Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Kierowcy doskonale wiedzą, że zima to trudny czas. Zakłady ubezpieczeń natomiast w tym czasie odczuwają wzmożoną aktywność w zakresie udzielania pomocy.
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance: „Ilość interwencji pod koniec roku spowodowana jest zmianą pogody. Kierowcy nie są przygotowani na spadek temperatury powietrza. Problemy z jakimi kierowcy borykają się najczęściej to awarie akumulatorów, niemożność dostania się do samochodu po zamarznięciu zamka, zamarzanie paliwa, zamarzanie systemów odpowiedzialnych za hamulec ręczny (klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, linka hamulca ręcznego). W takich przypadkach pomoc często udzielana jest na miejscu. Jeśli nie jest to możliwe samochód holowany jest do serwisu. Wielu sytuacji, które spotykają posiadaczy samochodów można by uniknąć, gdyby pojazd został przygotowany do zmieniających się warunków atmosferycznych” – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Bardzo istotne jest odpowiednie przygotowanie pojazdu na zimę. Jak pokazują statystyki Mondial Assistance – najczęstszą przyczyną zgłoszeń o pomoc do Centrum Operacyjnego są awarie. „Aby ograniczyć do minimum ryzyko awarii samochodu zimą, kierowcy powinni zatroszczyć się o przegląd. Poza oczywistą wymianą opon z letnich na zimowe, należy sprawdzić, czy zaciski przy akumulatorze są oczyszczone oraz czy sam akumulator jest w dobrym stanie technicznym. Istotny jest także stan świec żarowych lub świec zapłonowych. Kolejną ważną czynnością jest sprawdzenie kloców hamulcowych, tarcz oraz poziomu płynu hamulcowego, a także sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodniczego” – mówi Krzysztof Szczepkowski, usługodawca Mondial Assistance.
Warto również zadbać o płyn do spryskiwaczy. Należy również sprawdzić zawartość apteczki samochodowej i ważność gaśnicy.
Źródło: www.mondial-assistance.pl
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…