W internecie dosyć często możemy znaleźć pytania dotyczące tego jak wygląda współpraca z daną multiagencją. Zazwyczaj zadają je osoby, które prowadzą własną agencję ubezpieczeniową i chciałyby rozwinąć swój biznes. Jak zatem zyskać pewność, że firma z którą chcemy nawiązać współpracę da nam wszystko, czego potrzebujemy?
Zacznijmy od tego, na co warto zwrócić uwagę decydując się na współpracę z konkretną multiagencją. Przede wszystkim należy szczegółowo zapoznać się zapisami umowy o współpracy oraz warunkami finansowymi. Nie bez znaczenia jest też szybkość rozliczeń i transferu prowizji, dostęp do szerokiej oferty produktowej oraz innowacyjnych narzędzi sprzedażowych.
Dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją pracę w branży ubezpieczeniowej niezwykle istotne jest zazwyczaj wsparcie merytoryczne oraz możliwość odbycia szkoleń. Z pewnością powyższe kwestie te warto poruszyć podczas rozmowy dotyczącej współpracy.
Zdarza się też, że duże sieci agencyjne oferują kilka ścieżek budowania swojej kariery np. jako punkt partnerski lub franczyza. Dlatego na spokojnie należy przemyśleć to, na jaką opcję chcemy się ostatecznie zdecydować.
Przed podjęciem decyzji o współpracy z inną multiagencją warto wiedzieć jak wyglądają nasze oczekiwania, i to nie tylko w danej chwili, ale też jak zapatrujemy się na przyszłość swojej agencji. Z pewnością przed podpisaniem umowy należy się dobrze się zastanowić i dać sobie czas na wybór, bowiem każda zmiana polegająca na przejściu z jednej firmy do drugiej bywa czasochłonna i skomplikowana.
Doświadczenie pokazuje, że warto przygotować sobie listę istotnych dla nas zagadnień, a następnie szukać takich ofert współpracy, które będą w pełni odpowiadały naszym potrzebom biznesowym. CRM, kalkulator, narzędzia usprawniające sprzedaż i obsługę, korzystny system prowizyjny, brak narzuconych planów sprzedażowych, wsparcie merytoryczne i marketingowe to tylko niektóre elementy, o które warto zadbać.
Przed wyborem multiagencji do współpracy warto zastanowić się także nad tym, która opcja będzie dla nas najlepsza – duża, popularna sieć czy mniejsza multiagencja? Wydawać by się mogło, że bardzo znane, ogólnopolskie logo może przyciągać klientów. Jednak wówczas pojawia się ryzyko tego, że agencja nie będzie jedyną w okolicy pod tym szyldem. Zwiększa się także szansa na to, że trafimy na potencjalnego klienta, który nie był zadowolony z dotychczasowej współpracy z tą siecią. Dlatego czasami warto rozważyć współpracę z nieco mniejszą agencją, która dzięki swojemu doświadczeniu będzie w stanie zapewnić nam wszystko to, czego potrzebujemy, by rozwijać swoją działalność.
Decyzja o współpracy z inną agencją ubezpieczeniową nie jest łatwa, ale warto zdawać sobie sprawę, że tego typu rozwiązanie daje nam więcej możliwości, a tym samym może zapewnić nam stabilną przyszłość w branży. Szczególnie, jeśli rozpoczynamy pracę na własny rachunek lub dotychczas funkcjonowaliśmy, jako agent wyłączny.
Źródło: opracowanie własne
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…