Categories: Aktualności

Co drugi turysta jedzie na wakacje bez ubezpieczenia

Polacy kochają zagraniczne wakacje. Niestety nie wszyscy zdają sobie sprawę, że koszty związane z nagłym wypadkiem za granicą mogą być spłacane przez poszkodowanego przez wiele lat. Rezerwując loty, hotel i inne atrakcje nie należy zapominać o ubezpieczeniu.
 

Badania Diners Club Polska

 
Tegoroczna edycja badań przeprowadzonych przez Diners Club Polska potwierdza, że sytuacja ubezpieczonych Polaków się poprawiła. W ubiegłym roku odsetek turystów bez ubezpieczenia turystycznego wyniósł aż 70%. Oznacza to, że świadomość ubezpieczeniowa się zwiększa.
 
Na temat ubezpieczenia turystycznego wypowiedział się Paweł Kałdunow z Diners Club Polska:
 
„Cieszy nas to, że o ubezpieczeniu turystycznym pamięta coraz więcej osób. Nadal jednak dominują podróże bez ubezpieczenia, co najprawdopodobniej wynika z przeświadczenia, że „mi na pewno nic się nie stanie” oraz chęci ograniczenia wydatków. Brak ubezpieczenia grozi jednak ogromnymi wydatkami, a nawet wieloletnimi długami, bo jednorazowy koszt udzielenia nagłej pomocy medycznej za granicą i ewentualnego transportu do kraju może sięgnąć nawet kilkuset tysięcy zł”
 

Dlaczego zapominamy o ubezpieczeniu?

 
Dla wielu z nas wakacje to czas relaksu i zabawy. Często na naszej liście skupiamy się tylko na pozytywnych aspektach urlopu i często nie dopuszczamy do siebie myśli, że może się coś stać. Niestety niespodziewany wypadek lub choroba może zepsuć każdy wakacyjny wyjazd. Pamiętajmy, że koszty związane z pomocą za granicą mogą wynieść nawet kilkaset tysięcy złotych.
 

800 tysięcy zł za udzieloną pomoc

 
Ekstremalnym przykładem potwierdzającym, że koszty leczenia mogą być ogromne pokazują dane Mondial Assistance. Polski turysta w 2015 roku zasłabł w oceanie podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych. Rachunek za udzieloną pomoc wyniósł aż 800 tysięcy złotych. To zdecydowanie rekordowa kwota. Polska Izba Ubezpieczeń poinformowała, że łączna wartość odszkodowań za świadczenia turystyczne w 2016 roku wyniosła 170 mln zł.
 

Polacy sami organizują swoje wyjazdy

 
Popularność tanich linii lotniczych w ostatnim czasie sprawia, że wielu Polaków samemu organizuje wakacyjne podróże. Tym samym rośnie odsetek turystów bez ubezpieczenia turystycznego. Polacy potrafią zadbać o hotel, loty i inne atrakcje, ale o kupnie polisy turystycznej często zapominają. Według badań Diners Club Polska, co roku ubezpieczenia nie posiada dwie trzecie badanych. W 2018 roku wzrósł odsetek osób, które urlopy organizują z pomocą rodziny lub znajomych (z 14,2% na 25,8%). W te wakacje na organizację wakacyjnego wyjazdu na własną rękę zdecydowało się 86% ankietowanych.
 
Statystyki pokazują również, że urlop za granicą planuje 27% Polaków. Co druga osoba nie ma w planach kupna polisy turystycznej. Rok wcześniej ten odsetek wynosił aż 70%.
 
Źródło: Diners Club

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

21 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

21 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago