Niestety uszkodzone w trakcie powodzi samochody, w większości będą kwalifikowały się do szkody całkowitej. W związku z tym Generali postanowiło pomóc właścicielom tych pojazdów i pomoże we wskazaniu oferenta, który odbierze uszkodzone auto (wrak) od klienta.
Na początku warto wyjaśnić, że w przypadku, gdy wartość naprawy uszkodzonego i ubezpieczonego pojazdu przekracza 70% jego wartości, mamy do czynienia ze szkodą całkowitą. W takiej sytuacji odszkodowanie jest rozliczone w następujący sposób: wyliczana jest wartość pojazdu z dnia zaistnienia szkody i odejmowana jest od tego wartość pozostałości pojazdu (wraku). Należy zauważyć, że uszkodzony pojazd (wrak) zawsze posiada pewną wartość, może to być np. wartość złomu w skupie.
– W przypadku szkód powodziowych, w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze to auto od niego. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta a uszkodzony samochód odbierze od niego współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń, Generali Polska.
Pamiętajmy, że w przypadku zniszczenia auta, wysokość odszkodowania zależy od wariantu ubezpieczenia autocasco, który został wybrany przy podpisywaniu umowy. Uwaga1 Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub, gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.
– Wiemy, że są też sytuacje, gdy samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął. Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz TU – dodaje T. Kuropatnicki.
Ubezpieczyciel podkreśla, że zgłoszenia szkody najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej Generali. Poszkodowani mogą też zadzwonić na infolinię.
– Dokumenty, których potrzebujemy to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.
Istotne jest to, by klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.
Źródło: Generali Polska
Po powodzi na Dolnym Śląsku PZU sprawnie obsługuje szkody. Ubezpieczyciel wypłacił już ponad 111 mln zł. Dzięki temu poszkodowani ubezpieczeni…
Firma AGRO Ubezpieczenia rozpoczęło jesienną sprzedaż ubezpieczeń upraw. To dobry moment, żeby bliżej przyjrzeć się ofercie ubezpieczyciela. Jak działa tego…
W ubiegły piątek medycy PZU Zdrowie rozpoczęli akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW A i durowi…
Generali Polska każdego dnia przyjmuje trzy razy więcej zgłoszeń szkód majątkowych niż przed powodzią, ale pomimo to już 60% poszkodowanych…
Jesienna aura przypomina o konieczności zabezpieczenia upraw przed trudno przewidywalnymi warunkami atmosferycznymi. TUW „TUW” rozpoczyna właśnie jesienny sezon ubezpieczania upraw…
Allianz pomaga klientom poszkodowanym w wyniku powodzi zapewniając im szybką i prostą obsługę. Ubezpieczyciel przekaże także kwotę do 1,5 mln…