Firma Euler Hermes działa w Polsce już 20 lat. Przez ten czas ubezpieczyciel objął ochroną obroty polskich firm na kwotę niemal 2 bln złotych. Wypłacono też ponad 2 mld złotych odszkodowań.
Paul Flanagan, prezes zarządu Euler Hermes wyjaśnia: „Polskie przedsiębiorstwa rozwijają się i z odwagą wychodzą poza granicę kraju. To powoduje zmianę potrzeb w zakresie zabezpieczenia transakcji. Wśród ubezpieczycieli determinuje większą ekspozycję na udzielaniu gwarancji transakcji zagranicznych czy windykacji należności. Naturalnym jest, iż będąc częścią międzynarodowej grupy, posiadamy przewagę konkurencyjną, by monitorować lokalne rynki i kondycję branż, a wraz z informacją zwrotną pomagać polskim przedsiębiorcom. Z drugiej strony, internacjonalizacja nasila proces wchodzenia na nasz lokalny rynek zagranicznych firm, co powoduje skracanie łańcuchów dostaw, większą presję cenową i niwelowanie dotychczasowych, lokalnych przewag polskich firm. W tym momencie istotne staje się dbanie o rentowność biznesu, chronienie marży, zwiększanie jej poprzez kontrakty z rzetelnymi i efektywnymi odbiorcami, co jest naszą rolą jako ubezpieczyciela ich należności – wskazuje Paul Flanagan, prezes zarządu Euler Hermes.
Euler Hermes odzyskał 7,3 mld zł z tytułu działań windykacyjnych. Firma jest jedynym międzynarodowym ubezpieczycielem należności, działającym w Polsce jako krajowy zakład ubezpieczeń. Towarzystwo ubezpieczyło obrót o wartości 1,9 bln zł i wypłaciło 106 tys. odszkodowań o łącznej wartości przekraczającej 2,2 mld zł. Blisko 2 mld zł z tej kwoty stanowiły wypłaty z tytułu ubezpieczenia należności.
Przykładem może być dostępny od kilku tygodni dla polskich przedsiębiorców nowy międzynarodowy system obsługi gwarancji ubezpieczeniowych – Avalis. W jego ramach polscy przedsiębiorcy obsługiwać mogą na bieżąco wnioski o gwarancje ubezpieczeniowe na całym świecie.
W skali całej grupy ubezpieczyciel rozpoczyna realizację planu strategicznego rozwoju i rebrandingu
Ten pierwszy (z perspektywą do 2021 r.) zakłada ekspansję poza linię ubezpieczenia kredytów kupieckich, w kierunku uzupełniających się i innowacyjnych produktów i linii biznesowych. Celem jest zapewnienie optymalnej oceny przyszłości, tak aby kontrahenci EH mogli lepiej przewidywać, analizować i reagować na zmiany w wynikach biznesowych i warunkach rynkowych, aby uniknąć nieściągalnych długów. W tym celu powołano m.in. laboratoria technologiczne w Paryżu i Londynie pracujące nad nowymi narzędziami analitycznymi.
Źródło: www.dziennikubezpieczeniowy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…