Niestety uszkodzone w trakcie powodzi samochody, w większości będą kwalifikowały się do szkody całkowitej. W związku z tym Generali postanowiło pomóc właścicielom tych pojazdów i pomoże we wskazaniu oferenta, który odbierze uszkodzone auto (wrak) od klienta.
Na początku warto wyjaśnić, że w przypadku, gdy wartość naprawy uszkodzonego i ubezpieczonego pojazdu przekracza 70% jego wartości, mamy do czynienia ze szkodą całkowitą. W takiej sytuacji odszkodowanie jest rozliczone w następujący sposób: wyliczana jest wartość pojazdu z dnia zaistnienia szkody i odejmowana jest od tego wartość pozostałości pojazdu (wraku). Należy zauważyć, że uszkodzony pojazd (wrak) zawsze posiada pewną wartość, może to być np. wartość złomu w skupie.
– W przypadku szkód powodziowych, w znacznej większości przypadków będziemy mieli do czynienia właśnie ze szkodą całkowitą. Aby w takiej sytuacji klient nie musiał dodatkowo martwić się o to, co zrobić z uszkodzonym samochodem, pomożemy mu we wskazaniu oferenta, który odbierze to auto od niego. Oczywiście decyzja należy do samego właściciela pojazdu. Dlatego z każdym klientem kontaktujemy się indywidualnie i pytamy go, czy jest zainteresowany takim wsparciem z naszej strony. Pierwszym klientom już pomogliśmy. Oznacza to, że otrzymali oni wypłatę pełnej wartości auta a uszkodzony samochód odbierze od niego współpracująca z nami firma – mówi Tomasz Kuropatnicki, Dyrektor ds. Szkód i Świadczeń, Generali Polska.
Pamiętajmy, że w przypadku zniszczenia auta, wysokość odszkodowania zależy od wariantu ubezpieczenia autocasco, który został wybrany przy podpisywaniu umowy. Uwaga1 Odszkodowanie jest wyliczane w wysokości wartości pojazdu na dzień zdarzenia lub, gdy wykupiona została stała suma ubezpieczenia w wysokości wartości auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia AC.
– Wiemy, że są też sytuacje, gdy samochód porwała woda, w wyniku czego pojazd zaginął. Wówczas prosimy o zgłoszenie tego faktu w komisariacie policji. Jest to utrata 100% wartości auta. Abyśmy w takim przypadku mogli wypłacić odszkodowanie w pełnej wartości pojazdu czy to według wartości z dnia zdarzenia, czy z dnia zawarcia umowy, klient zobowiązany będzie do podpisania cesji praw do auta na rzecz TU – dodaje T. Kuropatnicki.
Ubezpieczyciel podkreśla, że zgłoszenia szkody najlepiej dokonać za pośrednictwem strony internetowej Generali. Poszkodowani mogą też zadzwonić na infolinię.
– Dokumenty, których potrzebujemy to dowód rejestracyjny pojazdu oraz numer konta, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie. Oględziny pojazdu są wykonywane przez wskazanego przez nas rzeczoznawcę lub dokonujemy ich zdalnie wraz z klientem przy wykorzystaniu jego telefonu – wyjaśnia Tomasz Kuropatnicki.
Istotne jest to, by klienci posiadający pojazd w leasingu zgłosili równolegle szkodę do firm leasingowych. W przypadku takich aut wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela uzależniona jest od decyzji firmy leasingowej.
Źródło: Generali Polska
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…