Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Kierowcy doskonale wiedzą, że zima to trudny czas. Zakłady ubezpieczeń natomiast w tym czasie odczuwają wzmożoną aktywność w zakresie udzielania pomocy.
Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance: „Ilość interwencji pod koniec roku spowodowana jest zmianą pogody. Kierowcy nie są przygotowani na spadek temperatury powietrza. Problemy z jakimi kierowcy borykają się najczęściej to awarie akumulatorów, niemożność dostania się do samochodu po zamarznięciu zamka, zamarzanie paliwa, zamarzanie systemów odpowiedzialnych za hamulec ręczny (klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, linka hamulca ręcznego). W takich przypadkach pomoc często udzielana jest na miejscu. Jeśli nie jest to możliwe samochód holowany jest do serwisu. Wielu sytuacji, które spotykają posiadaczy samochodów można by uniknąć, gdyby pojazd został przygotowany do zmieniających się warunków atmosferycznych” – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Bardzo istotne jest odpowiednie przygotowanie pojazdu na zimę. Jak pokazują statystyki Mondial Assistance – najczęstszą przyczyną zgłoszeń o pomoc do Centrum Operacyjnego są awarie. „Aby ograniczyć do minimum ryzyko awarii samochodu zimą, kierowcy powinni zatroszczyć się o przegląd. Poza oczywistą wymianą opon z letnich na zimowe, należy sprawdzić, czy zaciski przy akumulatorze są oczyszczone oraz czy sam akumulator jest w dobrym stanie technicznym. Istotny jest także stan świec żarowych lub świec zapłonowych. Kolejną ważną czynnością jest sprawdzenie kloców hamulcowych, tarcz oraz poziomu płynu hamulcowego, a także sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodniczego” – mówi Krzysztof Szczepkowski, usługodawca Mondial Assistance.
Warto również zadbać o płyn do spryskiwaczy. Należy również sprawdzić zawartość apteczki samochodowej i ważność gaśnicy.
Źródło: www.mondial-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…