Generali w ostatnim czasie wprowadziło zmiany w procesie obsługi klienta i pośrednika. Do najważniejszych z nich należy formularz on-line do aktualizacji danych dla klientów podlegających ocenie AML, samodzielne aneksowanie umów życiowych i AGRO przez agenta, a także e-zielona karta dla firm leasingowych i dealerów samochodów.
Rozwiązania wdrożone przez Generali dedykowane są zarówno dla klientów, jak i agentów. Nowe funkcjonalności pozwalają na samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w prostszy i bardziej efektywny sposób.
– Narzędzia on-line w operacjach ubezpieczeniowych stają się standardem. Są one w opinii klientów i agentów niezbędne we współpracy z ubezpieczycielem. Dzięki nim eliminujemy nieefektywne kosztowo, a przede wszystkim czasochłonne, podatne na błędy i niską jakość danych, manualne procesy obsługowe. Dzięki temu jakość obsługi klienta jest na wyższym poziomie. Cieszę się, że oddajemy na rynek kolejne rozwiązania samoobsługowe i dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w te wdrożenie. Również naszym klientom i pośrednikom, których uwagi i podpowiedzi są istotnym elementem zarządzania procesami w Generali – powiedział Filip Przydróżny, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta i Procesów Ubezpieczeniowych, Generali Polska.
Na mocy obowiązujących przepisów klienci w ubezpieczeniach na życie podlegają ocenie AML (przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy). Dotychczas konieczne było wysyłanie tradycyjnych listów do klientów, którzy musieli wypełnić i odesłać skomplikowane papierowe formularze. Nowe narzędzia wprowadzone przez Generali pozwalają na wygodne aktualizowanie swoich danych przez formularz on-line, dzięki czemu nie muszą już wysyłać tradycyjnych formularzy papierowych. Potwierdzenie tożsamości odbywa się za pomocą mojeID.
Z kolei w ubezpieczeniach grupowych na życie uproszczono proces zbierania zgód na potrącenie wynagrodzenia na poczet składki od pracowników danej firmy. W efekcie ubezpieczony sam ma możliwość zaznaczenia takiej zgody w momencie przystępowania do ubezpieczenia.
Zmiany wprowadzono także w procesie generowania Zielonych Kart. Ubezpieczyciel już jakiś czas temu papierową wersję tego dokumentu zastąpił e-kartą w kanale multiagencyjnym, ale teraz także i pośrednicy z firm leasingowych oraz dealerzy nowych samochodów nie mają konieczności zamawiania papierowych druków oraz ich wypełniania. Obecnie mogą samodzielnie generować certyfikaty Zielonej Karty oraz pobierać ich duplikaty.
Funkcje wdrożone w portalu sprzedażowym pozwalają na to, by agent w każdej chwili mógł zaproponować klientom posiadającym ubezpieczenie na życie rozszerzenie zakresu ochrony lub zwiększenie sumy ubezpieczenia. Nowa funkcjonalność obejmuje produkty: Generali, z myślą o życiu PLUS oraz Generali, z myślą o całym Twoim życiu. Dzięki rozwiązaniu pośrednicy mogą samodzielnie dostosować warunki umowy do potrzeb klienta poprzez rozszerzenie ochrony o dodatkowe umowy lub zwiększenie sumy ubezpieczenia – bez konieczności angażowania działu obsługi. Od teraz wszelkie dyspozycje klientów można wprowadzać bezpośrednio w systemie.
– Wprowadzanie zmian w polisach życiowych, które mają wpływ na składkę, zazwyczaj jest skomplikowane i wymaga dużego zaangażowania klienta i agenta. Jednocześnie jest to operacja często niezbędna. Umowa ubezpieczenia na życie jest bowiem zawierana na wiele lat i w trakcie jej trwania mogą pojawić się nowe okoliczności w życiu naszych klientów. Wymagają one zmian również w warunkach aktywnych polis. Dzięki możliwości wprowadzania zmian w umowach ubezpieczenia bezpośrednio w portalu sprzedażowym przez agenta, znacznie skracamy i upraszczamy ten proces – wyjaśnia Filip Przydróżny.
Ubezpieczyciel rozszerzył także możliwość samodzielnego rejestrowania aneksów dla wybranych produktów AGRO oraz rejestrację sprzedaży pojazdu w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Agent może każdą operację zmiany właściciela pojazdu zarejestrować samodzielnie na polisie, również w sytuacjach, gdy nabywcą jest obcokrajowiec lub PESEL nabywcy nie jest znany.
– Dzięki wdrażanym systematycznie usprawnieniom i nowym funkcjonalnościom w naszych portalach, krok po kroku rośnie odsetek operacji sprzedażowych i posprzedażowych, które agenci i klienci są w stanie wykonać samodzielnie. W ostatnich 3 latach wskaźniki poziomu automatyzacji i samoobsługi wzrosły w spółkach Generali o prawie 50%. Nasze ambicje sięgają jednak znacznie dalej – nie zamierzamy na tym poprzestać i planujemy wprowadzenie kolejnych udoskonaleń, które jeszcze bardziej usprawnią procesy obsługowe oraz skrócą czas ich realizacji – podkreśla Filip Przydróżny.
Źródło: Generali Polska
13 listopada odbyła się gala „Laury społeczne”, podczas której ogłoszono wyniki Konkursu (eS) im. Jacka Kuronia. Od kilku lat partnerem tego wydarzenia…
Poszukujesz ubezpieczenia, które zapewni kompleksową ochronę Twojego domu? Sprawdź ofertę InterRisk. Flagowy produkt ubezpieczyciela DOM MAX to ochrona i pomoc w przypadku wszelkich…
Osoby, które biorą kredyt hipoteczny na zakup mieszkania lub domu, zazwyczaj zobowiązane są do cesji praw z ubezpieczenia na bank.…
Wśród laureatów 7. edycji Konkursu „Zdrowa Przyszłość – Inspiracje” znalazły się projekty PZU Zdrowie. Do finału zakwalifikowano ponad 200 zgłoszeń,…
Zakup okularów dla dziecka to dosyć spory wydatek – można za nie zapłacić od ok. 500 zł do nawet tysiąca…
Już po raz kolejny Warta znalazła się na szczycie rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań „Rzeczpospolitej”. Ubezpieczyciel zajął pierwszą pozycję, w kategorii…