Categories: Aktualności

Euler Hermes z 20 tys. klientów na 20-lecie działalności w Polsce

Firma Euler Hermes działa w Polsce już 20 lat. Przez ten czas ubezpieczyciel objął ochroną obroty polskich firm na kwotę niemal 2 bln złotych. Wypłacono też ponad 2 mld złotych odszkodowań. 

Euler Hermes : „Polskie przedsiębiorstwa wychodzą poza granice kraju”

Paul Flanagan, prezes zarządu Euler Hermes wyjaśnia: „Polskie przedsiębiorstwa rozwijają się i z odwagą wychodzą poza granicę kraju. To powoduje zmianę potrzeb w zakresie zabezpieczenia transakcji.  Wśród ubezpieczycieli determinuje większą ekspozycję na udzielaniu gwarancji transakcji zagranicznych czy windykacji należności. Naturalnym jest, iż będąc częścią międzynarodowej grupy, posiadamy przewagę konkurencyjną, by monitorować lokalne rynki i kondycję branż, a wraz z informacją zwrotną pomagać polskim przedsiębiorcom. Z drugiej strony, internacjonalizacja nasila proces wchodzenia na nasz lokalny rynek zagranicznych firm, co powoduje skracanie łańcuchów dostaw, większą presję cenową i niwelowanie dotychczasowych, lokalnych przewag polskich firm. W tym momencie istotne staje się dbanie o rentowność biznesu, chronienie marży, zwiększanie jej poprzez kontrakty z rzetelnymi i efektywnymi odbiorcami, co jest naszą rolą jako ubezpieczyciela ich należności – wskazuje Paul Flanagan, prezes zarządu Euler Hermes.


Podczas dwudziestoletniej
działalności w Polsce z usług Euler Hermes skorzystało 20 tys. klientów

Euler Hermes odzyskał 7,3 mld zł z tytułu działań windykacyjnych. Firma jest jedynym międzynarodowym ubezpieczycielem należności, działającym w Polsce jako krajowy zakład ubezpieczeń. Towarzystwo ubezpieczyło obrót o wartości 1,9 bln zł i wypłaciło 106 tys. odszkodowań o łącznej wartości przekraczającej 2,2 mld zł. Blisko 2 mld zł z tej kwoty stanowiły wypłaty z tytułu ubezpieczenia należności.

Euler Hermes zapowiada, że kolejna dekada jego działalności w Polsce to szereg ułatwień w sposobie składania zamówień i realizacji umów on-line

Przykładem może być dostępny od kilku tygodni dla polskich przedsiębiorców nowy międzynarodowy system obsługi gwarancji ubezpieczeniowych – Avalis. W jego ramach polscy przedsiębiorcy obsługiwać mogą na bieżąco wnioski o gwarancje ubezpieczeniowe na całym świecie.

W skali całej grupy ubezpieczyciel rozpoczyna realizację planu strategicznego rozwoju i rebrandingu

Ten pierwszy (z perspektywą do 2021 r.) zakłada ekspansję poza linię ubezpieczenia kredytów kupieckich, w kierunku uzupełniających się i innowacyjnych produktów i linii biznesowych. Celem jest zapewnienie optymalnej oceny przyszłości, tak aby kontrahenci EH mogli lepiej przewidywać, analizować i reagować na zmiany w wynikach biznesowych i warunkach rynkowych, aby uniknąć nieściągalnych długów. W tym celu powołano m.in. laboratoria technologiczne w Paryżu i Londynie pracujące nad nowymi narzędziami analitycznymi.

Źródło: www.dziennikubezpieczeniowy.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago