Warunki ogólne – tu możemy sprawdzić między innymi na jaką kwotę jesteśmy ubezpieczeni, jakie są warunki wypłacania odszkodowania oraz jakie klauzule zawiera umowa. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na sumę ubezpieczenia. Anna Materny, ekspert Gothaer wyjaśnia: „Biura podróży zazwyczaj oferują standardowe zakresy ubezpieczenia z często dość niską sumą ubezpieczenia. Żeby zobrazować – koszt transportu medycznego z asystą z Hiszpanii do kraju to wysokość 10 000 – 20 000 euro. W takim przypadku polisa może nie wystarczyć na pokrycie kosztów, nie wspominając o kosztach leczenia i innych procedurach medycznych, które prawdopodobnie będą zastosowane. W przypadku wyjazdów do krajów europejskich minimalna suma ubezpieczenia kosztów leczenia powinna wynosić nie mniej niż 30 000 euro, a do pozaeuropejskich znacznie więcej – przynajmniej 60 000 euro”.
Kolejną ważną kwestią są wykluczenia oraz rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej. Wykluczenia mogą dotyczyć na przykład osób, które cierpią na choroby przewlekłe. podstawowa polisa może nie zapewnić ochrony osobom z tymi schorzeniami. W związku z tym powinny one zadbać o stosowne rozszerzenie ochrony. Dość powszechnym wykluczeniem jest również sytuacja, w której ubezpieczony ulegnie wypadkowi pod wpływem alkoholu. Najczęściej podstawowe ubezpieczania oferowane przez touroperatorów nie uwzględniają rozszerzenia w tym zakresie. W przypadku indywidualnie dobranej polisy takie wykluczanie zazwyczaj nie zostanie zastosowane.
„Choć biuro podróży ma obowiązek zaproponować nam ubezpieczenie, to jednak jego warunki często nie dają pełnego zabezpieczenia przed realnymi zagrożeniami. W razie problemów okazuje się, że Klient jest zdany na siebie i za większość musi zapłacić z własnej kieszeni. Dlatego warto dobrać indywidualne ubezpieczenie oferowane przez renomowane towarzystwo, którego pakiet dopasowany będzie do realnych potrzeb wyjeżdżającego” – dodaje ekspertka z Gothaer.
Źródło: www.gothaer.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…