Categories: Aktualności

Decyzja UOKiK odnośnie stosowania niedozwolonych postanowień umownych

13 grudnia 2022 roku Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą stosowania przez Allianz Życie Polska niedozwolonych postanowień umownych w niektórych wzorcach umownych oraz wskazał na możliwość uzyskania rekompensaty związanej z grupowym ubezpieczeniem na życie Zespół. 

UOKiK o niedozwolonych postanowieniach umownych 

Allianz poinformowało, że w dniu 13 grudnia 2022 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję nr RBG – 12/2022, która dotyczyła stosowania przez Allianz Życie niedozwolonych postanowień umownych. 

Ubezpieczyciel wskazuje, że z uwagi na fakt, że w powyższej decyzji Prezes UOKiK za niedozwolone postanowienia umowne uznał postanowienia następujących wzorców umów: 

  • § 18 ust. 1-6 Warunków Ogólnych Grupowego Ubezpieczenia na Życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zespół NR PGZ/2014/1, 
  • § 18 ust. 1-4 oraz 6 Warunków Ogólnych Grupowego Ubezpieczenia na Życie 
    z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zespół NR PGZ/2016/1, 
  • § 15 ust. 1-5 Warunków Ogólnych Grupowego Ubezpieczenia na Życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zespół NR PGZ/2012/1, 

postanowienia te są bezskuteczne, a uprzednio zostały zastosowane przez Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska Spółka Akcyjna (dawniej: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.). 

Rekompensata dla klientów 

Allianz podkreśla, że klientom, którzy są albo uprzednio byli stroną umów ubezpieczenia zawartych na podstawie tych wzorców, przysługuje rekompensata w wysokości, która wynika z różnicy pomiędzy pobranym po dniu 17 kwietnia 2016 r. odpowiednim kosztem ochrony określonym w ww. decyzji Prezesa UOKiK a kosztem takiej ochrony jaki zostałby pobrany, gdyby w umowie tych postanowień nie było. 

Szczegóły dotyczące wydanej decyzji oraz zasad naliczania i wypłaty rekompensaty można znaleźć na stronie Allianz lub na stronie www Prezesa UOKiK. 

Jak uzyskać rekompensatę od ubezpieczyciela? 

Z opublikowanego komunikatu wynika, że bliższe informacje, w tym informacje o wysokości przysługującej kwoty rekompensaty, można uzyskać poprzez: 

  • kontakt listowny z ubezpieczycielem wysyłając pismo na adres siedziby Spółki, 
  • kontakt mailowy pod adresem bok@allianz.pl, 
  • kontakt telefoniczny pod nr 224 224 224. 

Co ważne, w celu uzyskania rekompensaty, ubezpieczający może skorzystać ze wzoru wniosku zamieszczonego na stronie Allianz. 

Ubezpieczyciel zwraca także uwagę, że jeżeli uczestnicy finansowali składkę ubezpieczeniową w całości lub w części, to ubezpieczający powinien przekazać wykazane kwoty uczestnikom, zgodnie z wykazem udostępnionym przez Towarzystwo. 

Źródło: Allianz 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

4 godziny ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

3 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

3 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

4 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

4 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

4 dni ago