Rozmowa z Remigiuszem Szczechowiczem, menedżerem ds. compliance w Insly
Nie ma haczyka. To inicjatywa Insly, która narodziła się w zespole po latach rozmów z agentami o ich regulacyjnych obawach. Agenci, którzy na co dzień korzystają z naszego systemu, w obliczu rosnącej liczby przepisów regulujących ich pracę, bardzo często pytali nas, czy robią wszystko dobrze, czy właściwie interpretują przepisy? Naszą misją jest pomagać agentom w ich czynnościach administracyjnych, aby mogli się skupić na sprzedaży i jak najlepszej obsłudze klientów. Zaczęliśmy od przygotowania bezpłatnego narzędzia w Insly do przeprowadzania analizy potrzeb klienta w zgodzie z regulacjami. Następnie połączyliśmy siły z radcą prawnym Tomaszem Klemtem i Jakubem Dziedzicem z JD Compliance, aby przekazywać wiedzę za pośrednictwem różnych mediów. Oczywiście agenci mogą, ale nie muszą skorzystać z oferty szkoleń, konsultacji czy weryfikacji procedur i dokumentacji. Nasza Koalicja nie jest formalnym tworem, po prostu stwierdziliśmy, że mamy wspólny cel, żeby uświadamiać pośrednikom to, jak ważna, ale i przydatna do rozwoju biznesu jest zgodność z przepisami i wytycznymi na rynku ubezpieczeniowym. Wdrożyliśmy już bezpłatny moduł do APK w kilkudziesięciu agencjach. Przeprowadziliśmy też pilotażowe konsultacje i szkolenia dla kilku wybranych agencji. Spotkało się to z bardzo pozytywnym oddźwiękiem. Widać, że trafiliśmy w … potrzeby J
Wiele się ostatnio słyszy o nasilonych kontrolach KNF. Zaczęły się w towarzystwach ubezpieczeń i kaskadowo przechodzą na agentów. Bywa jednak również i tak, że kontrola jest efektem skargi niezadowolonego z obsługi klienta, który zgłosił zażalenie na agenta. Przewidujemy, że tych kontroli będzie coraz więcej. Dlatego naszym zdaniem należy poważnie przyjrzeć się kwestiom wymogów i uregulować je jak najszybciej w swoich agencjach. My w tym pomagamy od lat, doradzając naszym klientom w obszarze compliance, a teraz postanowiliśmy iść krok dalej i zaproponować bezpłatny moduł do przeprowadzenia i archiwizacji APK. Jest on dostępny dla każdego agenta, bez względu na to, czy korzysta z naszego podstawowego systemu, czy nie.
Nasz moduł stworzyliśmy na bazie wiedzy prawnej naszych ekspertów, informacji po kontrolach u naszych klientów oraz we współpracy z radcami prawnymi, którzy towarzyszyli agencjom lub towarzystwom przy kontrolach KNF. Patrzyliśmy też na rozwiązania, jakie już stosują nasi klienci w swoich agencjach. Jak to działa? Wyobraźmy sobie, że rozpoczyna się u nas kontrola KNF. Urzędnik prosi nas zwykle o konkretny wycinek naszej „produkcji”, czyli polisy sprzedane w danym okresie. Jesteśmy zobowiązani do odszukania i pokazania nie tyle dokumentów polisowych, ale właśnie „dowodów” na to, że cały proces badania potrzeb i oczekiwań klientów został poprawnie przeprowadzony. Moduł APK Insly pozwala nam trzymać wszystko w jednym miejscu – wszystkie informacje o tym, kiedy została taka analiza przeprowadzona, kiedy i kto ją przeprowadził, w jaki sposób i kiedy klient potwierdził, że APK jest zgodne z tym co potrzebuje. Krótko mówiąc, w czasie kontroli, w kilku klikach tworzymy listę wszystkich przeprowadzonych analiz, którą możemy odpowiednio filtrować albo pobrać raport w postaci pliku xls. Jest to też świetne narzędzie do bieżącego weryfikowania obowiązku wykonania APK, zwłaszcza w przypadku większej agencji, która za swoje OFWCA. W module jest więc gotowy wzór APK, ale dajemy też możliwość dopasowania formularza do indywidualnych wzorów, które agencje już wcześniej wypracowały. APK w Insly można przeprowadzić w 3 wariantach: w biurze, zdalnie i hybrydowo.
APK, które są na portalach towarzystw pokrywają potrzeby i obowiązki towarzystwa i jego agentów wyłącznych. W multiagencji proces analizy potrzeb powinien rozpocząć się dużo wcześniej. Najpierw musimy sprawdzić i zbadać ogólne potrzeby klienta. Dopiero na dalszym etapie możemy przejść do konkretnych towarzystw i ich produktów. Nasz moduł zrobiliśmy po to, aby zabezpieczyć interesy agencji i jej pracowników. Jeśli ktoś ma pełną wersję naszego systemu, może przejść w nim cały proces – od zbadania potrzeb aż po zawarcie lub odnowienie polisy.
Jest wielu chętnych, to prawda. Agenci doceniają moduł APK nie tylko dlatego, że pozwala im się wywiązać z obowiązków i mieć pod kontrolą proces analizy potrzeb. Patrzą na APK również jako na okazję do zwiększenia sprzedaży. Obowiązujące przepisy w pewien sposób pomagają agentowi, agentce zagaić rozmowę o innych sprawach. Mogą wyjaśnić klientowi, że mają obowiązek zbadania potrzeb i przeprowadzenia szczegółowej rozmowy, z której wnioski warto zachować – w narzędziu typu CRM lub w zwykłym kalendarzu – aby porozmawiać o innych potrzebach ubezpieczeniowych od razu albo w przyszłości. Zapraszam do kontaktu na adres apk@insly.com. Postaramy się wdrożyć moduł jak najszybciej.
Insly jest firmą technologiczną i, co bardzo ważne, jesteśmy niezależnym dostawcą systemu CRM oraz kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych, a już za chwilę, również kalkulatora innych produktów. Na dziś, w kalkulatorze Insly możliwe jest wyliczenie cen 21 marek ubezpieczeniowych, które obejmują ponad 90 proc. rynku ubezpieczeń komunikacyjnych OC. Na tym oczywiście nie poprzestajemy, bo kończymy integrację z kolejnymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, w tym z nowymi, które niedawno weszły na nasz rynek. Wciąż rozwijamy narzędzie, aby jak najlepiej wspierać pośredników w ich pracy. W ostatnim czasie dodaliśmy między innymi moduł rozliczeń prowizyjnych oraz moduł rejestracji polis w firmie w taki sposób, że agent nie musi ręcznie wpisywać danych klienta z polisy do programu – jedynie zaczytuje plik pdf, a dane z automatu trafiają do CRM. Daliśmy też możliwość wystawienia kalkulatora na stronę www agencji. Mamy już w Insly ponad 15 tys. użytkowników, którzy wykonują średnio około 4 milionów zapytań miesięcznie. Jesteśmy liderami obsługi i pomocy – średni czas pierwszej odpowiedzi naszego zespołu na pytanie agenta wynosi 45 sekund. Nasze badania pokazują, że 95% osób jest zadowolonym ze wsparcia, które od nas na co dzień otrzymują. Nasz kilkudziesięcioosobowy zespół daje z siebie wszystko, żeby wciąż rozwijać narzędzie zgodnie z potrzebami agentów, naszych klientów, ale również zgodnie z wymogami prawa i wytycznych KNF. Dajemy wsparcie nie tylko technologiczne, ale też pomagamy w wypełnianiu obowiązków, których agenci mają nie mniej niż towarzystwa ubezpieczeń, a jednak działają na mniejszą skalę. Polecamy się do współpracy!
Publikacja sponsorowana
Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…
Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy? W Polsce mieszka ok. 8…
W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…
Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…
UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR. Dzięki…