Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 coraz bardziej wpływa na światowe gospodarki, w tym także usługi finansowe. W najbliższych miesiącach Ubezpieczyciele będą musieli zmierzyć się z narastającymi trudnościami związanymi z niełatwymi warunkami rynkowymi, utrzymaniem działalności przy jednoczesnym podejmowaniu działań mających na celu ochronę pracowników i klientów.
Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA), przy współpracy z Europejskimi Urzędami Nadzoru oraz Europejską Radą ds. Ryzyka Systemowego (ERRS) wskazał główne zadania mające na celu zminimalizowanie wpływu koronawirusa na sektor ubezpieczeń. Należą do nich:
Na podstawie dyrektywy Wypłacalność II europejskie zakłady ubezpieczeń muszą posiadać wystarczające dopuszczalne środki własne, którymi pokryją swój kapitałowy wymóg wypłacalności. Zapewni to pokrycie strat i zapewni ubezpieczających oraz beneficjentów o tym, że płatności będą zrealizowane w momencie ich wymagalności.
Dyrektywa Wypłacalność II określa również stopniowe działania nadzorcze między kapitałowym wymogiem wypłacalności a minimalnym wymogiem kapitałowym, który zapewnia minimalny poziom bezpieczeństwa, poniżej którego środki finansowe zakładu ubezpieczeń nie powinny się znaleźć. Zapewnia to elastyczność w sytuacjach wyjątkowych np. wydłużając okres naprawy w przypadku ubezpieczycieli, których dotyczy (art. 138 dyrektywy Wypłacalność II).
System posiada także narzędzia, które mogą być wykorzystane w celu ograniczenia ryzyka i negatywnych skutków dla sektora ubezpieczeń zapewniając utrzymanie stabilności finansowej i ochrony ubezpieczającym. Zaleca się również, by ubezpieczyciele podjęli działania na rzecz wyrównania ochrony swojej pozycji kapitałowej z ochroną ubezpieczonych.
Źródło: KNF
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…