Aktualności

Działania TUW „TUW” w czasie powodzi

Po powodzi, która we wrześniu dotknęła południe Polski, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” podjęło szereg działań, które miały na celu jak najszybsze udzielenie realnej pomocy poszkodowanym na skutek tego tragicznego wydarzenia. Ubezpieczyciel uruchomił między innymi procedury umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. 

Szybsze i prostsze uzyskanie odszkodowania 

Po wrześniowej powodzi TUW „TUW” uruchomił procedury dotyczące szkód masowych, umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. Skrócona ścieżka likwidacji szkód sprawiła, że proste szkody wypłacano na podstawie dokumentacji i zdjęć dostarczonych przez poszkodowanych. Ubezpieczyciel dołożył starań, by w tej trudnej sytuacji powodziowej ułatwić swoim Członkom zgłaszanie szkód, dlatego w Prudniku i Nysie zorganizowano mobilne punkty zgłaszania szkód, gdzie osoby poszkodowane mogły osobiście załatwić formalności oraz uzyskać informacje o procesie likwidacji szkody. Wydłużono również czas pracy Contact Center, w związku z tym ubezpieczeni mogli telefonicznie zgłaszać szkody również w weekendy. 

Proste szkody wypłacane na podstawie zdjęć 

Jak wspominaliśmy powyżej, proste szkody były wypłacane na podstawie dokumentacji i zdjęć, dostarczonych przez poszkodowanych. A w przypadku znacznych szkód, które wymagały przeprowadzenia oględzin, ubezpieczyciel dokładał starań, by jego przedstawiciele jak najszybciej dotarli na miejsce zdarzenia. Pomocne przy szacowaniu szkód okazywały się zdjęcia dokumentujące zniszczone mienie, które można było wykonywać np. przy użyciu telefonu komórkowego. 

Warto przypomnieć, że w przypadku szkód powstałych na skutek niekorzystnych działań atmosferycznych w ubezpieczonych budynkach, TUW „TUW” zgodnie z obowiązującymi warunkami ubezpieczenia, refundował poniesione koszty związane z zapobieganiem powiększaniu strat, np. z wypompowaniem wody czy zabezpieczeniem uszkodzeń folią. 

Pomoc humanitarna po powodzi 

Z opublikowanych informacji wynika, że w związku wrześniowymi podtopieniami i powodzią, które przyniosły ze sobą dotkliwe straty w wielu gospodarstwach domowych Członków Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, ubezpieczyciel i jego pracownicy zorganizowali pomoc humanitarną i dostarczyli artykuły spożywcze do mieszkańców Lądka Zdroju, Kłodzka i Trzebieszowic. W Nysie, oprócz butelek z wodą mineralną, rozdano koce termiczne i latarki. Z kolei we współpracy ze Związkami Wzajemności Członkowskiej zakupiono dla poszkodowanych w powodzi m.in. agregaty prądotwórcze, pompy i węże. 

Źródło: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

PZU upraszcza proces sprzedaży gwarancji ubezpieczeniowych 

PZU uprościł proces sprzedaży gwarancji ubezpieczeniowych. Ubezpieczyciel wdrożył program Małe Gwarancje, który skierowany jest do…

1 dzień ago

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne a leczenie szpitalne 

Szybszy dostęp do lekarzy i szeroki zakres badań – z tym większości z nas kojarzą…

1 dzień ago

Ubezpieczenie na życie i zdrowie – benefit, który naprawdę ma znaczenie 

W obecnych czasach pracownicy oczekują stabilności i realnego wsparcia w dbaniu o swoje zdrowie. Dlatego…

1 dzień ago

PZU sponsorem tytularnym serii wyścigów kolarskich PZU Gran Fondo 

PZU Gran Fondo Series to cykl wyścigów kolarskich przeznaczonych dla amatorów. Sponsorem tytularnym wydarzenia, które…

1 dzień ago

Unum Życie liderem rynku ubezpieczeń w dynamice wzrostu 

Unum Życie opublikowało swoje wyniki finansowe za 2024 rok. Ubezpieczyciel kolejny rok z rzędu utrzymał…

1 dzień ago

Majówka na szlaku? Pamiętaj o ubezpieczeniu 

Majówka to świetna okazja do odpoczynku na łonie natury. Szczególnie, że aura zachęca do wędrówek…

1 tydzień ago