Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Insurance Europe, europejskie firmy ubezpieczone poczyniły znaczne postępy w przygotowaniach do wdrożenia Solvency II.
Badania obejmujące firmy z 90% udziałem w składkach na rynku europejskim, pokazują, że większość firm poczyniło postępy we wdrażaniu pierwszych dwóch filarów Solvency II. Pracownicy firm ubezpieczeniowych twierdzą również, że wprowadzanie nowych procedur wpływa już na poprawę procedur zarządzania ryzykiem i nadzoru właścicielskiego w ich organizacjach: „Znaczące postępy, jakie poczynili europejscy ubezpieczyciele w kierunku wdrożenia Solvency II, napawają optymizmem, szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę to, w jak trudnym dla sektora okresie udało im się tego dokonać.
Jednocześnie badanie wykazało, że jest jeszcze wiele kwestii, z którymi muszą się zmierzyć.”- potwierdza Igotz Aubin, szef ds. regulacji ostrożnościowych w Insurance Europe. Istnieją jednak obawy co do ostatecznej wersji wzorców raportowania ilościowego. Ubezpieczyciele muszą się dostosować do tego raportu w ramach 3 filaru Solvency II. Jednak jego ostateczna wersja zostanie uchwalona przez Komisje Europejską zaledwie na 4 miesiące przed wejściem w życie nowego reżimu. Według pracowników jest to zdecydowanie za krótki okres.
Dla przypomnienia Dyrektywa Solvency II zmieni sposób wyznaczania marginesu wypłacalności. Oznacza to, że wymogi kapitałowe będą wyznaczane osobno dla ryzyka ubezpieczeniowego, finansowego i operacyjnego. Aktywa firm ubezpieczeniowych będą wyceniane na podstawie ich rzeczywistej wartości rynkowej, a zobowiązania na podstawie kwoty, za którą mogłyby zostać wymienione lub rozliczone w transakcji rynkowej.
Źródła: www.gu.pl, www.obserwatorfinansowy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…