Categories: Prawo

Debata dotycząca ubezpieczeń za nami

23 lutego w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej odbyła się konferencja na temat ubezpieczeń majątkowych. Uczestnicy spotkania uwagę skupili głównie na ofertach skierowanych do klienta indywidualnego.

Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń wielokrotnie podkreślał jak ważną rolę odgrywają nowe przepisy, które wzmacniają pozycję klienta: „Nowe przepisy nakazują m.in. pełniejsze informowanie o szczegółach oferty i dopasowanie jej do ich potrzeb. To przeniesienie efektów działań legislacyjnych z poziomu europejskiego na polski”. Wiceprezes PIU zaznaczył też, że wielkim udogodnieniem dla klientów było wprowadzenie usługi BLS w kwietniu ubiegłego roku.
 
Inni uczestnicy konferencji podkreślali, że wprowadzenie BLS pozwala na zdobycie większego zaufania klientów. Jak podkreślał Wojciech Soleniec partner w firmie EY: „ Aby wdrożyć w życie usługę, zakłady ubezpieczeń włożyły w to wiele wysiłku”.  
 
Uczestnicy zajęli się również tematem dotyczącym sposobu płatności polis. Ustalono, że klient jest skłonny zapłacić za ubezpieczenie nawet do 60 procent więcej jeśli będzie mógł opłacać składkę co miesiąc. Jak dodaje Witold Jaworski, były prezes Allianz i b. wiceprezes PZU: „włoskie doświadczenia pokazały, że możliwość wygodnego, samodzielnego doboru szczegółów polisy oraz płatności miesięczne przełożyły się na wybór większego zakresu ubezpieczenia mimo wyższej ceny”.
 
Podczas debaty zgodnie stwierdzono, że klienci staja się bardziej wymagający: „Klient był i będzie w centrum uwagi ubezpieczyciela, ale podejście się zmienia. Nie uczymy już klientów, czego potrzebują, rośnie świadomość klientów co do własnych potrzeb. Musimy się zacząć uczyć razem z nimi i reagować na ich potrzeby” – podkreślił Szwajgier wiceprezes Compensy.
 
Źródło: www.pap.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

11 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

11 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago