Aktualności

Dzięki BLS kierowcy szybciej odzyskają odszkodowanie, ale…

Właściciele samochodów, którzy posiadają OC w Towarzystwie Ubezpieczeń, świadczące usługi BLS  – w sytuacji wystąpienia szkody – nie muszą szukać ubezpieczyciela sprawcy. Są jednak takie sytuacje, kiedy klienci czują się zagubieni nie znając dokładnie na czym dokładnie polega usługa.

Problemy dotyczą sytuacji gdy ubezpieczyciel sprawcy jest poza systemem BLS

Ekspert w Biurze Rzecznika Finansowego potwierdza: „Klienci czują się zagubieni, bo w systemie bezpośredniej likwidacji szkód odpowiedzialność ubezpieczycieli jest ograniczona tylko do szkód rzeczowych. Problem pojawia się w momencie, kiedy oprócz rozbitego samochodu poszkodowani doznali jeszcze jakiegoś urazu np. złamania ręki”.

Masz wątpliwości? Skontaktuj się ze swoim ubezpieczycielem

W związku z tym, iż BLS w żaden sposób nie wpływa na zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela OC –  przysługuje nam wszystko to, co zostało zapisane w naszej polisie. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości najlepiej skontaktować się ze swoją firmą ubezpieczeniową.

Nie taki diabeł straszny

Działające do niedawna na polskim rynku TU Liberty Ubezpieczenia przeprowadziło w 2015 r. badania na temat BLS.  Już wtedy kierowcy wyrażali swoje pozytywne opinie na temat usługi. „Aż 80% badanych, którzy dotychczas likwidowali szkodę w ramach BLS było zadowolonych z procesu obsługi. Z kolei 52% kierowców uważa ponadto, że fakt oferowania przez towarzystwo ubezpieczeniowe usługi BLS wpłynąłby na wybór tej firmy przy zakupie polisy OC. Przeciwnego zdania było jedynie 18% respondentów (30% nie miało zdania)”- Wojciech Groblewski, ówczesny dyrektor likwidacji szkód w Liberty Ubezpieczenia.

Bezpośrednia likwidacja szkód to wygodne rozwiązanie funkcjonujące w wielu krajach Europy

Usługa polega na tym, że  wypłatą odszkodowania lub naprawą zniszczonego w wyniku kolizji auta zajmuje się TU, w którym poszkodowany miał wykupione OC. Jeszcze niedawno, ścieżka odszkodowań z OC wyglądała we wszystkich Towarzystwach identycznie. „Kierowca, który ucierpiał z winy innego kierowcy, dokumentował powstałą szkodę i z numerem polisy OC sprawcy zgłaszał się do jego TU. Obecnie niektóre towarzystwa w ramach dodatkowej usługi dodawanej do ubezpieczenia OC pozwalają klientom korzystać z tzw. bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). To rozwiązanie pozwala poszkodowanym zgłosić się po odszkodowanie bezpośrednio do swojego zakładu ubezpieczeń” – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Zasady działania BLS

W ramach BLS-u można przede wszystkim otrzymać pieniądze za całkowicie zniszczony pojazd. Właściciel będzie mógł również liczyć na pokrycie kosztów holowania, parkowania oraz samochodu zastępczego: „ To przydatne, że kierowca może korzystać po szkodzie z obsługi ubezpieczyciela, którego sam wybrał i wie, czego może się po nim spodziewać – np. z jakimi serwisami współpracuje. Dzięki BLS eliminowany jest element loterii, który zawsze się pojawia, gdy dopiero po wypadku poszkodowany dowiaduje się od sprawcy, do jakiej firmy musi zgłosić się po odszkodowanie – dodaje Andruszkiewicz.

Źródło: www.compensa.pl www.rf.gov.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

3 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

3 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

22 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

22 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago