Categories: Aktualności

Generali przejmuje Concordię

Generali zawarło umowę o przejęcie pełnej kontroli nad Concordia Capital SA oferującą ubezpieczenia na życie oraz Concordia Polska TUW zajmującą się ubezpieczeniami non-life.

 

Generali rozszerza swoją obecność w regionie CEE

 
Jest to kolejny krok w strategii Grupy, zmierzającej do zwiększenia obecności na obszarze Słowenii i w Polsce. Ten region w swojej strategii Grupa Generali określiła jako jeden z kluczowych elementów wzrostu i strategiczny rynek dla wzmocnienia konkurencyjności i rentowności. Dyrektor regionalny Austria, CEE & Russia i dyrektor generalny Generali CEE Holding Luciano Cirinà wyjaśnia: „Obecnie jesteśmy już jednym z największych ubezpieczycieli na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, ale nadal postrzegamy ten region jako cel dla dalszego strategicznego wzrostu i inwestycji. Przejęcia w Słowenii i w Polsce pozwolą nam zrównoważyć i zdywersyfikować nasze portfele, kanały sprzedaży i obecność w regionie. Ponadto dzięki tym przejęciom działalność Grupy Generali w Austrii, Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji wzrośnie o około 7%, generując ponad 6,4 miliarda euro jeśli chodzi o przypis składki. Bieżące działania w zakresie fuzji i przejęć przyspieszą proces realizacji naszych strategicznych celów, związanych ze wzmacnianiem pozycji, w szczególności portfela P&C i ubezpieczeń zdrowotnych, a także zarządzania aktywami klientów”.
 

Przejęcie polskich spółek Concordii znacząco wzmocni obecność Generali w Polsce

 
Ubezpieczyciel zawarł umowę o przejęcie pełnej kontroli nad polskim zakładem ubezpieczeń oferującym ubezpieczenia na życie Concordia Capital SA oraz zakładem ubezpieczeń Concordia Polska TUW, które oferuje ubezpieczenia non-life, od niemieckich akcjonariuszy Concordia Versicherung i Vereinigte Hagelversicherung. Transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i organy ds. konkurencji. Przejęcie polskich spółek Concordii znacząco wzmocni obecność Generali w Polsce.
 

Generali : „Przejęcie da klientowi Concordii dostęp do pełnej gamy produktów ubezpieczeniowych”

 
Andrea Simoncelli, Prezesa Generali Polska podkresla: „Cieszymy się z rozszerzenia działalności w Polsce. Przejęcie to da klientowi Concordii dostęp do pełnej gamy produktów ubezpieczeniowych. Przejęcie Concordii umożliwi nam zbalansowanie naszego portfela ubezpieczeń komunikacyjnych i pozakomunikacyjnych oraz zdywersyfikowanie kanałów sprzedaży i obecności w regionach. Dzięki temu przejęciu rozszerzymy portfolio naszych produktów, wchodząc na rynek ubezpieczeń upraw rolnych. Rolnictwo jest ważnym elementem polskiej gospodarki i chcemy je wspierać. Przejęcie Concordii wzmocni także naszą obecność w zachodniej Polsce i zapewni nam nowe kanały sprzedaży, m.in. poprzez banki spółdzielcze”.
 
Concordia Polska z siedziba w Poznaniu posiada 14 oddziałów i ponad 40 agencji. Ubezpieczyciel świadczy usługi ubezpieczeniowe w Polsce od 20 lat.  Jest jednym z wiodących graczy w segmencie ubezpieczeń rolniczych, posiadających 330 000 klientów. Przypis składki Concordii w Polsce w 2017 roku wyniósł 120 mln euro. Generali działa w Polsce od 1998 roku. Ma 1300 pracowników. Generali zajmuje 8. miejsce na polskim rynku z przypisem składki brutto w wysokości 550 mln euro i udziałem w rynku w wysokości 3,8% w 2017 roku. Zakład oferuje ubezpieczenia majątkowe i osobowe klientom detalicznym i korporacyjnym oraz ubezpieczenia na życie.
 
Źródło: www.pb.pl www.prnews.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

16 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

16 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

19 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago