Zmiana zachowań i potrzeb klientów, w znaczący sposób wpływa na sposób komunikacji firm ubezpieczeniowych z konsumentami. Klienci coraz częściej szukają możliwości zapoznania się z produktem poprzez kalkulatory i porównywarki, często też chcą mieć możliwość składania wniosków online.
Komunikacja z firmą ubezpieczeniową coraz częściej odbywa się za pomocą takich urządzeń jak: smartfony, laptopy, tablety. Co to oznacza dla branży ubezpieczeniowej? Konieczność zapewnienia wielokanałowej obsługi z zachowaniem pełnej spójności informacji o aktualnym stanie procesu sprzedaży czy też likwidacji szkody. Jednak z najnowszego badania „Cyfryzacja w sektorze ubezpieczeń”* wynika, że firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację. W Polsce z kwestiami cyfryzacji szybciej niż ubezpieczyciele poradzić sobie mogą multiagencje. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79% klientów ubezpieczycieli zamierza kontaktować się z nimi głównie za pomocą kanałów cyfrowych. Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company potwierdza:
„Ubezpieczyciele mają trudności z nadążaniem za oczekiwaniami klientów, które związane są z cyfryzacją. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w IT, to działają głównie analogowo. Niebawem może się okazać, że posiadające nowoczesne systemy sprzedażowe multiagencje udostępnią je bezpośrednio klientom. Dzięki temu będą oni mogli kupić polisę bezpośrednio od agenta. Wejście w nowy model biznesu daje szansę pośrednikowi na większą składkę i zysk. Prognozujemy, że takie rozwiązania pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższego roku”.
*badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Bain & Company.
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…