Właściciele samochodów, którzy posiadają OC w Towarzystwie Ubezpieczeń, świadczące usługi BLS – w sytuacji wystąpienia szkody – nie muszą szukać ubezpieczyciela sprawcy. Są jednak takie sytuacje, kiedy klienci czują się zagubieni nie znając dokładnie na czym dokładnie polega usługa.
Ekspert w Biurze Rzecznika Finansowego potwierdza: „Klienci czują się zagubieni, bo w systemie bezpośredniej likwidacji szkód odpowiedzialność ubezpieczycieli jest ograniczona tylko do szkód rzeczowych. Problem pojawia się w momencie, kiedy oprócz rozbitego samochodu poszkodowani doznali jeszcze jakiegoś urazu np. złamania ręki”.
W związku z tym, iż BLS w żaden sposób nie wpływa na zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela OC – przysługuje nam wszystko to, co zostało zapisane w naszej polisie. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości najlepiej skontaktować się ze swoją firmą ubezpieczeniową.
Działające do niedawna na polskim rynku TU Liberty Ubezpieczenia przeprowadziło w 2015 r. badania na temat BLS. Już wtedy kierowcy wyrażali swoje pozytywne opinie na temat usługi. „Aż 80% badanych, którzy dotychczas likwidowali szkodę w ramach BLS było zadowolonych z procesu obsługi. Z kolei 52% kierowców uważa ponadto, że fakt oferowania przez towarzystwo ubezpieczeniowe usługi BLS wpłynąłby na wybór tej firmy przy zakupie polisy OC. Przeciwnego zdania było jedynie 18% respondentów (30% nie miało zdania)”- Wojciech Groblewski, ówczesny dyrektor likwidacji szkód w Liberty Ubezpieczenia.
Usługa polega na tym, że wypłatą odszkodowania lub naprawą zniszczonego w wyniku kolizji auta zajmuje się TU, w którym poszkodowany miał wykupione OC. Jeszcze niedawno, ścieżka odszkodowań z OC wyglądała we wszystkich Towarzystwach identycznie. „Kierowca, który ucierpiał z winy innego kierowcy, dokumentował powstałą szkodę i z numerem polisy OC sprawcy zgłaszał się do jego TU. Obecnie niektóre towarzystwa w ramach dodatkowej usługi dodawanej do ubezpieczenia OC pozwalają klientom korzystać z tzw. bezpośredniej likwidacji szkód (BLS). To rozwiązanie pozwala poszkodowanym zgłosić się po odszkodowanie bezpośrednio do swojego zakładu ubezpieczeń” – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych Klienta Indywidualnego w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
W ramach BLS-u można przede wszystkim otrzymać pieniądze za całkowicie zniszczony pojazd. Właściciel będzie mógł również liczyć na pokrycie kosztów holowania, parkowania oraz samochodu zastępczego: „ To przydatne, że kierowca może korzystać po szkodzie z obsługi ubezpieczyciela, którego sam wybrał i wie, czego może się po nim spodziewać – np. z jakimi serwisami współpracuje. Dzięki BLS eliminowany jest element loterii, który zawsze się pojawia, gdy dopiero po wypadku poszkodowany dowiaduje się od sprawcy, do jakiej firmy musi zgłosić się po odszkodowanie – dodaje Andruszkiewicz.
Źródło: www.compensa.pl www.rf.gov.pl
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…
Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…
Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…