Rynek ubezpieczeń w Polsce pomimo wielu prawnych zawirowań ma się dobrze. Świadomość ubezpieczeniowa wśród Polaków rośnie, co przekłada się na zarobki osób pracujących w tej branży.
Według badań * dotyczącego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, wynika że pracownicy z branży ubezpieczeń w ubiegłym roku, byli na czwartym miejscu pod względem zarobków w Polsce. Najlepiej opłacaną branżą w ubiegłym roku były technologie informatyczne. Jak wynika z badań OBW, mediana wynagrodzeń w branży ubezpieczeniowej wyniosła 4330 zł brutto miesięcznie. Mediana zarobków w branży IT wyniosła natomiast 5,7 tysiąca. Drugie miejsce przypadło branży bankowej – gdzie mediana wyniosła 5 tysięcy złotych brutto miesięcznie, natomiast trzecie miejsce zajęła telekomunikacja z wynikiem 4772 brutto ma miesiąc. Z badania wynika, że mediana wynagrodzeń specjalistów w branży asekuracyjnej wyniosła 4,3 tys. zł (ex aequo piaty wynik w OBW). Należy dodać, że 25% specjalistów w ubezpieczeniach zarabiało poniżej 3 tys. zł.
W badaniu*uczestniczyło 161 224 osób (28,3% więcej niż w 2014 r.). Ze względów metodologicznych w obliczeniach końcowych autorzy badania uwzględnili dane 143 010 respondentów. 63,3% uczestników badania ma nie więcej niż 35 lat, 68% mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, 69,2% ma wykształcenie wyższe, 45,2% pracuje w wielkich lub dużych przedsiębiorstwach, zaś 79,1% pracuje w firmach prywatnych. Rok badania 2015.
Źródło: www.sedlak.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…