Już po raz siódmy polskie uzdrowiska będą rywalizowały o miano najbardziej ekologicznego w Polsce. Nagroda EKO HESTIA SPA w postaci 100 tys. złotych trafi do tej gminy, która wyróżnia się najciekawszymi inwestycjami, działaniami i inicjatywami na rzecz ochrony środowiska.
Na początku warto wyjaśnić, że EKO HESTIA SPA to jedyny konkurs dedykowany wyłącznie polskim uzdrowiskom. Jego głównym celem jest wskazywanie najlepszych pomysłów i wzorców w zakresie ochrony środowiska, a także nowoczesnych projektów proekologicznych, wpisujących się w filozofię zrównoważonego rozwoju.
Pomysłodawcą i fundatorem głównej nagrody jest jedyny polski ubezpieczyciel, którego centrala zlokalizowana jest w uzdrowisku – Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia. Natomiast merytorycznym i organizacyjnym partnerem konkursu jest największa polska organizacja zrzeszająca miejscowości posiadające status uzdrowiska – Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP.
– Ten konkurs to naturalna konsekwencja naszych dotychczasowych, wieloletnich działań w sferze ochrony środowiska. Z założenia ma on inspirować uzdrowiskowe samorządy, wskazując najlepsze przykłady w zakresie postaw proekologicznych, projektów inwestycyjnych oraz działań edukacyjnych. Uzdrowiska przedstawią realne efekty działań z perspektywy środowiska i klimatu, jak np. redukcja emisji gazów cieplarnianych – mówi Mario Zamarripa, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie ERGO Hestia.
Jak możemy przeczytać, konkurs pozwala na realne wsparcie najcenniejszych inicjatyw związanych z ochroną środowiska.
– Dzięki temu unikatowemu – nawet w skali europejskiej – konkursowi można realnie wspierać najcenniejsze inicjatywy i inwestycje, związane z ochroną środowiska – mówi dr Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP.
– Możemy się też przekonać, jak wiele aktywności i działań polskich uzdrowisk dotyczy właśnie tej sfery. Główną nagrodę pieniężną laureat może przeznaczyć wyłącznie na kolejne działania proekologiczne. Samorządy zgłaszające się do konkursu muszą jednak udokumentować ciągłość swojej aktywności w tym zakresie w czasie pięciu kolejnych lat budżetowych. Nie ma tu zatem mowy o przypadku. Co roku wygrywa najlepszy! – podkreśla dr Jan Golba.
Z opublikowanych informacji wynika, że tegoroczna edycja będzie wyjątkowa między innymi dzięki wyraźnym zmianom w regulaminie. Pozwalają one jeszcze precyzyjniej określić skalę oszczędności energetycznych (w tym ograniczenie emisji CO2) oraz efektywność i unikatowość zastosowanych innowacji ekologicznych w polskich uzdrowiskach. Co więcej, organizatorzy konkursu przyjrzą się działaniom uzdrowisk szczególnie pod kątem ich zgodności z Celami Zrównoważonego Rozwoju.
Ubezpieczyciel zaznacza, do konkursu można zgłaszać inwestycje w zakresie ochrony środowiska oraz wszelkie działania towarzyszące zrealizowane przez polskie uzdrowiska w latach 2017-2021. Warto podkreślić, że zgłoszenia można przesyłać do 15 lipca, a rozstrzygnięcie VII edycji konkursu i ogłoszenie laureata planowane jest na listopad.
W ubiegłym roku za wieloletnie zaangażowanie i konsekwentne działania w tej materii – przyznano Grupie ERGO Hestia nagrodę Dobroczyńca Roku. Doceniono w ten sposób pomysł i organizację konkursu EKO HESTIA SPA.
Źródło: ERGO Hestia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…