23 lutego w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej odbyła się konferencja na temat ubezpieczeń majątkowych. Uczestnicy spotkania uwagę skupili głównie na ofertach skierowanych do klienta indywidualnego.
Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń wielokrotnie podkreślał jak ważną rolę odgrywają nowe przepisy, które wzmacniają pozycję klienta: „Nowe przepisy nakazują m.in. pełniejsze informowanie o szczegółach oferty i dopasowanie jej do ich potrzeb. To przeniesienie efektów działań legislacyjnych z poziomu europejskiego na polski”. Wiceprezes PIU zaznaczył też, że wielkim udogodnieniem dla klientów było wprowadzenie usługi BLS w kwietniu ubiegłego roku.
Inni uczestnicy konferencji podkreślali, że wprowadzenie BLS pozwala na zdobycie większego zaufania klientów. Jak podkreślał Wojciech Soleniec partner w firmie EY: „ Aby wdrożyć w życie usługę, zakłady ubezpieczeń włożyły w to wiele wysiłku”.
Uczestnicy zajęli się również tematem dotyczącym sposobu płatności polis. Ustalono, że klient jest skłonny zapłacić za ubezpieczenie nawet do 60 procent więcej jeśli będzie mógł opłacać składkę co miesiąc. Jak dodaje Witold Jaworski, były prezes Allianz i b. wiceprezes PZU: „włoskie doświadczenia pokazały, że możliwość wygodnego, samodzielnego doboru szczegółów polisy oraz płatności miesięczne przełożyły się na wybór większego zakresu ubezpieczenia mimo wyższej ceny”.
Podczas debaty zgodnie stwierdzono, że klienci staja się bardziej wymagający: „Klient był i będzie w centrum uwagi ubezpieczyciela, ale podejście się zmienia. Nie uczymy już klientów, czego potrzebują, rośnie świadomość klientów co do własnych potrzeb. Musimy się zacząć uczyć razem z nimi i reagować na ich potrzeby” – podkreślił Szwajgier wiceprezes Compensy.
Źródło: www.pap.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…