Categories: Aktualności

Firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację

Zmiana zachowań i potrzeb klientów, w znaczący sposób wpływa na sposób komunikacji firm ubezpieczeniowych z konsumentami. Klienci coraz częściej szukają możliwości zapoznania się z produktem poprzez kalkulatory i porównywarki, często też chcą mieć możliwość składania wniosków online.

 
Komunikacja z firmą ubezpieczeniową coraz częściej odbywa się za pomocą takich urządzeń jak: smartfony, laptopy, tablety. Co to oznacza dla branży ubezpieczeniowej? Konieczność zapewnienia wielokanałowej obsługi z zachowaniem pełnej spójności informacji o aktualnym stanie procesu sprzedaży czy też likwidacji szkody. Jednak z najnowszego badania „Cyfryzacja w sektorze ubezpieczeń”* wynika, że firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację. W Polsce z kwestiami cyfryzacji szybciej niż ubezpieczyciele poradzić sobie mogą multiagencje. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79% klientów ubezpieczycieli zamierza kontaktować się z nimi głównie za pomocą kanałów cyfrowych. Kazimierz StańczakSenior Advisor w Bain & Company potwierdza:
 
„Ubezpieczyciele mają trudności z nadążaniem za oczekiwaniami klientów, które związane są z cyfryzacją. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w IT, to działają głównie analogowo. Niebawem może się okazać, że posiadające nowoczesne systemy sprzedażowe multiagencje udostępnią je bezpośrednio klientom. Dzięki temu będą oni mogli kupić polisę bezpośrednio od agenta. Wejście w nowy model biznesu daje szansę pośrednikowi na większą składkę i zysk. Prognozujemy, że takie rozwiązania pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższego roku”.
 
*badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Bain & Company.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

13 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago