Generali doszło do porozumienia z Liberty Mutual w sprawie zakupu Liberty Seguros. Ubezpieczyciel dzięki transakcji wzmocni swoją pozycję na rynku ubezpieczeń majątkowych i osobowych (P&C) oraz wejdzie na rynek do Irlandii i Irlandii Północnej.
Generali osiągnęło porozumienie z Liberty Mutual w sprawie zakupu Liberty Seguros, hiszpańskiej firmy ubezpieczeniowej działającej w Hiszpanii, Portugalii, Irlandii i Irlandii Północnej. Transakcja jest nie tylko w pełni zgodna ze strategią Generali „Lifetime Partner 24: Driving Growth” ale także wzmacnia profil wzrostu Grupy. Dzięki niej ubezpieczyciel dalej będzie rozwijał biznes w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych (P&C) i umocni swoją pozycję lidera w Europie.
– Dzięki przejęciu Liberty Seguros przyspieszamy realizację naszej strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, wykorzystując wyjątkową okazję, która zapewni zrównoważony wzrost, wzmocni naszą pozycję lidera w Europie i doprowadzi do wzrostu ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Generali nabywa rentowny biznes ubezpieczeniowy na trzech rozwijających się rynkach europejskich o bardzo atrakcyjnej charakterystyce, co stworzy znaczącą długoterminową wartość dla wszystkich interesariuszy. Dzięki tej transakcji Generali jest w najlepszym miejscu niż kiedykolwiek, aby być partnerem na całe życie dla klientów w całej Europie – powiedział Philippe Donnet, CEO Grupy Generali.
Jak możemy przeczytać, dzięki przejęciu Generali zajmie 4. pozycję na hiszpańskim rynku ubezpieczeń majątkowych i osobowych i jednocześnie umocni pozycję na 2. miejscu w Portugalii. Ubezpieczyciel wejdzie również na rynek irlandzki z udziałem zapewniającym miejsce w pierwszej dziesiątce. Stanowi to doskonałą okazję do dalszego rozszerzenia europejskiej obecności Grupy na zyskownym i atrakcyjnym rynku.
Prognozy zakładają, że transakcja wygeneruje dodatkowe korzyści w całej Grupie Generali. Będzie to możliwe dzięki redukcji kosztów, optymalizacji IT, sprzedaży krzyżowej produktów Generali, a także dzięki znaczącym osiągnięciom w integracji przedsiębiorstw. Co więcej, przejęcie umiejętności dystrybucji cyfrowej Liberty Seguros, stanowi istotny krok w rozwoju strategicznej inicjatywy Grupy, skoncentrowanej na kanałach bezpośrednich w wielu krajach.
– Transakcja ta podkreśla zaangażowanie Grupy w Hiszpanii i Portugalii, wzmacniając jednocześnie naszą europejską obecność, gdyż wchodzimy do Irlandii z istotnym udziałem w rynku. Komplementarny, rentowny i zdywersyfikowany charakter działalności umożliwi nam również rozszerzenie naszej sieci agentów i brokerów oraz zdobycie nowej wiedzy operacyjnej w zakresie działalności direct – powiedział Jaime Anchústegui Melgarejo, CEO International Generali.
Z opublikowanych informacji wynika, że łączna cena za transakcję wynosi 2,3 mld euro, wliczając nadwyżkowy kapitał, z zastrzeżeniem zwyczajowych korekt końcowych. Z kolei szacowany wpływ na Regulacyjny Współczynnik Wypłacalności Grupy Generali wyniesie około -9,7 p.p. Liberty Seguros ma solidną pozycję kapitałową, ze współczynnikiem wypłacalności przekraczającym 330% na dzień 31 grudnia 2022 roku.
Liberty Seguros to firma koncentrująca się głównie na ubezpieczeniach majątkowych i osobowych, która działa za pośrednictwem agentów, brokerów i kanałów bezpośrednich, a także umów bancassurance i partnerstw. Transakcja otwiera również dodatkowe segmenty klientów, oferując rozwiązania wieloproduktowe dzięki szerszej gamie produktów Generali, a także obejmuje możliwości bancassurance zaprojektowane z myślą o lokalnych wymaganiach rynkowych, co dodatkowo poprawia wielokanałowe podejście Generali.
Warto dodać, że przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne, co jest zwyczajowo wymagane w przypadku tego typu transakcji. Citigroup i Credit Suisse działały jako doradcy finansowi, a Clifford Chance, Morais Leitão i Matheson działali jako doradcy prawni przy transakcji.
Źródło: Generali Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…