Na początku każdego roku kalendarzowego brokerzy ubezpieczeniowi i reasekuracyjni są zobligowani do złożenia do Komisji Nadzoru Finansowego sprawozdania z działalności brokerskiej. Do kiedy dokładnie należy to zrobić i co powinno zawierać sprawozdanie?
Na mocy art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, § 5 i 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 lutego 2019 r. w sprawie sprawozdania z działalności brokerskiej, brokerzy ubezpieczeniowi i reasekuracyjni mają obowiązek przekazać do UKNF sprawozdanie z działalności brokerskiej za ubiegły rok. Mają na to czas do 31 marca 2025 roku.
Sprawozdanie należy złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: https://wnioski.rpu.knf.gov.pl.
Warto przypomnieć, że sprawozdanie składa:
Na podstawie obowiązujących przepisów sprawozdanie z działalności brokerskiej powinno obejmować:
Z kolei część sprawozdania z działalności brokerskiej zawierająca informacje o wykonywanej działalności brokerskiej obejmuje:
Natomiast część sprawozdania z działalności brokerskiej zawierająca podstawowe informacje finansowe obejmuje:
Źródło: KNF, Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 6 lutego 2019 r. w sprawie sprawozdania z działalności brokerskiej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2451)
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…