Aktualności

TU Europa rozpoczyna sprzedaż polis przez bankomaty

Operator największej niezależnej sieci bankomatów i wpłatomatów – Euronet Polska, uruchamia sprzedaż ubezpieczenia turystycznego. Polisy można kupić w urządzeniach ustawionych m.in. na lotniskach, dworcach kolejowych czy przejściach granicznych. TU Europa w ten sposób chce trafić do klientów. 

 
To pierwszy taki duży projekt na polskim rynku
 
Polscy ubezpieczyciele pod tym względem są bardziej nowatorscy od zachodnioeuropejskich towarzystw, gdzie taka sprzedaż nie jest powszechna. Lech Kulesza, kierownik sprzedaży produktów innowacyjnych w Euronet Polska podkreśla: „Systematycznie przyzwyczajamy Polaków do tego, że bankomat to urządzenie wielofunkcyjne, nie tylko do wypłaty gotówki. Teraz przyszedł czas na ubezpieczenie podróżne. Klienci będą mogli dostosować ubezpieczenie do kierunku wyjazdu, preferencji cenowych i potrzeb”. Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa z kolei wyjaśnia, że umożliwienie kupna ubezpieczeń poprzez bankomat jest częścią polityki firmy: „ Sprzedaż polis turystycznych w bankomatach to część naszej polityki multikanałowości, która jest związana z wykorzystaniem nowych technologii w ubezpieczeniach. Podążamy za klientem, nie narzucając mu sposobu zakupu naszych produktów. W przyszłości będzie on mógł zaopatrzyć się w polisę pomiędzy zamówieniem kawy a wysłaniem tweeta”.
 
Jakie są preferencje Polaków przy zakupie ubezpieczeń turystycznych?
 
Badanie przeprowadzone przez Mondial Assistance wykazało, że ankietowani kupowali dotąd produkty tego typu głównie za pośrednictwem biur podróży. Około 40 proc. badanych wykazało zainteresowanie opcją ubezpieczenia turystycznego nabywanego w bankomacie w dniu wyjazdu. „Wyzwaniem są klienci, którzy podróżują na własną rękę. Są wśród nich osoby świadome, które wcześniej analizują oferty i dopasowują polisę do własnych potrzeb. Duża część osób pozostawia zakup polisy na ostatnią chwilę. Z myślą o nich wchodzimy w takie kanały, jak bankomaty” dodaje  Marat Nevretdinov.
 
W ostatnich miesiącach towarzystwa oferujące polisy na podróż wchodziły w nowe kanały sprzedaży
 
Allianz sprzedaje ubezpieczenia turystyczne, wykorzystując w tym celu Facebooka, Link4 uruchomił polisomat na lotnisku w podwarszawskim Modlinie. Uniqa i TU Europa oferują je w dostępnej na smartfony aplikacji Skycash, TU Europa niedawno rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń w bankomatach Planet Cash i sprzedała tą drogą kilkadziesiąt polis. W perspektywie towarzystwa będą rozszerzać dystrybucję o nowe kanały. „Najbardziej naturalną drogą sprzedaży ubezpieczeń turystycznych byłyby np. hotele, do których wybierają się turyści. Jest to jednak rozwiązanie na przyszłość. W sektorze ubezpieczeniowym nikt jeszcze nie stosuje podejścia kontekstowego do tego rodzaju produktów” – podsumowuje Marat Nevretdinov.
 
Źródło: www.rp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Sejm daje zielone światło dla e-Stłuczki 

9 lipca 2025 roku Sejm przyjął nowelizację ustawy dotyczącej aplikacji mObywatel oraz przepisów dotyczących ubezpieczeń…

4 dni ago

Strategiczne partnerstwo Arval i ARC Europe Polska 

Arval Service Lease Polska i ARC Europe Polska połączyły siły w zakresie kompleksowego wsparcia assistance…

4 dni ago

Bezpieczne podróże i letnie nagrody z AGRO Ubezpieczenia 

AGRO Ubezpieczenia ruszają z wakacyjną promocją, w której każdy klient może połączyć troskę o bezpieczeństwo…

4 dni ago

Rząd reaguje na wzrost stawek ubezpieczeń po powodzi 

Po fali powodzi, która dotknęła południową Polskę, mieszkańcy i samorządy muszą mierzyć się z kolejnym…

4 dni ago

PZU zadba o bezpieczeństwo na trasie Tour de Pologne 

W tym roku PZU ponownie zaangażował się w największe kolarskie wydarzenie w Polsce, jakim jest Tour de…

4 dni ago

Bezpieczeństwo w podróży zaczyna się w domu 

Wakacyjny wyjazd to doskonała okazja do odpoczynku – ale też moment, gdy dom bez opieki…

5 dni ago