Rozmowa z Remigiuszem Szczechowiczem, menedżerem ds. compliance w Insly
Nie ma haczyka. To inicjatywa Insly, która narodziła się w zespole po latach rozmów z agentami o ich regulacyjnych obawach. Agenci, którzy na co dzień korzystają z naszego systemu, w obliczu rosnącej liczby przepisów regulujących ich pracę, bardzo często pytali nas, czy robią wszystko dobrze, czy właściwie interpretują przepisy? Naszą misją jest pomagać agentom w ich czynnościach administracyjnych, aby mogli się skupić na sprzedaży i jak najlepszej obsłudze klientów. Zaczęliśmy od przygotowania bezpłatnego narzędzia w Insly do przeprowadzania analizy potrzeb klienta w zgodzie z regulacjami. Następnie połączyliśmy siły z radcą prawnym Tomaszem Klemtem i Jakubem Dziedzicem z JD Compliance, aby przekazywać wiedzę za pośrednictwem różnych mediów. Oczywiście agenci mogą, ale nie muszą skorzystać z oferty szkoleń, konsultacji czy weryfikacji procedur i dokumentacji. Nasza Koalicja nie jest formalnym tworem, po prostu stwierdziliśmy, że mamy wspólny cel, żeby uświadamiać pośrednikom to, jak ważna, ale i przydatna do rozwoju biznesu jest zgodność z przepisami i wytycznymi na rynku ubezpieczeniowym. Wdrożyliśmy już bezpłatny moduł do APK w kilkudziesięciu agencjach. Przeprowadziliśmy też pilotażowe konsultacje i szkolenia dla kilku wybranych agencji. Spotkało się to z bardzo pozytywnym oddźwiękiem. Widać, że trafiliśmy w … potrzeby J
Wiele się ostatnio słyszy o nasilonych kontrolach KNF. Zaczęły się w towarzystwach ubezpieczeń i kaskadowo przechodzą na agentów. Bywa jednak również i tak, że kontrola jest efektem skargi niezadowolonego z obsługi klienta, który zgłosił zażalenie na agenta. Przewidujemy, że tych kontroli będzie coraz więcej. Dlatego naszym zdaniem należy poważnie przyjrzeć się kwestiom wymogów i uregulować je jak najszybciej w swoich agencjach. My w tym pomagamy od lat, doradzając naszym klientom w obszarze compliance, a teraz postanowiliśmy iść krok dalej i zaproponować bezpłatny moduł do przeprowadzenia i archiwizacji APK. Jest on dostępny dla każdego agenta, bez względu na to, czy korzysta z naszego podstawowego systemu, czy nie.
Nasz moduł stworzyliśmy na bazie wiedzy prawnej naszych ekspertów, informacji po kontrolach u naszych klientów oraz we współpracy z radcami prawnymi, którzy towarzyszyli agencjom lub towarzystwom przy kontrolach KNF. Patrzyliśmy też na rozwiązania, jakie już stosują nasi klienci w swoich agencjach. Jak to działa? Wyobraźmy sobie, że rozpoczyna się u nas kontrola KNF. Urzędnik prosi nas zwykle o konkretny wycinek naszej „produkcji”, czyli polisy sprzedane w danym okresie. Jesteśmy zobowiązani do odszukania i pokazania nie tyle dokumentów polisowych, ale właśnie „dowodów” na to, że cały proces badania potrzeb i oczekiwań klientów został poprawnie przeprowadzony. Moduł APK Insly pozwala nam trzymać wszystko w jednym miejscu – wszystkie informacje o tym, kiedy została taka analiza przeprowadzona, kiedy i kto ją przeprowadził, w jaki sposób i kiedy klient potwierdził, że APK jest zgodne z tym co potrzebuje. Krótko mówiąc, w czasie kontroli, w kilku klikach tworzymy listę wszystkich przeprowadzonych analiz, którą możemy odpowiednio filtrować albo pobrać raport w postaci pliku xls. Jest to też świetne narzędzie do bieżącego weryfikowania obowiązku wykonania APK, zwłaszcza w przypadku większej agencji, która za swoje OFWCA. W module jest więc gotowy wzór APK, ale dajemy też możliwość dopasowania formularza do indywidualnych wzorów, które agencje już wcześniej wypracowały. APK w Insly można przeprowadzić w 3 wariantach: w biurze, zdalnie i hybrydowo.
APK, które są na portalach towarzystw pokrywają potrzeby i obowiązki towarzystwa i jego agentów wyłącznych. W multiagencji proces analizy potrzeb powinien rozpocząć się dużo wcześniej. Najpierw musimy sprawdzić i zbadać ogólne potrzeby klienta. Dopiero na dalszym etapie możemy przejść do konkretnych towarzystw i ich produktów. Nasz moduł zrobiliśmy po to, aby zabezpieczyć interesy agencji i jej pracowników. Jeśli ktoś ma pełną wersję naszego systemu, może przejść w nim cały proces – od zbadania potrzeb aż po zawarcie lub odnowienie polisy.
Jest wielu chętnych, to prawda. Agenci doceniają moduł APK nie tylko dlatego, że pozwala im się wywiązać z obowiązków i mieć pod kontrolą proces analizy potrzeb. Patrzą na APK również jako na okazję do zwiększenia sprzedaży. Obowiązujące przepisy w pewien sposób pomagają agentowi, agentce zagaić rozmowę o innych sprawach. Mogą wyjaśnić klientowi, że mają obowiązek zbadania potrzeb i przeprowadzenia szczegółowej rozmowy, z której wnioski warto zachować – w narzędziu typu CRM lub w zwykłym kalendarzu – aby porozmawiać o innych potrzebach ubezpieczeniowych od razu albo w przyszłości. Zapraszam do kontaktu na adres apk@insly.com. Postaramy się wdrożyć moduł jak najszybciej.
Insly jest firmą technologiczną i, co bardzo ważne, jesteśmy niezależnym dostawcą systemu CRM oraz kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych, a już za chwilę, również kalkulatora innych produktów. Na dziś, w kalkulatorze Insly możliwe jest wyliczenie cen 21 marek ubezpieczeniowych, które obejmują ponad 90 proc. rynku ubezpieczeń komunikacyjnych OC. Na tym oczywiście nie poprzestajemy, bo kończymy integrację z kolejnymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, w tym z nowymi, które niedawno weszły na nasz rynek. Wciąż rozwijamy narzędzie, aby jak najlepiej wspierać pośredników w ich pracy. W ostatnim czasie dodaliśmy między innymi moduł rozliczeń prowizyjnych oraz moduł rejestracji polis w firmie w taki sposób, że agent nie musi ręcznie wpisywać danych klienta z polisy do programu – jedynie zaczytuje plik pdf, a dane z automatu trafiają do CRM. Daliśmy też możliwość wystawienia kalkulatora na stronę www agencji. Mamy już w Insly ponad 15 tys. użytkowników, którzy wykonują średnio około 4 milionów zapytań miesięcznie. Jesteśmy liderami obsługi i pomocy – średni czas pierwszej odpowiedzi naszego zespołu na pytanie agenta wynosi 45 sekund. Nasze badania pokazują, że 95% osób jest zadowolonym ze wsparcia, które od nas na co dzień otrzymują. Nasz kilkudziesięcioosobowy zespół daje z siebie wszystko, żeby wciąż rozwijać narzędzie zgodnie z potrzebami agentów, naszych klientów, ale również zgodnie z wymogami prawa i wytycznych KNF. Dajemy wsparcie nie tylko technologiczne, ale też pomagamy w wypełnianiu obowiązków, których agenci mają nie mniej niż towarzystwa ubezpieczeń, a jednak działają na mniejszą skalę. Polecamy się do współpracy!
Publikacja sponsorowana
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…