Zmiana zachowań i potrzeb klientów, w znaczący sposób wpływa na sposób komunikacji firm ubezpieczeniowych z konsumentami. Klienci coraz częściej szukają możliwości zapoznania się z produktem poprzez kalkulatory i porównywarki, często też chcą mieć możliwość składania wniosków online.
Komunikacja z firmą ubezpieczeniową coraz częściej odbywa się za pomocą takich urządzeń jak: smartfony, laptopy, tablety. Co to oznacza dla branży ubezpieczeniowej? Konieczność zapewnienia wielokanałowej obsługi z zachowaniem pełnej spójności informacji o aktualnym stanie procesu sprzedaży czy też likwidacji szkody. Jednak z najnowszego badania „Cyfryzacja w sektorze ubezpieczeń”* wynika, że firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację. W Polsce z kwestiami cyfryzacji szybciej niż ubezpieczyciele poradzić sobie mogą multiagencje. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79% klientów ubezpieczycieli zamierza kontaktować się z nimi głównie za pomocą kanałów cyfrowych. Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company potwierdza:
„Ubezpieczyciele mają trudności z nadążaniem za oczekiwaniami klientów, które związane są z cyfryzacją. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w IT, to działają głównie analogowo. Niebawem może się okazać, że posiadające nowoczesne systemy sprzedażowe multiagencje udostępnią je bezpośrednio klientom. Dzięki temu będą oni mogli kupić polisę bezpośrednio od agenta. Wejście w nowy model biznesu daje szansę pośrednikowi na większą składkę i zysk. Prognozujemy, że takie rozwiązania pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższego roku”.
*badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Bain & Company.
Źródło: www.gu.com.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…