Categories: Aktualności

Grupowe ubezpieczenia zdrowotne coraz popularniejsze

Właściciele firm coraz częściej stoją przed koniecznością dopasowywania strategii HR do zmian demograficznych i zmian charakterystyki rynku pracy. Jednym z tych działań są grupowe ubezpieczenia zdrowotne, które są często wykorzystywanym argumentem mającym przekonać pracowników do związania się z danym podmiotem.

 
W ostatnim czasie sytuacja na rynku pracy powoduje, że pracownikom przestają wystarczać tylko dodatki, a ich oczekiwania względem pracodawców rosną. Małgorzata Jackiewicz, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia podkreśla, że pracownicy coraz częściej wnoszą o szeroki zakres ubezpieczenia zdrowotnego, co związane jest z tragiczna sytuacja w państwowej służbie zdrowia.
 
„W standardowej rynkowej ofercie ubezpieczenia medycznego dla pracowników firm na liście finansowanych procedur jest kilkanaście, do 30 możliwych badań. W pewnym sensie trzeba „mieć szczęście”, żeby trafić z chorobą na te kilkadziesiąt badań. Trudno się dziwić, że pracownicy wolą polisy, gdzie obsługiwanych jest 300 badań, a nie 30. Po prostu mają większą szansę na rekompensatę, nikt przecież nie wie, na co zachoruje i konsultacji jakiego specjalisty będzie potrzebował”.
 
Zdrowi pracownicy, najczęściej korzystają z profilaktyki i diagnostyki z różnymi limitami, natomiast najbardziej pożądaną formą ubezpieczenia są konsultacje lekarskie, specjalistyczne badania laboratoryjne i diagnostyczne w zakresie onkologicznym, urologicznym, endokrynologicznym i kardiologicznym. Wyniki sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych z ubiegłego roku wyraźnie pokazują, że rozwój sektora polis medycznych będzie kontynuowany.
 
„Warunki w coraz większym stopniu dyktuje pracownik, a jeśli ma kłopot z dostaniem się do lekarza w ramach ZUS, to rozwiązania tego problemu będzie oczekiwał od swojego pracodawcy, starającego się niejako o jego względy. Pracodawcy, chcąc nie chcąc, będą bardziej otwarci na fundowanie dodatków, a wśród nich, według badań, na czele listy oczekiwań są właśnie ubezpieczenia zdrowotne – dodaje Jackiewicz.
 
W 2015 r. Polacy na prywatne ubezpieczenia zdrowotne wydali 483 mln zł. To o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Na prywatne leczenie w ciągu roku statystyczny Polak wydaje 250-400 zł, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie polisami medycznymi lub abonamentami. Sprzyja temu rynek, który od 2015 roku w coraz większym stopniu staje się rynkiem pracownika. Pracodawcy od podnoszenia wynagrodzenia wolą zwiększać atrakcyjność stanowiska przez wykupywanie ubezpieczeń grupowych z pakietami medycznymi.
 
Źródło: www.s-u.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago