W tym roku motocyklowe wakacje mogą okazać się bardziej popularne niż w poprzednim sezonie. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motocyklowego wynika, że w czerwcu zarejestrowano o 22 procent więcej motocykli niż w analogicznym okresie 2019 roku. Czy w takim razie rynek ubezpieczeń oferuje jakieś rozwiązania ubezpieczeniowe dla motocyklistów?
Na polskim rynku motocyklowym od lat można obserwować wzrost sprzedaży, co jest wyjątkiem w porównaniu do innych krajów europejskich. Wynika to między innymi z tego, że wielu kierowców, którzy kiedyś motocykl posiadali dziś wraca do dawnej pasji. Statystyki pokazują również, że od lat najwyższe wzrosty sprzedaży rejestrują marki premium tj. Harley Davidson czy BMW.
Polscy motocykliści pojawiają się na bardzo odległych trasach, nie tylko takich jak Portugalia czy Hiszpania, które należą do bardzo popularnych kierunków. Miłośnicy tego rodzaju wyjazdów chętnie zwiedzają na motocyklach również Amerykę Północną i Południową, Azję czy Afrykę. Od jakiegoś czasu na rynku pojawiło się też wiele podmiotów, które specjalizują się w organizacji właśnie tego typu podróży.
– Specjalizujemy się w organizacji profesjonalnych wypraw motocyklowych, z pełnym zapleczem technicznym i logistycznym, wyselekcjonowanymi trasami, partnerami z różnych obszarów. Każdego roku otwieramy nowe kierunki, nasze motocykle i klientów można spotkać w Tajlandii, Nowej Zelandii czy Kolumbii. Mamy też dwie bazy w Europie. Ten rok będzie dla nas szczególny, ponieważ część wyjazdów musieliśmy przełożyć. Cieszy mnie jednak fakt, że nasi klienci zostali z nami i tak jak my czekają na pełne otworzenie granic w miejscach, które planowali odwiedzić. Nasze europejskie bazy już mogą działać, a pierwsze grupy powoli pakują bagaże na wyjazd na Sardynię czy Sycylię – komentuje Piotr Wyderka, właściciel ADV Poland – motocyklowe biuro podróży.
Specyfika tegorocznych wakacji w wyniku pandemii koronawirusa jest wyjątkowa. Z tego powodu łatwiej jest zorganizować wakacje na motocyklu niż wyjazd rodzinny. Motocyklowe podróżowanie może okazać się dobrym rozwiązaniem przede wszystkim z uwagi na dużą swobodę przemieszczania się a także komfort jazdy w małej grupie lub indywidualnie. Duże znaczenie ma również to, że polski podróżnik motocyklowy znacznie różni się od wizerunku stereotypowego motocyklisty. Jak się okazuje typowy polski motocyklista to człowiek o ugruntowanej sytuacji rodzinnej i materialnej, dla którego ma znaczenie to, by doświadczyć emocji na motocyklu ale w bezpieczny sposób.
– Stereotypy na temat motocyklistów potrafią być bardzo krzywdzące. To już dawno nie są młodzi mężczyźni, którzy ubrani w klapki i krótkie spodenki hałasują na ulicach potężnymi maszynami, których nawet nie umieją opanować. Mogę ze swoich doświadczeń z dróg całego świata powiedzieć, że nasi rodacy decydujący się na podróżowanie, będą w porównaniu do kolegów w innych krajach wyróżniać się tym, że są np. świetnie ubrani, mam tu na myśli jakość i kompletność odzieży, która zapewnia bezpieczeństwo. Z własnych obserwacji widzę, że zarówno kobiety i mężczyźni bardzo chętnie uczestniczą w szkoleniach motocyklowych. Inwestują w swoje umiejętności i dbają o to, żeby co roku coś w swojej technice poprawić. Nasi kursanci to w przeważającej mierze ludzie których znamy z imienia i nazwiska, bo od wielu lat widujemy się nawet kilka razy w roku – dodaje Mariusz Łowicki z California Super Bike.
Swoje oferty skierowane do motocyklistów mają nie tylko organizatorzy wyjazdów czy szkoły jazdy, ale coraz częściej w ich stronę kierują swoją ofertę firmy ubezpieczeniowe i assistance. Ubezpieczyciele tworzą rozwiązania, które są dedykowane właśnie tej grupie uczestników ruchu drogowego. Na rynku ubezpieczeń możemy znaleźć pakiety pomocowe stworzone dla miłośników jednośladów, które zapewniają ochronę ubezpieczeniową zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy.
– Jesteśmy jedynym podmiotem w Polsce, który ma dedykowane assistance dla motocyklistów. Tworząc serwis internetowy i produkty, pomyśleliśmy o posiadaczach skuterów, mniejszych i większych motocykli, o tych którzy raczej jeżdżą po Polsce i tych którzy organizują wyjazdy zagraniczne. Sama konstrukcja produktu jest dosyć innowacyjna. To ubezpieczenie za które klient płaci jedynie w trakcie sezonu motocyklowego. Nasze dotychczasowe doświadczenia są bardzo dobre. Zainteresowanie i liczba klientów rośnie rokrocznie. Do tego, nie sprawdziły się nasze obawy na temat szkodowości. Okazało się, że motocykliści są wyjątkowo samodzielni i korzystają z naszego assistance dopiero, gdy wszystkie próby poradzenia sobie we własnym zakresie zawiodły. Zdecydowaliśmy się też zainwestować w specjalnie przyczepki do profesjonalnego transportu motocykli, a nasi usługodawcy mają właściwe kompetencje, żeby radzić sobie z naprawami na drodze i transportem motocykli. Te pojazdy wymagają bowiem zarówno specjalnego sprzętu jak i umiejętności, żeby taki transport bezpiecznie zrealizować – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
W pakietach assistance dedykowanych dla motocyklistów można znaleźć takie usługi jak naprawa pojazdu na miejscu (o ile ta jest wykonalna na poboczu drogi czy parkingu), transport do serwisu, dostarczanie paliwa, pojazd zastępczy, przy czym jest to samochód a nie motocykl. Co ważne ubezpieczenie assistance na wyjazdy zagraniczne zawiera w sobie również ubezpieczenie turystyczne, które gwarantuje pokrycie kosztów leczenia oraz assistance medyczne.
Źródło: Mondial Assistance
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…