Aktualności

Działania TUW „TUW” w czasie powodzi

Po powodzi, która we wrześniu dotknęła południe Polski, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” podjęło szereg działań, które miały na celu jak najszybsze udzielenie realnej pomocy poszkodowanym na skutek tego tragicznego wydarzenia. Ubezpieczyciel uruchomił między innymi procedury umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. 

Szybsze i prostsze uzyskanie odszkodowania 

Po wrześniowej powodzi TUW „TUW” uruchomił procedury dotyczące szkód masowych, umożliwiające szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. Skrócona ścieżka likwidacji szkód sprawiła, że proste szkody wypłacano na podstawie dokumentacji i zdjęć dostarczonych przez poszkodowanych. Ubezpieczyciel dołożył starań, by w tej trudnej sytuacji powodziowej ułatwić swoim Członkom zgłaszanie szkód, dlatego w Prudniku i Nysie zorganizowano mobilne punkty zgłaszania szkód, gdzie osoby poszkodowane mogły osobiście załatwić formalności oraz uzyskać informacje o procesie likwidacji szkody. Wydłużono również czas pracy Contact Center, w związku z tym ubezpieczeni mogli telefonicznie zgłaszać szkody również w weekendy. 

Proste szkody wypłacane na podstawie zdjęć 

Jak wspominaliśmy powyżej, proste szkody były wypłacane na podstawie dokumentacji i zdjęć, dostarczonych przez poszkodowanych. A w przypadku znacznych szkód, które wymagały przeprowadzenia oględzin, ubezpieczyciel dokładał starań, by jego przedstawiciele jak najszybciej dotarli na miejsce zdarzenia. Pomocne przy szacowaniu szkód okazywały się zdjęcia dokumentujące zniszczone mienie, które można było wykonywać np. przy użyciu telefonu komórkowego. 

Warto przypomnieć, że w przypadku szkód powstałych na skutek niekorzystnych działań atmosferycznych w ubezpieczonych budynkach, TUW „TUW” zgodnie z obowiązującymi warunkami ubezpieczenia, refundował poniesione koszty związane z zapobieganiem powiększaniu strat, np. z wypompowaniem wody czy zabezpieczeniem uszkodzeń folią. 

Pomoc humanitarna po powodzi 

Z opublikowanych informacji wynika, że w związku wrześniowymi podtopieniami i powodzią, które przyniosły ze sobą dotkliwe straty w wielu gospodarstwach domowych Członków Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, ubezpieczyciel i jego pracownicy zorganizowali pomoc humanitarną i dostarczyli artykuły spożywcze do mieszkańców Lądka Zdroju, Kłodzka i Trzebieszowic. W Nysie, oprócz butelek z wodą mineralną, rozdano koce termiczne i latarki. Z kolei we współpracy ze Związkami Wzajemności Członkowskiej zakupiono dla poszkodowanych w powodzi m.in. agregaty prądotwórcze, pompy i węże. 

Źródło: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Branża budowlana. Ponad 3,4 tys. wypadków przy pracy w 2024 r. 

W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy.  W zeszłym roku w…

3 dni ago

Czy czekają nas rekordowe kary za brak OC? 

Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…

3 dni ago

PZU: Polacy coraz chętniej ubezpieczają swoje nieruchomości 

Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…

3 dni ago

Bezpieczne wakacje zaczynają się od odpowiedniego ubezpieczenia 

Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…

4 dni ago

Masz polisę OC w DallBogg? Uważaj – sam musisz zadbać o nową umowę 

Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…

4 dni ago

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

5 dni ago