Categories: Aktualności

Grupa PZU przekaże 19 mln zł na walkę z powodzią

Grupa PZU utworzyła specjalny fundusz na sfinansowanie kosztów walki z powodzią – jego wartość to 19 mln zł. Środki mają być przeznaczone między innymi na wsparcie samorządów, straży pożarnych czy organizacji pozarządowych, które mierzą się z tym wyzwaniem. 

Wsparcie dla poszkodowanych w powodzi 

Grupa PZU po posiedzeniu sztabu kryzysowego w sprawie sytuacji powodziowej, utworzyła specjalny fundusz na sfinansowanie kosztów walki z powodzią. Jego wartość to 19 mln zł. Z opublikowanych informacji wynika też, że Grupa PZU (Fundacja PZU, Fundacja Pekao i Alior Bank) przekazała już 4 mln zł na rzecz Fundacji WOŚP, która pełni rolę krajowego koordynatora działań pomocowych. 

– Jako fundacja założona przez największego polskiego ubezpieczyciela, wiemy jak ważna jest pomoc w pierwszych chwilach po wystąpieniu klęski żywiołowej, która dla wielu Polek i Polaków jest wielką tragedią. Dlatego nie tracąc czasu przekazaliśmy środki dla rzecz Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wiemy, że WOŚP ze swoim wieloletnim doświadczeniem w pomaganiu, zapewni skuteczną koordynację i wsparcie tym, którzy najbardziej tego teraz potrzebują – mówi Maia Mazurkiewicz, prezeska Zarządu Fundacji PZU. 

Uproszczony tryb obsługi szkód 

Jak już informowaliśmy, w piątek na Dolny Śląsk dotarły Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus – mogą być one rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Ubezpieczyciel uruchomił też uproszczony tryb obsługi szkód – należne wypłaty, wyliczone na podstawie wywiadów z poszkodowanymi i dostarczonych przez nich zdjęć, mogą być jeszcze tego samego dnia przekazane na ich konta. PZU już w niedzielę 15 września przekazało do wypłaty pierwsze odszkodowania klientom – powodzianom. 

Działania na rzecz społeczeństwa 

Warto podkreślić, że zaangażowanie społeczne jest integralną częścią działalności Grupy PZU. Spółka wielokrotnie podkreślała już, że bycie liderem zobowiązuje do odpowiedzialnego i szybkiego działania oraz angażowania się w pomoc, gdy społeczeństwo tego potrzebuje. Ta największa instytucja finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej od początku swojej działalności angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa kładąc duży nacisk na poprawę bezpieczeństwa i pomoc potrzebującym. A dzięki współpracy z organizacjami takimi jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, skutecznie realizuje swoje cele społeczne, niosąc pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Warta przyspiesza procesy likwidacji szkód dla poszkodowanych w powodzi

W związku z aktualną sytuacją w kraju, Warta wdrożyła specjalne procedury, które mają za zadanie przyspieszyć i uprościć proces likwidacji…

7 godzin ago
  • Top temat

Odszkodowania po powodziach i podtopieniach – ważne informacje dla poszkodowanych

W związku z dramatyczną sytuacją w południowej i południowo-zachodniej Polsce eksperci Biura Rzecznika Finansowego przygotowali opracowanie dla osób poszkodowanych, które poniosły…

7 godzin ago
  • Aktualności

Bezpłatna pomoc medyczna dla powodzian w placówkach PZU Zdrowie

PZU Zdrowie poinformowało, że osoby dotknięte skutkami powodzi mogą otrzymać nieodpłatną pomoc medyczną w placówkach operatora. Jak zaznaczono, z opieki…

7 godzin ago
  • Aktualności

Sprawna obsługa szkód i szybka pomoc dla klientów LINK4 dotkniętych powodzią

LINK4, podobnie jak większość ubezpieczycieli uruchomił szybką ścieżkę obsługi dla osób poszkodowanych przez powodzie i podtopienia, do których doszło na południu…

2 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczyciele uprościli procedury związane z likwidacją szkód

W obliczu wydarzeń na południu Polski ubezpieczyciele uprościli procedury likwidacji szkód spowodowanych przez powodzie. Towarzystwa podjęły szereg działań, które mają…

2 dni ago
  • Aktualności

Rankomat.pl stawia na agentów

Niepewność co do zakresu, skomplikowany język i brak wiedzy ubezpieczeniowej – to główne czynniki, które utrudniają zakup polisy. 87% Polaków…

2 dni ago