W tym roku 54% badanych Europejczyków zadeklarowało, że wyjedzie na wakacje. Wynik ten jest o 7 punktów procentowych gorszy od odnotowanego w roku ubiegłym – wynika z badania Holiday Barometer*. Z ankiety wynika również, że aż 40% badanych zwraca uwagę na miejsca destynacji. W tym roku badani z Europy będą unikać takich miejsc jak Afryka Północna (29%) i Turcja (24%).
Gdzie najchętniej wyjeżdżamy?
Wybierając miejsce na odpoczynek badani najczęściej wskazują akweny wodne. Tereny nadmorskie wybiera 65% badanych urlopowiczów, o 3% więcej niż w 2015 r. W góry natomiast wybiera się 20% respondentów. 45% respondentów wyjeżdżających na wakacje chce je spędzić biernie, relaksując się i odpoczywając. Wśród najchętniej odwiedzanych krajów pozostają niezmiennie Włochy, Francja i Hiszpania (kolejno 24%, 21% i 19%). Wzrasta również zainteresowanie lokalnymi podróżami. Badani znad Sekwany najchętniej spędzą wakacje u siebie w kraju (64%, +7% r/r), 69% Hiszpanów wybierze lokalne kurorty (+4% r/r) i aż 74% Włochów będzie odpoczywać w Italii (+12% r/r). Niemcy (36%), Belgowie (39%) i Austriacy (51%) niezmiennie preferują destynacje śródziemnomorskie.
Boimy się ataków terrorystycznych
W badaniach sprawdzono także, jakie obawy maja turyści. Na wysokim poziomie pozostaje niepkój związany z zamachami ( co ma niewątpliwie związek z ostatnimi wydarzeniami we Francji czy w Belgi). Dlatego teżrRyzyko ataku terrorystycznego jest jednym z podstawowych czynników determinujących wybór destynacji wakacyjnej i stanowi 40%.
Większość turystów pamięta o polisach
Świadomość ubezpieczeniowa kształtuje się na stabilnym poziomie. Większość z urlopowiczów wykupi ubezpieczenie mieszkania (57%), aby zapewnić jego ochronę podczas wakacyjnej nieobecności. Wyjeżdżając, badani wykupują również ubezpieczenie zdrowotne (52%) i komunikacyjne (56%). 31% deklaruje, że nie pomyślało o zakupieniu ubezpieczenia przed rozpoczęciem urlopu. Do najbardziej przydatnych świadczeń ubezpieczeniowych zaliczana jest pomoc medyczna (50%), pomoc w sytuacji odwołania lotu (47%) i transport medyczny (38%).
Holiday Barometer prowadzony jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance. W badaniu sprawdzono plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch oraz Hiszpanii.
Źródło: www.europ-assistance.pl
*Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…