Grupa Intensa Sanpaolo rozważa złożenie oferty przejęcia największego ubezpieczyciela w tym kraju – Assicurazioni Generali.
Intesa Sanpaolo rozważa złożenie oferty przejęcia większości udziałów w kapitale Generali, które jest teraz wyceniane na 22 mld euro. Bank, warty prawie dwukrotnie więcej, ma poparcie swoich dwóch głównych akcjonariuszy (Compagnia di San Paolo i Fondazione Cariplo), którzy gotowi są na czasowe zmniejszenie dywidend, konieczne do sfinansowania przejęcia – donosi Reuters. Zgodnie z włoskim prawem Intensa musiałaby złożyć ofertę na co najmniej 60 proc. akcji Generali.
Intensa Sanpaolo przyznało oficjalnie, że rozważa różne sposoby rozwoju, w tym to dotyczące Generali. Wcześniej mówiło się, że firmę mogą przejąć m.in. francuska Axa czy niemiecki Allianz. Według Reutera bankowa grupa chciałaby przejąć tę firmę z zamiarem jej reorganizacji, w tym sprzedaży niektórych aktywów zagranicznych. Intensa jest już większym graczem na rynku ubezpieczeń na życie i przejęcie byłoby uwarunkowane zgodami urzędów antymonopolowych.
Zgodnie z włoskim prawem dotyczącym wzajemnego udziału podmiotów w swoich akcjonariatach, posiadanie przez Generali ponad 3 proc. akcji Intensy powoduje, że Intensa z kolei nie może przekroczyć w kapitale Generali 3 proc. udziału, chyba że ogłosi formalną ofertę na 60 proc. akcji, co byłoby znacznie bardziej kosztowne i wymagałoby zaangażowania nie paru mld euro, ale już co najmniej 13 mld euro.
Generali nie wyjaśniło oficjalnie z czego wynika nagła inwestycja w Intensa Sanpaolo. Ale analitycy nie mają wątpliwości, że ma ona charakter obronny przed przejęciem. Według Reutersa potencjalna oferta Intensy miałaby polegać np. na emisji jej akcji skierowanej do akcjonariuszy Generali.
Jeśli dojdzie do zakupu Generali przez Intensę, nie wpłynie to na działalność Generali w Polsce. Intensa Sanpaolo nie jest obecna w Polsce ani Czechach, czyli w krajach najważniejszych dla biznesu Generali w Europie Środkowo-Wschodniej. (RS)
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…