Euler Hermes wprowadza do oferty gwarancję ubezpieczeniową stanowiącą zabezpieczenie roszczeń z tytułu odpadów magazynowanych w ramach zbierania lub przetwarzania odpadów. Wprowadzenie nowej oferty jest reakcją na nowelizację ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, wprowadzająca zmiany m.in. w zakresie danych, jakie należy uwzględnić we wniosku o uzyskanie zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie odpadów.
Nowa oferta firmy zapewni, że w przypadku nieprzestrzegania przez wykonawcę przepisów dotyczących gospodarowania odpadami gwarancja obejmuje koszt wykonania zastępczego. Ochrona obejmuje min.: decyzji nakazującej posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania, a także decyzji nakazującej usunięcie odpadów i ich zagospodarowania, łącznie z odpadami stanowiącymi pozostałości z akcji gaśniczej lub usunięcia negatywnych skutków w środowisku lub szkód w środowisku i ich naprawie w ramach prowadzonej działalności.
Andrzej Puta, dyrektor Biura Gwarancji Ubezpieczeniowych w Euler Hermes wyjaśnia: „Bardzo zależało nam na wprowadzeniu właśnie tego produktu – gwarancji środowiskowych. Nie jest to tylko proste uzupełnienie portfolio gwarancji kontraktowych i wadialnych, ale też nasz wkład w budowę lepszego, zintegrowanego systemu gospodarowania odpadami”.
Obowiązek przedłożenia gwarancji ubezpieczeniowej zapewni fundusze na zagospodarowanie odpadów, gdy np. podmiot prowadzący taką działalność ogłosi upadłość. „Idąc krok dalej – nowe przepisy i w efekcie towarzyszące im gwarancje służyć mogą nie tylko ochronie środowiska. Promowanie w gospodarce odpadami jedynie firm dobrze zorganizowanych i zarządzanych pozwoli im zbudować skalę działalności i zasoby niezbędne do ekspansji także poza granice naszego kraju” – dodaje ekspert z Euler Hermes.
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…