Aktualności

ERGO Hestia sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży

Sopocki ubezpieczyciel dołączył do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Inicjatywa ta za cel stawia sobie promowanie najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży

Jak możemy przeczytać, Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt zainicjowany przez instytucje finansowe – jego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Celem powstałej inicjatywy jest podnoszenie i upowszechnianie standardów etycznych w relacjach z klientem, edukowanie otoczenia rynkowego i konsumentów, zwiększanie zaufania do branży finansowej oraz przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Warto dodać, że to pierwsza taka współpraca firm, którym zależy na poprawie jakości usług finansowych. Jej inicjatorami są Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska. Natomiast audytorem projektu jest firma KPMG.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy się w gronie Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. To dodatkowa rekomendacja potwierdzająca skuteczność naszych działań, dzięki którym jesteśmy dla klienta partnerem godnym zaufania. Deklaracja jest dla konsumenta wskazówką co do firm, które odpowiedzialność wobec swoich klientów stawiają na pierwszym miejscu. Wiemy, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej, często jest długoterminowe i dotyczy całej jego rodziny. To niezwykle ważne, by z drugiej strony stała firma, która działa w sposób etyczny i rozważny – zaznacza Mario Zamarripa, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w ERGO Hestii.

Odpowiedzialność firm z branży finansowej

Z opublikowanych informacji wynika, że w proces dołączenia do Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży były zaangażowane trzy biura ERGO Hestii: Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju – na czele z Mario Zamarripą, Biuro Sprzedaży – Szkolenia z Anną Ralcewicz oraz Biuro Zarządzania Jakością pod przewodnictwem Joanny Makarewicz.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży tworzy ramy odpowiedzialności firm z branży finansowej wobec odbiorców jej produktów. Dla konsumenta to swoista rekomendacja spółek, które budując ofertę produktów finansowych, kierują się przede wszystkim odpowiedzialnością za swoich klientów. Więcej, mają świadomość, że zobowiązanie, które klient podejmuje wobec instytucji finansowej bardzo często jest długoterminowe i dotyczy nie tylko jego, ale także całej rodziny. Dlatego Sygnatariuszem Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży nie może zostać każdy. By dołączyć do tego elitarnego grona Grupa ERGO Hestia musiała pomyślnie przejść audyt, gdzie weryfikacji zostało poddanych ponad 100 wskaźników, w tym zasady i reguły, którymi towarzystwo ubezpieczeń kieruje się w codziennej pracy z klientami, ale nie tylko. Sprawdzono między innymi ofertę produktową i jej dostosowanie do tego, by była dostępna dla każdego – podsumowuje Kamil Pluskwa-Dąbrowski z Federacji Konsumentów.

Zarządzanie odpowiedzialną sprzedażą

Warto zdawać sobie sprawę, że deklaracja to ponad 100 wskaźników, które dotyczą 9 kluczowych obszarów zarządzania odpowiedzialną sprzedażą instytucji finansowych. Ogromne znaczenie w Deklaracji mają prostota i przejrzystość produktów finansowych, dopasowanie do rzeczywistych potrzeb klienta, dialog z konsumentami i ich edukacja oraz godziwość cen.

Dołączenie Grupy ERGO Hestia do grona Sygnatariuszy Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży stanowi ważny moment nie tylko z perspektywy w branży ubezpieczeniowej, ale także całego sektora finansowego. Dlaczego? Bo jako przedstawiciele tego sektora możemy połączyć siły, aby instytucje finansowe i ich produkty finansowe rzeczywiście odpowiadały na potrzeby współczesnego świata. Od branży finansowej oczekuje się dużo, gdyż jej wpływ na życie ludzi jest bardzo znaczący. Stąd tak ważne są inicjatywy, które nie tylko minimalizują ryzyko negatywnego wpływu, ale przede wszystkim pozwalają na zwiększanie pozytywnego – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG, współpomysłodawca powstania Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży.

Więcej informacji na temat Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży można znaleźć na dedykowanej ku temu stronie internetowej.

Źródło: ERGO Hestia

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Ubezpieczenie na życie a długi zmarłego – jak chronić rodzinę przed zobowiązaniami? 

Śmierć bliskiej osoby to trudny czas, który niestety niesie ze sobą także wyzwania finansowe. Z…

1 dzień ago

Jak samodzielnie wycenić mieszkanie do ubezpieczenia? 

Każdy z nas powinien zdawać sobie sprawę, że rzetelna wycena mieszkania stanowi fundament dobrze dobranej…

1 dzień ago

Inwestowanie zaczyna się od oszczędzania – nowa perspektywa DFE PZU 

PTE PZU rozpoczyna nową kampanię edukacyjną. Firma przełamuje w niej stereotypy i pokazuje, że każdy…

1 dzień ago

Nie tylko kask – zadbaj o pełne bezpieczeństwo na rowerze 

Rower staje się coraz popularniejszym środkiem codziennego transportu. Wraz z jego rosnącą wartością i znaczeniem, wzrasta…

1 dzień ago

Czujnik gratis do ubezpieczenia mieszkania w TUW „TUW” 

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW“ rusza z nową promocją. Każdy, kto ubezpieczy dom lub mieszkanie w…

1 dzień ago

Bezpieczeństwo w podróży dzięki OC w życiu prywatnym 

Sezon wakacyjny to czas intensywnych wyjazdów, ale także okres zwiększonego ryzyka niespodziewanych sytuacji, które mogą…

2 dni ago