1 czerwca 1996 roku Europ Assistance otworzyła spółkę w Polsce. Przez 25 lat ubezpieczyciel dbał o komfort i bezpieczeństwo Polaków, dzięki czemu dziś Europ Assistance Polska jest liderem rynku assistance. A współpraca z wieloma partnerami biznesowymi pozwala rocznie pomagać setkom tysięcy klientów zarówno w kraju, jak i za granicą.
Wzrost popularności ubezpieczeń assistance
W latach 90. rynek ubezpieczeń, który znamy obecnie, dopiero się kształtował, a idea usług assistance nie była znana Polakom w takim stopniu jak dziś. Jednak oczekiwania klientów dotyczące komfortu życia codziennego, ich mobilność w kraju i za granicą, jak również zmiany społeczno– demograficzne spowodowały znaczny wzrost popularności ubezpieczeń i świadczeń assistance w Polsce.
Obrazują to w dobry sposób wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance, które są prowadzone przez firmę od 2008 r. Aktualnie 43 procent Polaków deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance, i jest to o 15 punktów procentowych więcej niż jeszcze dekadę temu. Co więcej z roku na rok wynik ten systematycznie rośnie, a usługi assistance stały się powszechne. Wzrasta również świadomość assistance wśród klientów, co przekłada się na częstsze korzystanie z tego typu pomocy ubezpieczyciela w trudnych sytuacjach. Śmiało można stwierdzić, że w tej chwili assistance jest niezastąpionym elementem naszego życia codziennego.
Jak możemy przeczytać na
stronie ubezpieczyciela, jego wieloletnie doświadczenie i znajomość rynku
pozwalają na przygotowanie atrakcyjnych i dopasowanych do potrzeb klientów
programów assistance. Oferta produktowa zmieniała się przez lata. Początkowo
skupiała się na kwestiach związanych z assistance samochodowym i zdrowotnym.
Jednak w 2000 roku została rozszerzona o rozwiązania dotyczące usług domowych
i turystycznych. Już rok później Europ Assistance wprowadziła do oferty usługę
concierge dla klientów VIP. Z kolei w latach 2005-2006 firma rozwinęła
współpracę bankami oraz firmami leasingowymi stając się liderem assistance w
tych segmentach. Z uwagi na zmianę potrzeb i oczekiwań klientów ubezpieczyciel
rozwinął swoją ofertę o nowe produkty, takie jak między innymi cyber
assistance, bezpieczna tożsamość, opiekun kariery, pet assistance, onkopolisa,
senior assistance czy assistance rowerowy. Co więcej firma znacząco zwiększyła
swoje udziały rynkowe w szybko rosnących liniach biznesowych w travel,
medical
i home assistance.
–Europ Assistance Polska to od lat jedna z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych spółek Grupy. Dbałość o najwyższą jakość usług, tworzenie wartości dodanej dla klienta i jego satysfakcja to dla nas najważniejsze wartości. Wiemy, że nasze sukcesy zawdzięczamy również naszym partnerom biznesowym, którzy nam zaufali, codziennie nas inspirują oraz powierzają nowe wyzwania, jak również naszym współpracownikom, którzy codziennie pracują z dużym zaangażowaniem, aby zapewnić najwyższe standardy rynkowe. Jesteśmy dobrze przygotowani na dynamiczne zmiany roli i wyzwań branży assistance w kolejnych latach – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Przy tworzeniu oferty produktowej, szczególnie w obecnych czasach, ważne jest uwzględnienie znaczenia technologii w życiu każdego człowieka. A innowacja od zawsze stanowiła centralny punkt strategii firmy. Dzięki takiemu nowatorskiemu podejściu wprowadzane produkty oparte na nowoczesnych technologiach zmieniają rynek usług assistance.
Z opublikowanych informacji wynika, że w ciągu ostatnich lat Europ Assistance wdrożyła wiele rozwiązań cyfrowych, które jeszcze bardziej usprawniły obsługę, czas realizacji pomocy i organizacji świadczeń, które przysługują klientom w ramach ubezpieczeń assistance i innych. Co ciekawe w 2019 roku firma, jako pierwsza na rynku usług assistance zrealizowała sprawę z zakresu assistance samochodowego w pełni automatycznie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Aktualnie Europ Assistance to firma globalna, której misją jest pomaganie w trudnych i stresujących sytuacjach, na całym świecie. Towarzyszenie klientom w takich momentach stawia ubezpieczyciela w szczególnej roli i sprawia, że budowanie pozytywnych doświadczeń jest najwyższym priorytetem. Jak można zauważyć Customer Experience od zawsze jest obecny zarówno w strategii, jak i codziennych działaniach firmy. Tu warto dodać, że Europ Assistance Polska prowadzi badanie satysfakcji (NPS), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i partnerów biznesowych, a realizowany proces „close the loop” pozwala jeszcze lepiej poznać oczekiwania i punkt widzenia klientów. Dodatkowo firma regularnie realizuje na zewnątrz również tzw. Mystery Shopping, audytując jakość świadczonych usług.
– Słuchanie głosu klienta pozwala nam na stały rozwój biznesu i działania, które budują pozytywne doświadczenia. Zaufanie i satysfakcja klienta wpisane są w cele i DNA Europ Assistance Polska od początku działalności w 1996 roku. Przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu klienci są w centrum naszych działań i uwagi – dodaje Ryszard Grzelak.
Źródło: Europ Assistance Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…