązane z klientami i rynkami, że granica między wewnętrznymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa a jego zewnętrznym ekosystemem szybko zanika.

[1] Raport IDC, Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience, grudzień 2019

Źródło: Informacja Prasowa Liferay

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

21 godzin ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

21 godzin ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

2 dni ago

Polskie auta bez OC sieją spustoszenie na europejskich drogach 

W 2024 roku kierowcy z polskimi tablicami rejestracyjnymi byli sprawcami aż 70,8 tys. kolizji i…

2 dni ago

Allianz umożliwia opłacanie składek powtarzalnych BLIKIEM 

Allianz Polska jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadza możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Nowa usługa…

2 dni ago