Niestety uszkodzone w trakcie powodzi samochody, w większości będą kwalifikowały się do szkody całkowitej. W związku z tym Generali postanowiło pomóc właścicielom tych pojazdów i pomoże we wskazaniu oferenta, który odbierze uszkodzone auto (wrak) od klienta.
Na początku warto wyjaśnić, że w przypadku, gdy wartość naprawy uszkodzonego i ubezpieczonego pojazdu przekracza 70% jego wartości, mamy do czynienia ze szkodą całkowitą. W takiej sytuacji odszkodowanie jest rozliczone w następujący sposób: wyliczana jest wartość pojazdu z dnia zaistnienia szkody i odejmowana jest od tego wartość pozostałości pojazdu (wraku). Należy zauważyć, że uszkodzony pojazd (wrak) zawsze posiada pewną wartość, może to być np. wartość złomu w skupie.
– W przypadku szkód powodziowych, w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze to auto od niego. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta a uszkodzony samochód odbierze od niego współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń, Generali Polska.
Pamiętajmy, że w przypadku zniszczenia auta, wysokość odszkodowania zależy od wariantu ubezpieczenia autocasco, który został wybrany przy podpisywaniu umowy. Uwaga1 Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub, gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.
– Wiemy, że są też sytuacje, gdy samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął. Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz TU – dodaje T. Kuropatnicki.
Ubezpieczyciel podkreśla, że zgłoszenia szkody najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej Generali. Poszkodowani mogą też zadzwonić na infolinię.
– Dokumenty, których potrzebujemy to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.
Istotne jest to, by klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.
Źródło: Generali Polska
13 listopada odbyła się gala „Laury społeczne”, podczas której ogłoszono wyniki Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia. Od kilku lat partnerem tego wydarzenia…
Generali w ostatnim czasie wprowadziło zmiany w procesie obsługi klienta i pośrednika. Do najważniejszych z nich należy formularz on-line do aktualizacji danych…
Poszukujesz ubezpieczenia, które zapewni kompleksową ochronę Twojego domu? Sprawdź ofertę InterRisk. Flagowy produkt ubezpieczyciela DOM MAX to ochrona i pomoc w przypadku wszelkich…
Osoby, które biorą kredyt hipoteczny na zakup mieszkania lub domu, zazwyczaj zobowiązane są do cesji praw z ubezpieczenia na bank.…
Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…
Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…