23 lutego w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej odbyła się konferencja na temat ubezpieczeń majątkowych. Uczestnicy spotkania uwagę skupili głównie na ofertach skierowanych do klienta indywidualnego.
Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń wielokrotnie podkreślał jak ważną rolę odgrywają nowe przepisy, które wzmacniają pozycję klienta: „Nowe przepisy nakazują m.in. pełniejsze informowanie o szczegółach oferty i dopasowanie jej do ich potrzeb. To przeniesienie efektów działań legislacyjnych z poziomu europejskiego na polski”. Wiceprezes PIU zaznaczył też, że wielkim udogodnieniem dla klientów było wprowadzenie usługi BLS w kwietniu ubiegłego roku.
Inni uczestnicy konferencji podkreślali, że wprowadzenie BLS pozwala na zdobycie większego zaufania klientów. Jak podkreślał Wojciech Soleniec partner w firmie EY: „ Aby wdrożyć w życie usługę, zakłady ubezpieczeń włożyły w to wiele wysiłku”.
Uczestnicy zajęli się również tematem dotyczącym sposobu płatności polis. Ustalono, że klient jest skłonny zapłacić za ubezpieczenie nawet do 60 procent więcej jeśli będzie mógł opłacać składkę co miesiąc. Jak dodaje Witold Jaworski, były prezes Allianz i b. wiceprezes PZU: „włoskie doświadczenia pokazały, że możliwość wygodnego, samodzielnego doboru szczegółów polisy oraz płatności miesięczne przełożyły się na wybór większego zakresu ubezpieczenia mimo wyższej ceny”.
Podczas debaty zgodnie stwierdzono, że klienci staja się bardziej wymagający: „Klient był i będzie w centrum uwagi ubezpieczyciela, ale podejście się zmienia. Nie uczymy już klientów, czego potrzebują, rośnie świadomość klientów co do własnych potrzeb. Musimy się zacząć uczyć razem z nimi i reagować na ich potrzeby” – podkreślił Szwajgier wiceprezes Compensy.
Źródło: www.pap.pl
W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy. W zeszłym roku w…
Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…
Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…
Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…
Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…
Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…