Jednogłośna decyzja o ukaraniu Generali zapadła 13 marca, podczas trzysta osiemdziesiątego trzeciego posiedzenia Komisji. To już szósty zakład ubezpieczeń ukarany przez KNF za składki, które nie są współmierne do zobowiązań z polis komunikacyjnych. Kara dla TU wynosi 560 tys. zł.
Kara dla Generali nałożona jest za „wykonywanie działalności ubezpieczeniowej z naruszeniem art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej, w związku z wyznaczaniem składki ubezpieczeniowej w wysokości, która nie zapewniała co najmniej wykonania wszystkich zobowiązań z umów ubezpieczenia i pokrycia kosztów wykonywania działalności ubezpieczeniowej zakładu ubezpieczeń” w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz AC. W pierwszym przypadku chodziło o umowy z lat 2013 i 2015, natomiast w drugim – z lat 2011-2015.
W oficjalnym komunikacie ubezpieczyciel wyjaśnia: „W Generali obecnie realizowana jest nowa strategia, której jednym z filarów jest stawianie klienta w centrum naszej uwagi, czyli dostarczanie klientom dobrych produktów za cenę, która odzwierciedla ich ryzyko i zapewnia ochronę oraz obsługę na wysokim poziomie. W celu skutecznego wdrażania tej strategii, już na początku 2016 roku Generali Polska – jako jedna z pierwszych firm na rynku – dokonała urealnienia cen polis komunikacyjnych, w tym OC p.p.m., lepiej dopasowując je do indywidualnego klienta”.
Od 29 sierpnia ub.r. KNF nałożyła sankcje na TUZ TUW, Compensa TU , Link4, Pocztowe TUW i Gothaer TU. Łączna wartość kar finansowych z uwzględnieniem ostatnio ukaranego zakładu wynosi już 2,01 mln zł. Generali jest szóstym ubezpieczycielem ukaranym przez nadzór za udział w wojnie cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych, toczonej w latach 2011-2015.
Źródło: www.dziennikubezpieczeniowy.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…