Grupa Generali opublikowała swoje skonsolidowane wyniki na dzień 31 grudnia 2022r. Ubezpieczyciel osiągnął najlepszy w historii wynik operacyjny dzięki stałemu wzrostowi składki i wyniku netto. Przekłada się to na wyjątkowo solidną pozycję kapitałową Grupy.
Z opublikowanych przez ubezpieczyciela danych wynika, że przypis składki brutto wyniósł 81,5 mld euro (+1,5%), przy wyraźnym wzroście P&C (+9,8%), na czele z ubezpieczeniami niemotoryzacyjnymi. Z kolei wpływy netto z ubezpieczeń na życie wyniósł 8,7 mld euro i były w całości skoncentrowany na ubezpieczeniach typu unit-linked i ochronnymi. Warto podkreślić, że jest to zgodne z całą strategią Grupy Generali.
Ubezpieczyciel zauważa, że rekordowy wynik operacyjny na poziomie 6,5 miliarda euro (+11,2%), był napędzany głownie przez sektor ubezpieczeń na życie, wraz ze wzrostem ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Z kolei wskaźnik mieszany (Combined Ratio) wyniósł 93,2% (+2,4 p.p.). Marża na nowym biznesie (New Business Margin) wyniosła 5,35% (+0,86 p.p.), co według wskazań firmy stanowi doskonały wynik.
Z opublikowanych informacji wynika też, że wynik netto wzrósł do 2 912 mln € (+2,3%).
Warto podkreślić, że powyższe wyniki przekładają się na wyjątkowo solidną pozycję kapitałową Grupy Generali – współczynnik wypłacalności ubezpieczyciela jest na poziomie 221% (227% w 2021 r.). Jak możemy przeczytać, proponowana dywidenda na akcję w wysokości 1,16 € (+8,4%) potwierdza koncentrację Grupy na stopach zwrotu dla akcjonariuszy.
– Wyniki Generali potwierdzają sukces naszej transformacyjnej podróży, którą kontynuujemy poprzez zdyscyplinowane i skuteczne wdrażanie strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”. Kierując się jasną wizją pozycjonowania Grupy jako światowego lidera w ubezpieczeniach i zarządzaniu aktywami, jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celów i ambicji naszego planu strategicznego, zapewniając zrównoważony wzrost w celu tworzenia wartości dla wszystkich naszych interesariuszy, nawet w trudnej sytuacji geopolitycznej i kontekście ekonomicznym. Pozwoliło nam to po raz kolejny zaproponować naszym akcjonariuszom podwyższoną dywidendę, dzięki nieustannemu podnoszeniu zysków, jak i silnej pozycji gotówkowej i kapitałowej Grupy. Generali nadal przoduje również w zakresie zrównoważonego rozwoju, teraz w pełni zintegrowanego ze wszystkimi działaniami biznesowymi Grupy, zgodnie z naszym zobowiązaniem do działania jako odpowiedzialny ubezpieczyciel, inwestor, pracodawca i obywatel korporacyjny. Osiągnęliśmy to wszystko dzięki pasji naszych pracowników i naszej unikalnej sieci agentów – powiedział CEO Grupy Generali, Philippe Donnet.
Źródło: Generali Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…