Jednym z priorytetów i jednocześnie ważnym elementem strategii Allianz w Polsce jest dbanie o satysfakcję klientów. Dlatego ubezpieczyciel regularnie wdraża rozwiązania pozwalające klientom na transparentne wyrażanie swoich opinii w czasie rzeczywistym. Celem działań jest wzrost jakości oferowanych usług i zadowolenia klientów.
Już w 2018 roku Allianz jako pierwsza firma ubezpieczeniowa w Polsce,
wdrożył metodę badawczą 5 star rating, która pozwala klientom wyrazić poziom
satysfakcji z kontaktu z ubezpieczycielem na 5 punktowej skali. Jest to
nowoczesna i intuicyjna metoda, którą klienci znają m.in. ze sklepów
internetowych. Do udziału w badaniu zapraszani są wszyscy klienci, którzy mieli
szkodę komunikacyjną (zarówno z OC jak i AC).
A ich autentyczne opinie i oceny są na bieżąco publikowane na stronie www.allianz.pl.
– Zależy nam na bieżącym kontakcie z naszymi klientami i poznawaniu ich opinii na temat procesu likwidacji szkód. Wdrożony dwa lata temu 5 star rating i wyrażony w nim głos klientów, pozwala nam na wprowadzanie usprawnień w tych miejscach, które tego wymagają. Jednocześnie stale poprawiamy nasze procesy, tak żeby klienci mieli jak najlepsze doświadczenia z naszą marką – mówi Piotr Kochanowski, Dyrektor Market Management, Allianz Polska
Allianz cały czas rozwija systemy, które mają wspierać firmę w zbieraniu opinii klientów. Z końcem września ubezpieczyciel wdrożył nowy proces powiązany z metodologią 5 star rating, który pozwala jeszcze szybciej i bardziej dokładnie przyjrzeć się ocenom klientów. Od teraz każdy klient, który zgłosił szkodę z ubezpieczenia komunikacyjnego otrzyma dedykowaną ankietę w formie mailowej lub SMS z prośbą o wyrażenie satysfakcji na skali 5 gwiazdek oraz możliwością pozostawienia własnego komentarza. W nowym procesie likwidacji, klient otrzyma ankietę dwukrotnie:
Sam system działa jak dotychczas, czyli każda opinia klienta, wyrażona w postaci przyznanych gwiazdek i komentarza jest w oryginale publikowana na stronie Allianz. Zmianie uległo podejście ubezpieczyciela do wyrażonych przez klientów opinii.
– Nowy model da nam możliwość dokładnej analizy opinii tych klientów, którzy są z jakiegoś powodu niezadowoleni z obsługi. Będziemy przyglądać się każdej negatywnej opinii lub niskiej ocenie, aby rozwiązać problemy poszczególnych klientów i podejmiemy odpowiednie działania, aby w przyszłości takie sytuacje się nie powtarzały – dodaje Piotr Kochanowski.
Od teraz, w przypadku gdy klient zostawi w ankiecie negatywny komentarz, niską ocenę lub zaznaczy, że nie wie co dalej będzie się działo w zgłoszonej przez niego sprawie, system automatycznie będzie wysyłał taką informację do Koordynatora Likwidacji Szkód. Koordynator w ciągu 24 godzin skontaktuje się z klientem, aby lepiej zrozumieć jego problem i podejmie próbę rozwiązania go najpóźniej w ciągu 48 godzin. Informacje zdobyte podczas dodatkowych rozmów z niezadowolonymi klientami będą również trafiały do systemu. Na ich podstawie Allianz będzie miał możliwość analizy, który element procesu wymaga usprawnień, aby w przyszłości sprawy były dobrze prowadzone.
Od teraz, w nowym systemie będą prowadzone wszystkie sprawy zgłoszone w związku z posiadanym ubezpieczeniem komunikacyjnym (OC i AC). Do końca roku także szkody majątkowe i roszczenia życiowe. Docelowo proces będzie obejmował także wszystkie pozostałe główne punkty styku z klientem: nową sprzedaż, wznowienia, sprawy obsługowe oraz komunikację wysyłaną do klienta.
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…