Categories: Aktualności

Firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację

Zmiana zachowań i potrzeb klientów, w znaczący sposób wpływa na sposób komunikacji firm ubezpieczeniowych z konsumentami. Klienci coraz częściej szukają możliwości zapoznania się z produktem poprzez kalkulatory i porównywarki, często też chcą mieć możliwość składania wniosków online.

 
Komunikacja z firmą ubezpieczeniową coraz częściej odbywa się za pomocą takich urządzeń jak: smartfony, laptopy, tablety. Co to oznacza dla branży ubezpieczeniowej? Konieczność zapewnienia wielokanałowej obsługi z zachowaniem pełnej spójności informacji o aktualnym stanie procesu sprzedaży czy też likwidacji szkody. Jednak z najnowszego badania „Cyfryzacja w sektorze ubezpieczeń”* wynika, że firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację. W Polsce z kwestiami cyfryzacji szybciej niż ubezpieczyciele poradzić sobie mogą multiagencje. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79% klientów ubezpieczycieli zamierza kontaktować się z nimi głównie za pomocą kanałów cyfrowych. Kazimierz StańczakSenior Advisor w Bain & Company potwierdza:
 
„Ubezpieczyciele mają trudności z nadążaniem za oczekiwaniami klientów, które związane są z cyfryzacją. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w IT, to działają głównie analogowo. Niebawem może się okazać, że posiadające nowoczesne systemy sprzedażowe multiagencje udostępnią je bezpośrednio klientom. Dzięki temu będą oni mogli kupić polisę bezpośrednio od agenta. Wejście w nowy model biznesu daje szansę pośrednikowi na większą składkę i zysk. Prognozujemy, że takie rozwiązania pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższego roku”.
 
*badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Bain & Company.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

2 dni ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

2 dni ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

4 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

4 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

4 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

4 dni ago