Aktualności

Działania TUW „TUW” w czasie powodzi

Po powodzi, która we wrześniu dotknęła południe Polski, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” podjęło szereg działań, które miały na celu jak najszybsze udzielenie realnej pomocy poszkodowanym na skutek tego tragicznego wydarzenia. Ubezpieczyciel uruchomił między innymi procedury umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. 

Szybsze i prostsze uzyskanie odszkodowania 

Po wrześniowej powodzi TUW „TUW” uruchomił procedury dotyczące szkód masowych, umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. Skrócona ścieżka likwidacji szkód sprawiła, że proste szkody wypłacano na podstawie dokumentacji i zdjęć dostarczonych przez poszkodowanych. Ubezpieczyciel dołożył starań, by w tej trudnej sytuacji powodziowej ułatwić swoim Członkom zgłaszanie szkód, dlatego w Prudniku i Nysie zorganizowano mobilne punkty zgłaszania szkód, gdzie osoby poszkodowane mogły osobiście załatwić formalności oraz uzyskać informacje o procesie likwidacji szkody. Wydłużono również czas pracy Contact Center, w związku z tym ubezpieczeni mogli telefonicznie zgłaszać szkody również w weekendy. 

Proste szkody wypłacane na podstawie zdjęć 

Jak wspominaliśmy powyżej, proste szkody były wypłacane na podstawie dokumentacji i zdjęć, dostarczonych przez poszkodowanych. A w przypadku znacznych szkód, które wymagały przeprowadzenia oględzin, ubezpieczyciel dokładał starań, by jego przedstawiciele jak najszybciej dotarli na miejsce zdarzenia. Pomocne przy szacowaniu szkód okazywały się zdjęcia dokumentujące zniszczone mienie, które można było wykonywać np. przy użyciu telefonu komórkowego. 

Warto przypomnieć, że w przypadku szkód powstałych na skutek niekorzystnych działań atmosferycznych w ubezpieczonych budynkach, TUW „TUW” zgodnie z obowiązującymi warunkami ubezpieczenia, refundował poniesione koszty związane z zapobieganiem powiększaniu strat, np. z wypompowaniem wody czy zabezpieczeniem uszkodzeń folią. 

Pomoc humanitarna po powodzi 

Z opublikowanych informacji wynika, że w związku wrześniowymi podtopieniami i powodzią, które przyniosły ze sobą dotkliwe straty w wielu gospodarstwach domowych Członków Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, ubezpieczyciel i jego pracownicy zorganizowali pomoc humanitarną i dostarczyli artykuły spożywcze do mieszkańców Lądka Zdroju, Kłodzka i Trzebieszowic. W Nysie, oprócz butelek z wodą mineralną, rozdano koce termiczne i latarki. Z kolei we współpracy ze Związkami Wzajemności Członkowskiej zakupiono dla poszkodowanych w powodzi m.in. agregaty prądotwórcze, pompy i węże. 

Źródło: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

6 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

6 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago