Categories: Aktualności

Firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację

Zmiana zachowań i potrzeb klientów, w znaczący sposób wpływa na sposób komunikacji firm ubezpieczeniowych z konsumentami. Klienci coraz częściej szukają możliwości zapoznania się z produktem poprzez kalkulatory i porównywarki, często też chcą mieć możliwość składania wniosków online.

 
Komunikacja z firmą ubezpieczeniową coraz częściej odbywa się za pomocą takich urządzeń jak: smartfony, laptopy, tablety. Co to oznacza dla branży ubezpieczeniowej? Konieczność zapewnienia wielokanałowej obsługi z zachowaniem pełnej spójności informacji o aktualnym stanie procesu sprzedaży czy też likwidacji szkody. Jednak z najnowszego badania „Cyfryzacja w sektorze ubezpieczeń”* wynika, że firmy ubezpieczeniowe nie są gotowe na cyfrową transformację. W Polsce z kwestiami cyfryzacji szybciej niż ubezpieczyciele poradzić sobie mogą multiagencje. Z danych Bain & Company wynika, że w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat aż 79% klientów ubezpieczycieli zamierza kontaktować się z nimi głównie za pomocą kanałów cyfrowych. Kazimierz StańczakSenior Advisor w Bain & Company potwierdza:
 
„Ubezpieczyciele mają trudności z nadążaniem za oczekiwaniami klientów, które związane są z cyfryzacją. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w IT, to działają głównie analogowo. Niebawem może się okazać, że posiadające nowoczesne systemy sprzedażowe multiagencje udostępnią je bezpośrednio klientom. Dzięki temu będą oni mogli kupić polisę bezpośrednio od agenta. Wejście w nowy model biznesu daje szansę pośrednikowi na większą składkę i zysk. Prognozujemy, że takie rozwiązania pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższego roku”.
 
*badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Bain & Company.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago