Categories: Aktualności

ID UFG – nowa usługa UFG potwierdzająca tożsamość klientów ubezpieczycieli

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny uruchomił nową usługę dla ubezpieczycieli. ID UFG to narzędzie służące weryfikacji tożsamości oparte o rozwiązania Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej. Pierwszym zakładem ubezpieczeń, który korzysta z ID UFG jest Warta, sprzedająca przy pomocy nowej usługi ubezpieczenia na życie. UFG jak i Warta zapowiadają wykorzystanie ID UFG w kolejnych obszarach biznesowych. Fundusz podkreśla, że nowa usługa jest dostępna dla wszystkich zakładów w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych oraz dla pozostałych po przystąpieniu do Bazy Danych Ubezpieczeniowych.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przygotował usługę służącą potwierdzaniu tożsamości klientów zakładów ubezpieczeń. ID UFG, bo tak brzmi nazwa usługi, oparta jest o Krajowy Węzeł Identyfikacji Cyfrowej i przewidziane przez niego różne metody weryfikacji danych klienta. Pierwszym ubezpieczycielem już korzystającym z  ID UFG jest Warta, sprzedająca przy pomocy usługi swoje ubezpieczenia. Rozwiązanie przygotowane przez Fundusz jest szczególnie pomocne w warunkach pandemii, pracy zdalnej i zdalnej komunikacji zakładów ubezpieczeń ze swoimi klientami. Dzięki ID UFG nie trzeba składać wizyt w oddziale ubezpieczyciela czy biurze agenta, a wszelkie formalności związane z zawarciem umowy ubezpieczenia można zrealizować zdalnie, również w obszarze rzetelnej i silnej identyfikacji klienta, co jest kluczowe dla sprzedaży ubezpieczeń na życie. Takie ubezpieczenia sprzedaje właśnie Warta przy pomocy ID UFG. Cały proces jest również wygodny dzięki ograniczonej liczbie pól i kliknięć potrzebnych do skorzystania z usługi, zaś klienci mają pewność, że nad ich danymi przekazywanymi do zakładu ubezpieczeń sprawowana jest kontrola.

Jak informują przedstawiciele Funduszu, klient zakładu ubezpieczeń dzięki usłudze potwierdza w bezpieczny sposób swoją tożsamość za pomocą jednego z wielu sposobów wskazanych na stronie Login.gov.pl, jak na przykład Profilu Zaufanego, e-Dowodu Osobistego czy systemów bankowych. Usługa ID UFG wykorzystuje zatem ten sam sprawdzony i bezpieczny mechanizm stosowany przez organy administracji państwowej (ePUAP, Ministerstwa, Urzędy, ZUS, CEiDG, itd.). Ubezpieczyciele mogą wykorzystywać ID UFG na wielu polach, w różnych procesach biznesowych, zarówno w modelu sprzedaży ubezpieczeń direct, jak i kanałach agencyjnych, a główną ideą, którą kierował się Fundusz projektując swoje najnowsze rozwiązanie, była powszechność usługi i oparcie jej o rynkowy standard, jakim jest korzystanie z metod logowania się przewidzianych przez Login.gov.pl. ID UFG dostępne jest w ramach usług związanych z prowadzeniem przez Fundusz Bazy Danych Ubezpieczeniowych.

Pobierz prezentację – zobacz jak działa nowa usługa UFG

Jak podkreśla Małgorzata Ślepowrońska, prezes Ubezpieczeniowego, ID UFG to usługa dostępna dla całego rynku ubezpieczeniowego.

– Cieszę się, że z sukcesem wdrożyliśmy usługę weryfikacji tożsamości. ID UFG to usługa dedykowana całemu rynkowi – zarówno zakładom, jak i ich klientom. Dzisiaj już standardem, zwłaszcza w czasach pandemii, jest bezpieczny i zdalny kontakt klienta z ubezpieczycielem. ID UFG umożliwia właśnie taki kontakt. Z kolei po stronie ubezpieczyciela ID UFG umożliwia weryfikację tożsamości na potrzeby całej palety procesów biznesowych – nie tylko sprzedaży, ale również likwidacji szkody. Niebagatelną zaletą usługi jest oparcie jej o rejestry referencyjne. Gwarantuje to zarówno klientowi jak i Funduszowi bardzo wysoką jakość danych.

Pierwszym zakładem ubezpieczeń, który korzysta z nowego rozwiązania UFG jest Warta. To kolejne narzędzie wdrożone w tej firmie, które usprawnia zdalny kontakt klientów z ubezpieczycielem.

– Nasze dane jednoznacznie pokazują, że trwająca pandemia ma wpływ na rosnące zainteresowanie klientów zdalnymi formami kontaktu. Już nawet 70 proc. szkód zgłaszanych przez klientów jest likwidowanych z wykorzystaniem aplikacji Warta Mobile. Widzimy również obecnie, że dużo więcej klientów zdalnie kupuje ubezpieczenia u agentów, korzystając z Internetu i telefonów. To właśnie ten proces usprawniliśmy, wdrażając w Warcie potwierdzanie tożsamości klientów za pomocą nowego rozwiązanie UFG. Obecnie wykorzystywane jest ono przy sprzedaży ubezpieczeń na życie. Dzięki temu zapewniamy klientom proste i intuicyjne narzędzie do weryfikacji ich danych oraz spełniamy wymagania wynikające m.in. z regulacji AML – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty odpowiedzialny m.in za procesy i posprzedażową obsługę klienta.  Zdalna identyfikacja tożsamości klienta jest wykorzystywana w Warcie od początku listopada. Pomaga ona klientom i agentom podczas zakupu kluczowych ubezpieczeń na życie: Warta Ochrona oraz Warta dla Ciebie i Rodziny. – Ułatwienie klientom dostępu do ubezpieczeń, zwłaszcza w obecnym, trudnym czasie jest dla nas priorytetem. Wybierając narzędzie do zdalnej identyfikacji klientów przed wszystkim zwracaliśmy uwagę na wygodę i bezpieczeństwo klientów. Rozwiązanie przygotowane przez UFG, które bazuje na sprawdzonym mechanizmie Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej, wykorzystuje niezwykle popularne narzędzie: Profil Zaufany. To bardzo duża przewaga technologii ID UFG. Z naszego doświadczenia wynika bowiem, że klienci częściej korzystają z rozwiązań im znanych, do których mają zaufanie, a takim z pewnością jest technologia stosowana m.in. przez instytucje państwowe – dodaje Rafał Stankiewicz.

UFG deklaruje kolejne wdrożenia usługi w zakładach ubezpieczeń w kolejnych miesiącach. Podkreśla przy tym powszechność standardów autentykacji przewidzianych przez KWIE oraz wymóg czasów, w których coraz więcej obszarów życia przenosi się do sieci.

Dodatkowe informacje o wdrożeniu i działaniu usługi na przykładzie Warty: https://wartainfo.warta.pl/aktualnosci/wdrazamy-id-ufg-nowy-standard-sprzedazy-zdalnej/

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

3 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago