Categories: Aktualności

Firmy ubezpieczeniowe mniej wydają na reklamy

Według raportu Kantar Media*, który został opracowany dla wiertualnemedia.pl, przez ostatnie trzy kwartały tego roku firmy ubezpieczeniowe wydały 236,39 mln zł., co oznacza spadek o 4,6% w stosunku do analogicznego okresu w 2014r.

Najwięcej na reklamę wydała Grupa Generali, która na promocję w mediach poza internetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł, czyli o ponad dziewięć razy więcej niż roku ubiegłym. Skok ten spowodowany jest strategia marketingową, którą Grupa prowadzi od lutego tego roku. Kampania ma za zadanie zmienić wizerunek firmy na bardziej przyjazną dla klienta. Hasło przewodnie firmy: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”, ma podkreślać, że klient jest najważniejszy. Grupa awansując na pierwsze miejsce pod względem wydatków na reklamy pozainternetowe, zdetronizowała Proame, która ograniczała wydatki o 33,6 % Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń. Kolejne – trzecie miejsce pod tym względem zajmuje Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Firma w ostatni czasie kładzie szczególny nacisk na profilaktykę zdrowia, namawiając do badań. Nawiązuje do tego hasło: „Mamy serce do ubezpieczenia”. Czwarte miejsce zajęła AXA Direct wydając na promocję swoich produktów i usług 20,3 mln zł – o 21,4% więcej niż rok temu (16,71 mln zł). Pierwszą piątkę zamyka Liberty Ubezpieczenia tam wydatki na promocje sięgnęły 19,3 mln zł (20,73 mln zł,- 6,9% r/r).
 
* Kantar Media oferuje raporty opisujące wielkość oraz strukturę wydatków na reklamę wybranych kategorii produktowych, marek, reklamodawców, w podziale na media i nośniki. Raporty uwzględniają aktywność reklamową poszczególnych marek, reklamodawców, ich grup oraz kategorii.
 
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

2 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

2 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

3 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

3 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

4 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

4 dni ago