Categories: Bez krawata

Google Compare. Wielkie plany, wielki niewypał.

Google to firma, która zawsze kojarzy się z innowacyjnymi pomysłami i nieszablonowymi rozwiązaniami. Niestety nie każdy pomysł przekuwa się w wielki sukces. Tak było z Google Compare, które właśnie kończy swoją działalność. Miała być wielka rewolucja w internetowej porównywarce. Jest natomiast wielka klapa. Dlaczego się nie udało?

 

Wielkie plany

 

Plan był prosty. Google Compare Auto Insurance  miała być internetową porównywarką, dzięki której możliwe było zestawienie oferty różnych ubezpieczycieli i możliwość zakupu polisy komunikacyjnej online. Takie rozwiązanie miało być poważną konkurencją dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych. Doświadczenie w komunikacji internetowej amerykańskiego giganta sprawiało, że pomysł ten wydawał się słuszny. Kwestią czasu było kiedy Google Compare odniesie sukces na rynku ubezpieczeniowym. W ostatnim czasie doskonale widać jak Google chce się liczyć w rynku motoryzacyjnym. Stworzenie  autonomicznego auta, które zna każdy zakręt i rozpoznaje niebezpieczeństwo na drodze plus internetowa porównywarka ubezpieczeń komunikacyjnych miało sprawić, że Google stałoby się poważnym graczem na rynku. Wielkie inwestycje i nowoczesne technologie miały zmienić oblicze motoryzacji. Niestety coś poszło nie tak.

 

Wielka klapa

 

Porównywarka Google miała stać się poważnym graczem na rynku ubezpieczeń w USA. Tak się nie stało. Pomimo wielkich zapowiedzi nie było oczekiwanego sukcesu. W marcu 2016 roku Google Compare znika z rynku amerykańskiego i brytyjskiego, gdzie funkcjonowała od 2011 roku.  Dlaczego się nie udało? Specjaliści stwierdzają, że główną przyczyną porażki była nieznajomość rynku ubezpieczeń. Google wie jak prowadzić działalność w internecie jednak budowa porównywarki się nie udała.

 

By odnieść sukces nie wystarczy znać mechanizmy w sprzedaży online. W kwestii ubezpieczeń głównie chodzi o zbudowaniu relacji z klientem, zaproponowanie mu najlepszego rozwiązania i zapewnieni profesjonalnej i kompleksowej obsługi klienta. Google Compare to się nie udało. Klienci im nie zaufali. Po tej porażce pojawia się pytanie czy porównywarki ubezpieczeń komunikacyjnych mają przyszłość? Bez wątpienia rozwój cyfryzacji sprawia, że model kupna polis przez internet staje się co raz bardziej popularny. Każdy chce powierzyć swoje bezpieczeństwo firmom z doświadczeniem i z profesjonalną obsługą. Porażka Google sprawiła, że wielu klientów usłyszała o internetowych porównywarkach ubezpieczeń komunikacyjnych. Na rynku przetrwają tylko te, które zbudują z klientem uczciwą relację i zapewnią kompleksową obsługę.

 

Źródła: insurancemarket.pl / prnews.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago