Dyrektywa IDD ma zacząć obowiązywać w połowie lutego 2018 r. Jednak polski rząd i środowiska brokerskie, reasekuracyjne oraz bankowe chcą przesunięcia terminu jej stosowania na 1 października 2018 r.
Konsekwencją wprowadzenia w życie postanowień dyrektywy jest konieczność modyfikacji dokumentów umownych pozwalających na dystrybucję ubezpieczeń oraz dokumentów wewnętrznych, w tym procedur i instrukcji wewnętrznych dystrybutorów ubezpieczeń. Nie wszyscy mogą jednak ze zmianami zdążyć.
Dyrektywa IDD nakłada szereg dodatkowych obowiązków na dystrybutorów, którzy muszą przygotować zmiany w swoich procesach oraz systemach informatycznych. Największą trudność dla banków stanowi fakt, że nie zakończył się jeszcze proces legislacyjny, a instytucje finansowe muszą być gotowe z wdrożeniem projektu na luty. Finalna ustawa będzie najprawdopodobniej uchwalona w późniejszym terminie, a wcielenie jej w życie przez banki wymaga wielu zmian informatycznych.
Osoby dystrybuujące ubezpieczenia będą zobligowane odbywać co roku odpowiednie szkolenia, w celu poszerzenie wiedzy i umiejętności w obszarze ubezpieczeń i skutecznego wykonywania nałożonych obowiązków.
Dystrybutor zobowiązany będzie na podstawie pozyskanych od klienta informacji, zaoferować produkt ubezpieczeniowy dostosowany do jego potrzeb i wymagań. W tym też pomóc ma nowy ustandaryzowany dokument, który będzie transparentny i przejrzysty, napisany zrozumiałym językiem dla każdego klienta. Jednocześnie pośrednik będzie musiał ujawnić charakter prowizji w związku z oferowanym ubezpieczeniem.
Dłuższe vacatio legis pozwoliłoby bankom na lepsze przygotowanie do wprowadzonych zmian, co przełożyłoby się na jeszcze lepsze zabezpieczenie interesów klientów.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…