Aktualności

Czego boimy się podczas wakacyjnych wyjazdów?

W tym roku 54% badanych Europejczyków zadeklarowało, że wyjedzie na wakacje. Wynik ten jest o 7 punktów procentowych gorszy od odnotowanego w roku ubiegłym – wynika z badania Holiday Barometer*. Z ankiety wynika również, że aż 40% badanych zwraca uwagę na miejsca destynacji. W tym roku badani z Europy będą unikać takich miejsc jak Afryka Północna (29%) i Turcja (24%).


 
Gdzie najchętniej wyjeżdżamy?
 
Wybierając miejsce na odpoczynek badani najczęściej wskazują akweny wodne. Tereny nadmorskie wybiera 65% badanych urlopowiczów, o 3% więcej niż w 2015 r. W góry natomiast wybiera się 20% respondentów. 45% respondentów wyjeżdżających na wakacje chce je spędzić biernie, relaksując się i odpoczywając. Wśród najchętniej odwiedzanych krajów pozostają niezmiennie Włochy, Francja i Hiszpania (kolejno 24%, 21% i 19%). Wzrasta również zainteresowanie lokalnymi podróżami. Badani znad Sekwany najchętniej spędzą wakacje u siebie w kraju (64%, +7% r/r), 69% Hiszpanów wybierze lokalne kurorty (+4% r/r) i aż 74% Włochów będzie odpoczywać w Italii (+12% r/r). Niemcy (36%), Belgowie (39%) i Austriacy (51%) niezmiennie preferują destynacje śródziemnomorskie.

 
Boimy się ataków terrorystycznych

W badaniach sprawdzono także, jakie obawy maja turyści. Na wysokim poziomie pozostaje niepkój związany z zamachami ( co ma niewątpliwie związek z ostatnimi wydarzeniami we Francji czy w Belgi). Dlatego teżrRyzyko ataku terrorystycznego jest jednym z podstawowych czynników determinujących wybór destynacji wakacyjnej i stanowi 40%.

 
Większość turystów pamięta o polisach

Świadomość ubezpieczeniowa kształtuje się na stabilnym poziomie. Większość z urlopowiczów wykupi ubezpieczenie mieszkania (57%), aby zapewnić jego ochronę podczas wakacyjnej nieobecności. Wyjeżdżając, badani wykupują również ubezpieczenie zdrowotne (52%) i komunikacyjne (56%). 31% deklaruje, że nie pomyślało o zakupieniu ubezpieczenia przed rozpoczęciem urlopu. Do najbardziej przydatnych świadczeń ubezpieczeniowych zaliczana jest pomoc medyczna (50%), pomoc w sytuacji odwołania lotu (47%) i transport medyczny (38%).

Holiday Barometer prowadzony jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance. W badaniu sprawdzono plany wyjazdowe Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Belgii, Niemiec, Francji, Austrii, Włoch oraz Hiszpanii.
 
Źródło: www.europ-assistance.pl
 
*Badanie Holiday Barometer prowadzone jest corocznie od 2005 roku przez Ipsos na zlecenie Grupy Europ Assistance

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

4 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

4 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

23 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

23 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago