Categories: Aktualności

Insurtech-y rewolucjonizują tradycyjny rynek ubezpieczeniowy

Z raportu firmy PwC „Jak ubezpieczeniowe firmy technologiczne zmieniają branżę” wynika, że aż 90% ubezpieczycieli obawia się utraty części udziałów w rynku na rzecz prężnie działających firm technologicznych. Według raportu wynika, że inwestycje w ubezpieczeniowe start-upy na świecie w ciągu ostatnich 3 lat wzrosły 5-krotnie. Ich finansowanie od 2010 roku wyniosło 3,4 mld dolarów.

 
Branża finansowa oraz pozostałe segmenty rynku są od wielu lat poddawane zmianom związanym z transformacjom cyfrową. Przez to co raz prężniej działają firmy technologiczne, zwane Fintech-ami. Ich główną strategią jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pełnym zakresie: od stworzenia produktu, sprzedaż, kontakt z klientem i relacją z nim. Rozwój Fintech-ów sprawia, że stają się one poważnym konkurentem dla banków i ubezpieczycieli.
 
Raport PwC „Jak ubezpieczeniowe firmy technologiczne zmieniają branżę” mówi, że 90% Towarzystw Ubezpieczeniowych boi się o utratę części udziałów w rynku na rzecz Insurtech-ów. Oprócz tego 48% respondentów stwierdziła, że w ciągu kolejnych 5 lat ubezpieczyciele mogą stracić 20% swojej działalności na rzecz niezależnych technologicznych spółek finansowych. Zagrożenie jest traktowane bardzo poważnie. 68% badanych przez PwC ubezpieczycieli przyznało, że zaczęło wdrażać konkretne działania związane z wykorzystaniem nowych technologii w swoich firmach.
 
Na pytanie czy Insurtech-y zmienią polski rynek ubezpieczeniowy odpowiedział Arkadiusz Kramza, wicedyrektor w zespole ds. ubezpieczeń PwC:
 
Insurtech-y w Polsce zaczynają się dopiero kształtować.  W odróżnieniu od bankowości, polski rynek ubezpieczeniowy nie jest w europejskiej czołówce jeżeli chodzi o innowacje technologiczne. Choć widać pierwsze oznaki obecności Insurtech-ów, np. w obszarach wykorzystania telematyki czy zakupów grupowych lub na żądanie, na ten moment mają one raczej charakter nowinki technologicznej, nie są jeszcze kluczowym elementem strategii rozwoju zakładów ubezpieczeń. To powoduje, że na razie na polskim rynku brak jest istotnych strategicznych partnerstw pomiędzy ubepzieczycielami a start-upami technologicznymi, co mogłoby stanowić istotną dźwignię rozwoju tego rynku. Partnerstwa takie dla star-upów są konieczne w celu pokonywania bariery regulacyjnej oraz kapitałowej. Z drugiej strony dla zakładów ubezpieczeń Insurtech-y dają szansę na przezwyciężenie kluczowych problemów, z jakimi branża zmaga się od lat – np. dochodowość ubezpieczeń komunikacyjnych czy percepcja wartości ubezpieczeń na życie. Spodziewam się, że właśnie z tego kierunku nadejdą pierwsze zmian”.
 
Pełny raport PwC dostępny jest na stronie www.pwc.com
 
Źródło: www.pwc.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago