Jak wynika z raportu firmy IDC[1] wydatki na technologie w sektorze ubezpieczeniowym wzrosną w skali globalnej o ponad 5% osiągając do 2022 roku wysokość 126 mld USD. Technologie napędzające ten wzrost związane są z wdrażaniem rozwiązań zorientowanych na klienta. Spośród wspomnianych wydatków największe budżety będą dedykowane technologiom związanym z poprawą doświadczenia klienta (CX) – aż 22% przy wzroście o CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu, ang. Compound Annual Growth Rate) o prawie 8%.
Ponad połowa (60%) badanych przez IDC ubezpieczycieli twierdzi, że przyciąganie i utrzymanie klientów stanowi ich najważniejszy priorytet. Aby zbudować długoterminowe relacje i lojalność swoich klientów, konieczne jest zapewnienie ich spersonalizowanej obsługi. Badania IDC pokazują, że 55% firm ubezpieczeniowych prowadzi lub planuje wdrożyć spersonalizowaną komunikację z klientami, co wiąże się z włączeniem sztucznej inteligencji do wszystkich procesów, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych oraz ze zrozumieniem nowych potrzeb swoich klientów związanych z digitalizacją życia.
W erze cyfryzacji kluczowe dla sektora ubezpieczeń jest zrozumienie, że koniecznością jest umieszczenie klienta w centrum wszystkich działań organizacji.
Zapewnienie odpowiedniej obsługi klientów, która jest konieczna do pozyskania niezbędnej wiedzy dającej możliwość ulepszenia usługi personalizacji. Dla ubezpieczycieli kluczowe jest rozwijanie relacji z każdym klientem i dostosowanie komunikatów marketingowych do ich specyficznych potrzeb.
Odejście od niewydajnych systemów i platform w celu wdrożenia
nowoczesnych technologii zorientowanych na oczekiwania klientów. Klient szuka
możliwości zakupu ubezpieczenia
i rozwiązań dostępnych o każdej porze, w każdym miejscu. IoT oraz sztuczna
inteligencja mogą w tym procesie pomóc, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że
warto postawić na indywidualizację doświadczeń konsumentów.
Na doskonałą obsługę klienta wpływają również sami pracownicy. Pozytywne nastawienie oraz identyfikacja z celami firmy zwiększają zaangażowanie w obsługę klienta, a tym samym pomagają w klientocentrycznym myśleniu.
Liferay DXP (Digital Experience Platform) to inteligentna platforma, dzięki której ubezpieczyciele z powodzeniem mogą przejść przez proces transformacji cyfrowej. Tworzenie organizacji zorientowanej na klienta poprzez upraszczanie i personalizację doświadczeń, to niektóre z istotnych filarów procesu digitalizacji. Liferay DXP pomaga zmniejszyć problemy związane z obsługą klienta między innymi poprzez skuteczne wykorzystanie nowych technologii tj. IoT, AI, Clouds System. W celu jeszcze lepszej obsługi klientów, firmy powinny skoncentrować się na wprowadzeniu dodatkowych możliwości interakcji opartych na zaawansowanej technologii, a także zapewnienie spójności całego ekosystemu – pracowników, agentów, brokerów i innych interesariuszy. Trzeba pamiętać, że w cyfrowej erze technologie i procesy wdrażane przez firmy są tak ściśle powiązane z klientami i rynkami, że granica między wewnętrznymi aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa a jego zewnętrznym ekosystemem szybko zanika.
[1] Raport IDC, Przyspieszenie transformacji klientów w dziedzinie ubezpieczeń dzięki platformom Digital Experience, grudzień 2019
Źródło: Informacja Prasowa Liferay
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…