Categories: Aktualności

ERGO Hestia sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży

Sopocki ubezpieczyciel dołączył do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Inicjatywa ta za cel stawia sobie promowanie najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży

Jak możemy przeczytać, Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt zainicjowany przez instytucje finansowe – jego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Celem powstałej inicjatywy jest podnoszenie i upowszechnianie standardów etycznych w relacjach z klientem, edukowanie otoczenia rynkowego i konsumentów, zwiększanie zaufania do branży finansowej oraz przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Warto dodać, że to pierwsza taka współpraca firm, którym zależy na poprawie jakości usług finansowych. Jej inicjatorami są Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Natomiast audytorem projektu jest firma KPMG.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy się w gronie Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. To dodatkowa rekomendacja potwierdzająca skuteczność naszych działań, dzięki którym jesteśmy dla klienta partnerem godnym zaufania. Deklaracja jest dla konsumenta wskazówką co do firm, które odpowiedzialność wobec swoich klientów stawiają na pierwszym miejscu. Wiemy, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej, często jest długoterminowe i dotyczy całej jego rodziny. To niezwykle ważne, by z drugiej strony stała firma, która działa w sposób etyczny i rozważny – zaznacza Mario Zamarripa, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w ERGO Hestii.

Odpowiedzialność firm z branży finansowej

Z opublikowanych informacji wynika, że w proces dołączenia do Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży były zaangażowane trzy biura ERGO Hestii: Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju – na czele z Mario Zamarripą, Biuro Sprzedaży – Szkolenia z Anną Ralcewicz oraz Biuro Zarządzania Jakością pod przewodnictwem Joanny Makarewicz.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży tworzy ramy odpowiedzialności firm z branży finansowej wobec odbiorców jej produktów. Dla konsumenta to swoista rekomendacja spółek, które budując ofertę produktów finansowych, kierują się przede wszystkim odpowiedzialnością za swoich klientów. Więcej, mają świadomość, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej bardzo często jest długoterminowe i dotyczy nie tylko jego, ale także całej rodziny. Dlatego Sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży nie może zostać każdy. By dołączyć do tego elitarnego grona Grupa ERGO Hestia musiała pomyślnie przejść audyt, gdzie weryfikacji zostało poddanych ponad 100 wskaźników, w tym zasady i reguły, którymi towarzystwo ubezpieczeń kieruje się w codziennej pracy z klientami, ale nie tylko. Sprawdzono między innymi ofertę produktową i jej dostosowanie do tego, by była dostępna dla każdego – podsumowuje Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Federacji Konsumentów.

Zarządzanie odpowiedzialną sprzedażą

Warto zdawać sobie sprawę, że deklaracja to ponad 100 wskaźników, które dotyczą 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Ogromne znaczenie w Deklaracji mają prostota i przejrzystość produktów finansowych, dopasowanie do rzeczywistych potrzeb klienta, dialog z konsumentami i ich edukacja oraz godziwość cen.

Dołączenie Grupy ERGO Hestia do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży stanowi ważny moment nie tylko z perspektywy w branży ubezpieczeniowej, ale także całego sektora finansowego. Dlaczego? Bo jako przedstawiciele tego sektora możemy połączyć siły, aby instytucje finansowe i ich produkty finansowe rzeczywiście odpowiadały na potrzeby współczesnego świata. Od branży finansowej oczekuje się dużo, gdyż jej wpływ na życie ludzi jest bardzo znaczący. Stąd tak ważne są inicjatywy, które nie tylko minimalizują ryzyko negatywnego wpływu, ale przede wszystkim pozwalają na zwiększanie pozytywnego – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG, współpomysłodawca powstania Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży.

Więcej informacji na temat Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży można znaleźć na dedykowanej ku temu stronie internetowej.

Źródło: ERGO Hestia

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago