Top temat

Czy multiagencja, z którą współpracujesz daje Ci wszystko czego potrzebujesz?

W internecie dosyć często możemy znaleźć pytania dotyczące tego jak wygląda współpraca z daną multiagencją. Zazwyczaj zadają je osoby, które prowadzą własną agencję ubezpieczeniową i chciałyby rozwinąć swój biznes. Jak zatem zyskać pewność, że firma z którą chcemy nawiązać współpracę da nam wszystko, czego potrzebujemy? 

Współpraca z multiagencją – na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy? 

Zacznijmy od tego, na co warto zwrócić uwagę decydując się na współpracę z konkretną multiagencją. Przede wszystkim należy szczegółowo zapoznać się zapisami umowy o współpracy oraz warunkami finansowymi. Nie bez znaczenia jest też szybkość rozliczeń i transferu prowizji, dostęp do szerokiej oferty produktowej oraz innowacyjnych narzędzi sprzedażowych. 

Dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją pracę w branży ubezpieczeniowej niezwykle istotne jest zazwyczaj wsparcie merytoryczne oraz możliwość odbycia szkoleń. Z pewnością powyższe kwestie te warto poruszyć podczas rozmowy dotyczącej współpracy. 

Zdarza się też, że duże sieci agencyjne oferują kilka ścieżek budowania swojej kariery np. jako punkt partnerski lub franczyza. Dlatego na spokojnie należy przemyśleć to, na jaką opcję chcemy się ostatecznie zdecydować. 

Czego oczekiwać od współpracy? 

Przed podjęciem decyzji o współpracy z inną multiagencją warto wiedzieć jak wyglądają nasze oczekiwania, i to nie tylko w danej chwili, ale też jak zapatrujemy się na przyszłość swojej agencji. Z pewnością przed podpisaniem umowy należy się dobrze się zastanowić i dać sobie czas na wybór, bowiem każda zmiana polegająca na przejściu z jednej firmy do drugiej bywa czasochłonna i skomplikowana.  

Doświadczenie pokazuje, że warto przygotować sobie listę istotnych dla nas zagadnień, a następnie szukać takich ofert współpracy, które będą w pełni odpowiadały naszym potrzebom biznesowym. CRM, kalkulator, narzędzia usprawniające sprzedaż i obsługę, korzystny system prowizyjny, brak narzuconych planów sprzedażowych, wsparcie merytoryczne i marketingowe to tylko niektóre elementy, o które warto zadbać. 

Popularna, duża sieć sprzedaży czy mniejsza multiagencja? 

Przed wyborem multiagencji do współpracy warto zastanowić się także nad tym, która opcja będzie dla nas najlepsza – duża, popularna sieć czy mniejsza multiagencja? Wydawać by się mogło, że bardzo znane, ogólnopolskie logo może przyciągać klientów. Jednak wówczas pojawia się ryzyko tego, że agencja nie będzie jedyną w okolicy pod tym szyldem. Zwiększa się także szansa na to, że trafimy na potencjalnego klienta, który nie był zadowolony z dotychczasowej współpracy z tą siecią. Dlatego czasami warto rozważyć współpracę z nieco mniejszą agencją, która dzięki swojemu doświadczeniu będzie w stanie zapewnić nam wszystko to, czego potrzebujemy, by rozwijać swoją działalność. 

Decyzja o współpracy z inną agencją ubezpieczeniową nie jest łatwa, ale warto zdawać sobie sprawę, że tego typu rozwiązanie daje nam więcej możliwości, a tym samym może zapewnić nam stabilną przyszłość w branży. Szczególnie, jeśli rozpoczynamy pracę na własny rachunek lub dotychczas funkcjonowaliśmy, jako agent wyłączny. 

Źródło: opracowanie własne 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago