We wtorek 26 września w Warszawie odbędzie się II edycja warsztatów „Nowe Zasady Dystrybucji Ubezpieczeń”. Ustanowienie nowych regulacji dotyczących dystrybucji ubezpieczeń będzie głównym tematem spotkania.
Nowe prawo wynika z konieczności implementowania do krajowego porządku prawnego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/97 z dnia 20 stycznia 2016 r. w sprawie dystrybucji ubezpieczeń. Państwa członkowskie Unii Europejskiej powinny dokonać implementacji dyrektywy do dnia 23 lutego 2018 r.
Konieczność zmian w działaniu spotka nie tylko towarzystwa, ale również wszelkich dystrybutorów. Należą do nich np. typowe pośredników ubezpieczeniowych, banki, agencje turystyczne sprzedające ubezpieczenia turystyczne, przedsiębiorców dołączających ubezpieczenia do swoich „głównych” produktów.
Podczas warsztatów zostaną omówione takie kwestie, jak nowe obowiązki w zakresie dystrybucji ubezpieczeń związane z ochroną klienta, przetwarzanie danych osobowych w sektorze ubezpieczeń w świetle zmian wynikających z RODO, łączenie sprzedaży produktów ubezpieczeniowych z innymi produktami (w tym kredytowymi) w świetle ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, dystrybutorzy ubezpieczeń jako przetwarzający dane osobowe klientów, nietypowi” dystrybutorzy ubezpieczeń.
Warsztaty poprowadzą wybitnej klasy specjaliści-praktycy
Prelegentami i panelistami będą eksperci z zakresu prawa ubezpieczeniowego, przedstawiciele świata nauki oraz branży ubezpieczeniowej. Wykłady prowadzić będą m.in.: Aldona Wnęk, dyrektor Departamentu Prawnego i Compliance Open Life, Monika Krasińska, dyrektor Departamentu Orzecznictwa, Legislacji i Skarg GIODO, Jakub Ziemba, radca prawny, Senior Associate w zespole Banking & Finance i Izabela Kowalczuk-Pakula, radca prawny, Senior Associate, szef praktyki ochrony prywatności i danych w kancelarii Bird & Bird, Paweł Stykowski, dyrektor Departamentu Prawnego InterRisk.
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…