Jak wynika z informacji zamieszczonej na stronie Sejmu, dzisiaj odbędzie się pierwsze czytanie projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń oraz projektu nowelizacji ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
Pierwszy z aktów implementuje do krajowego porządku prawnego przepisy dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/97 z dnia 20 stycznia 2016 r. w sprawie dystrybucji ubezpieczeń, czyli IDD (Insurance Distribution Directive), zaostrzające wymogi stawiane sprzedawcom ubezpieczeń. Proponowane przepisy zawierają rozwiązania zwiększające i ujednolicające ochronę klientów zawierających umowy ubezpieczenia niezależnie od różnic między kanałami dystrybucji.
Z kolei projekt nowelizacji ustaw o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej zawiera rozwiązania, które umożliwią wypełnianie wymogów przewidzianych w rozporządzeniu unijnym w sprawie dokumentów dotyczących detalicznych produktów zbiorowego inwestowania i ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych.
Jak twierdzą specjaliści rynku ubezpieczeń, nowe prawo przyczyni się do większej profesjonalizacji rynku ubezpieczeniowego w Polsce.
Głównym celem ustawy wprowadzającej do polskiego porządku prawnego przepisy unijnej dyrektywy 2016/97, w sprawie dystrybucji ubezpieczeń, jest zwiększenie ochrony klientów, którzy zawierają umowy ubezpieczenia poprzez zaostrzenie wymogów stawianych dystrybutorom. Agent dopiero po wnikliwej analizie, będzie mógł przedstawić taką ofertę, która spełnia indywidualne potrzeby klienta. Taka sytuacja ma być standardem, nawet wtedy, jeśli sprzedaż innej oferty byłaby bardziej opłacalna.
Ponadto, każdy klient otrzyma od dystrybutora ubezpieczenia tak zwany „Dokument zawierający informacje o umowie ubezpieczenia”. Informacje te dotyczyć będą m.in.: zakresu polisy, wyłączenia odpowiedzialności oraz możliwości rozwiązania umowy. Pośrednicy będą także zobowiązani do poinformowania klientów o tym, czy za swoją pracę otrzymują stałe wynagrodzenie czy też prowizję.
Źródło: www.sejm.gov.pl www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…