Od wielu lat listopad upływa pod hasłem męskiego zdrowia. Grupa PZU i PZU Zdrowie rozpoczęły właśnie kampanię, która zachęca do badań i podkreśla, że troska o zdrowie świadczy o sile, nie o słabości. A profilaktyka ma stać się naturalnym nawykiem, a nie tematem odkładanym na później.
Statystyki są bezlitosne. Mężczyźni chorują tak samo często jak kobiety, lecz wizyty u lekarza traktują jak ostateczność. Dane operacyjne PZU Zdrowie z 2024 roku pokazują, że panie odbyły aż dwukrotnie więcej konsultacji. Na nie przypadło 67% wizyt, na mężczyzn zaledwie 33%. Niezmiennie drugą najczęstszą przyczynę zgonów w Polsce stanowią nowotwory. Liczba zachorowań jest podobna u obu płci. U kobiet odnotowano 91 506 przypadków, u mężczyzn 89 794. Z danych firmy wynika też, że urolog jest dopiero na siódmym miejscu wśród najczęściej wybieranych przez mężczyzn specjalistów w sieci PZU Zdrowie. Stanowiły one zaledwie 7% wizyt, mimo że rak prostaty pozostaje najczęstszym nowotworem wykrywanym u panów. Ten dysonans uświadamia skalę wyzwania. Dlatego o badaniach trzeba mówić głośniej i bez skrępowania. Zwłaszcza, że brak regularnych badań zwiększa ryzyko późnej diagnozy.
Kolejna już odsłona kampanii #dlaKOLEGIpytam zachęca, aby o zdrowie pytać bez skrępowania. Tytuł akcji nawiązuje do popularnego w internecie sformułowania sugerującego anonimowość. Tu jednak chodzi o troskę. O normalizację rozmów o testach, badaniach i objawach. Jak możemy przeczytać, na stronie zdrowie.pzu.pl/dlaKOLEGIpytam pojawiła się rozbudowana baza wiedzy. Eksperci PZU Zdrowie tłumaczą, jak zadbać o siebie na co dzień. Urolog wyjaśnia kwestie medyczne, natomiast psycholog wspiera emocjonalnie. Co ciekawe, w kampanię zaangażowali się pracownicy Grupy PZU. Stanęli oni przed obiektywem Marcela Sbranchelli, który wykorzystał starą technikę mokrego kolodionu. Aparat Mentor Studio z obiektywem Petzval z 1895 roku oraz ręcznie przygotowywane szklane płyty tworzą wyjątkowy klimat portretów. Każdy z nich wzmacnia przekaz, że profilaktyka jest dla wszystkich.
– W PZU Zdrowie nie tylko zapewniamy opiekę medyczną, ale również edukujemy, bo świadomość to pierwszy krok do zdrowia. Jako dynamicznie rozwijający się operator medyczny, chcemy docierać z ważnymi tematami do coraz szerszego grona odbiorców. Sukcesy poprzednich edycji akcji #dlaKOLEGIpytam pokazały, że męska profilaktyka zasługuje na silny przekaz, dlatego w tym roku połączyliśmy siły z Grupą PZU, by mówić jednym głosem o tym, co naprawdę ważne. Szczególnie cieszy nas zaangażowanie pracowników, którzy licznie zgłosili się do udziału w wyjątkowej sesji zdjęciowej. Każdy portret jest inny — tak jak osoby, które stanęły przed obiektywem. Różni ich wiek, doświadczenie życiowe czy obejmowane stanowisko, ale łączy jedno: chęć, by promować profilaktykę i inspirować innych – mówi w swoim komentarzu Weronika Dejneka, członkini zarządu PZU Zdrowie.
Z opublikowanych informacji wynika, że projekt współfinansuje fundusz prewencyjny PZU.
– Fundusz prewencyjny PZU to narzędzie, dzięki któremu możemy realnie wpływać na zdrowie i życie naszych klientów oraz pracowników. Wspierając akcję #dlaKOLEGIpytam, chcemy przełamywać stereotypy i zachęcać mężczyzn do świadomego dbania o siebie – nie tylko od święta, ale każdego dnia. Prewencja to nie tylko działania zapobiegające wypadkom czy chorobom, ale przede wszystkim edukacja, budowanie świadomości i zmiana nawyków. Dlatego inwestujemy w kampanie, które mają długofalowy wpływ na postawy zdrowotne Polaków. Wierzymy, że dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie wspierać profilaktykę nowotworową i zdrowie psychiczne mężczyzn – obszary, które wciąż wymagają większej uwagi i otwartości – podkreśla Agnieszka Żebrowska, dyrektor Biura Sponsoringu i Prewencji PZU.
Co więcej, 14 i 15 listopada w warszawskiej Arkadii ruszy także Strefa Męskich Spraw. Panowie skorzystają tam z bezpłatnych porad urologicznych i zyskają okazję, by rozwiać wątpliwości związane ze swoim zdrowiem. To może być początek regularnych wizyt i świadomej profilaktyki. Organizatorzy przygotowali również część mniej oficjalną. Na miejscu będzie profesjonalna strefa barberska oraz wystawa klasycznych narzędzi do pielęgnacji zarostu. Całość uzupełnią materiały edukacyjne, które tłumaczą, dlaczego warto badać się wcześniej, zanim pojawi się strach i ból. Atmosfera ma sprzyjać rozmowie bez ocen i presji.
Źródło: PZU SA
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…