21 listopada ogłoszono wyniki finansowe Grupy PZU. Potwierdzają one dynamiczny rozwój filaru Zdrowie, bowiem przychody w tym obszarze po trzecim kwartale 2024 roku wyniosły do 1,4 mld zł. Aktualnie w Grupie PZU jest łącznie ponad 3,5 mln aktywnych umów zdrowotnych.
Wyniki finansowe Grupy PZU wskazują na dynamiczny rozwój filaru zdrowie. Przychody w tym obszarze po trzecim kwartale odnotowały blisko 19% wzrost.
– Faktycznie, wyniki po trzecim kwartale 2024 roku są dla nas bardzo satysfakcjonujące. Cieszymy się, że już po kilku miesiącach intensywnej pracy widać tak dobre efekty. Jest to szczególnie ważne w przededniu ogłoszenia Strategii Spółki na najbliższe trzy lata. Oznacza to bowiem, że Zarząd wraz pracownikami Spółki zaangażowanymi w realizację zadań na wszystkich szczeblach organizacji, będzie skuteczny także w osiąganiu najbardziej ambitnych celów, jakie stawia przez nami właściciel – mówi dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki, prezes Zarządu PZU Zdrowie.
Spółka odnotowała wzrosty zarówno w przychodach generowanych przez placówki medyczne z sieci PZU Zdrowie na poziomie 595 mln zł (+17,1% r/r), jak i w ubezpieczeniach i abonamentach zdrowotnych w wysokości 792 mln zł (+20,3% r/r). Niewątpliwie wpływ na wyniki ma zwiększający się popyt na usługi medyczne oraz rozwijanie oferty usługowo-produktowej. Postępuje również digitalizacja modelu obsługi pacjenta i rośnie znaczenie kanałów zdalnych. We wrześniu 2024 roku udział wizyt umówionych przez portal mojePZU wzrósł do 38,6%.
Warto przypomnieć, że ten filar stanowi jeden ze strategicznych obszarów Grupy PZU.
PZU Zdrowie systematycznie rozbudowuje sieć medyczną – od lipca otworzył cztery nowe własne centra medyczne w Bielsku-Białej, Toruniu oraz w Warszawie na Nowym Mieście i Białołęce. Operator medyczny usprawnia także kanały obsługi zdalnej, takie jak serwis samoobsługowy mojePZU. Portal konsekwentnie jest rozwijany o nowe funkcjonalności. Obecnie pacjenci mogą samodzielnie zarządzać większością usług ze swojego pakietu, m. in.: umówić lub odwołać wizytę i badanie, zamówić receptę, odebrać skierowanie czy wyniki badań i zalecenia lekarza. Niedawno portal także zintegrowany z mapami Google, dzięki czemu użytkownicy wyświetlą trasę do wybranej placówki medycznej. Uproszczona została ścieżka odnowienia recepty w ramach kontynuacji leczenia oraz proces autoryzacji w punktach pobrań współpracujących z PZU Zdrowie. Pacjenci mają też możliwość odbioru wyników badań diagnostyki obrazowej.
Operator rozszerza też ofertę produktową dostępną w e-sklepie, np. od września pacjenci mogą nabyć ponad 30 szczepionek przeciw różnym jednostkom chorobowym. W nowej kategorii dostępne są szczepienia dzieci i dorosłych, nie tylko te obowiązkowe, ale również zalecane przez Główny Inspektorat Sanitarny.
PZU Zdrowie buduje swoją markę także poprzez zaangażowanie w działania wspierające promocję zdrowia i profilaktykę chorób. Bierze aktywny udział w lokalnych inicjatywach profilaktycznych oraz projektach CSR – m.in. współpracując z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, Fundacją Marka Kamińskiego i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce, czy organizując własne akcje edukacyjne #ZdrowieWGrze, #myBREASTfriend i #dlaKOLEGIpytam.
Operator zaangażował się również w pomoc osobom dotkniętym skutkami powodzi – uruchomił bezpłatną pomoc medyczną w swoich placówkach na terenie całego kraju oraz infolinię wsparcia psychologicznego. Dodatkowo przeprowadził akcję szczepień przeciw tężcowi, WZW A i durowi brzusznemu dla strażaków zaangażowanych w pomoc powodzianom.
Eksperci PZU Zdrowie są gośćmi paneli dyskusyjnych podczas czołowych spotkań branżowych, np. Forum Rynku Zdrowia, Banking & Insurance Forum, Europejski Kongres Finansowy i Konferencji AI & MEDTECH CEE. Wartość marki PZU Zdrowie potwierdzają raporty branżowe, takie jak raport „Top Marka 2024” opracowany przez Magazyn Press i Instytut Monitorowania Mediów IMM.
Źródło: PZU Zdrowie
Europ Assistance Polska już od 15 lat wspiera Regionalne Centrum Krwiodawstwa i stara się szerzyć ideę oddawania krwi wśród swoich partnerów…
PZU rozszerzył katalog zdarzeń objętych ochroną w ramach ubezpieczenia „Bezpieczny bilet”. Produkt, który jest dostępny dla klientów platformy eBilet od…
Zimowa aura wielu z nas zachęca do podróży w nieco cieplejsze rejony świata. Planując taki wyjazd warto zadbać o odpowiednią…
Komisja Nadzoru Finansowego przestrzega przed zagrożeniami, które są specyficzne dla branży kryptoaktywów. Instytucja przypomina, że rynek ten charakteryzuje się dużą…
Zbliżający się koniec roku to ostatni dzwonek na to, by zapewnić sobie ulgi podatkowe. Można to zrobić m.in. poprzez wpłaty…
Cyberbezpieczeństwo, ubezpieczenia online i konwersacyjna sztuczna inteligencja – tym zajmują się nowe startupy, z którymi współpracę nawiązał PZU. Przypominamy, że…